cipher Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 hvis batteriet på hovedkortet er dårlig, vil jeg miste alle instillinger, eller vil det bare påvirke klokken? Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hvis batteriet slutter å virke så vil BIOS til slutt resette seg. Har også opplevd at maskiner ikke vil starte hvis batteriet er defekt. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Du mister alle instillinger i bios, men det er bare en bagatel. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hvis batteriet ryker, er det som å nullstille bios. Et nytt batteri er ikke spesielt dyrt, og er ikke vanskelig å skifte, så det er ikke værre enn å ta en tur til clas ohlson eller biltema. Lenke til kommentar
cipher Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) okay da er vel problemet mitt noe helt annet. jeg sliter med at klokken på pcn går feil etter jeg drar ut strømkabelen. resten av instillingene derimot endres ikke. Endret 11. juni 2004 av cipher Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 okay da er vel problemet mitt noe helt annet. jeg sliter med at klokken på pcn går feil etter jeg drar ut strømkabelen. resten av instillingene derimot endres ikke. Det er mulig at klokken går feil pga. at BIOS-batteriet er litt svakt. Var jeg deg, ville jeg først ha prøvd å skifte batteri. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Her er det noen som trenger en oppfriskning i hva BIOS er. BIOS er et program, og lagrer ingenting. Instillingene du gjør i BIOS blir lagret i CMOS. http://fierygoddess.co.uk/pcs/fgd.html?cmos.html&fgd Ellers er jeg enig med de over, at batteriet er en god kandidat for utskiftning først for å løse dette problemet. Lenke til kommentar
jossy Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Du mister alle instillinger i bios, men det er bare en bagatel. Ja, det gjør ikke noe..nei! Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Du mister alle instillinger i bios, men det er bare en bagatel. Ja, det gjør ikke noe..nei! Tenkte ikke langt.... Det er som sofTest skriver... Man mister klokka og dato men det er det. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Klokke+dato er et kjent problem som ofte kommer tidlig, før BIOS mister opplysninger LOZER Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå