Gå til innhold

Anbefalingene holder ikke mål!

Anbefalte innlegg

Hardware.no sine anbefalinger av diverse hardware er til tider helt malplassert. Jeg opplevde for en del år tilbake da jeg virkelig skulle slå på stortromma, å kjøpe meg en cpu som skulle være noe av det råeste. Jeg kjøpe da athlon 900 mhz (SLOT A). 2 Dager etter jeg hadde gått til innkjøp, kom det noe nytt på markedet. Noe som het Thunderbird og var basert på socket A. Jeg var relativt fersk når det gjaldt hardware på dette tidspunkt, slik som en rekke kjøpere er i dag. Det endte med at jeg kjøpte meg en god gammel veteran. Ellers vil jeg også kritisere testen av suntec kabinettet. DET ER JO SØREN MEG NESTEN VANNTETT!!!

Bare for å avslutte kan dere jo sjekke hva man virkelig bør satse på å kjøpe dersom man er en hardcore gamer i dag. Gjett en gang: 9800xt. Dette er rett og slett for dumt, noe som fører til at en rekke mennesker gjør feilinvesteringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner rett og slett ikke hva du mener jeg... ;) Var det Hardware.no som anbefalte 900MHz'en? Og du endte med å kjøpe hva?

Hva var det du ikke likte med den testen av kabinettet?? At de skrøyt for mye?

Bare for å avslutte kan dere jo sjekke hva man virkelig bør satse på å kjøpe dersom man er en hardcore gamer i dag. Gjett en gang: 9800xt. Dette er rett og slett for dumt, noe som fører til at en rekke mennesker gjør feilinvesteringer.

Er det du som mener at man bør satse på 9800XT eller Hardware.no?? Er dette feil??

Joa.. :hmm:

Lenke til kommentar

Sjekk anbefalingene selv under skjermkort.

Det ble anbefalt fra hardware sin side at jeg burde kjøpe prosessoren som jeg nevnte.

Det jeg ikke likte med testen av suntec forstår ihverfall de som sitter med dette. Det er villedende å si at det sitter en vifte i fronten, når det i realiteten bare er plass til en bitte liten vifte for å kjøle harddiskene. Det er ikke en frontvifteplass som man får gjennomtrekk av. Derfor får man behov for J.... gode prosessorvifter her.

Lenke til kommentar

Dersom Thunderbird kom på markedet 2 dager etterpå så var din 900Mhz ikkje så dårleg kjøp sidan Thunderbirden sikkert var svindyr. I dag og er det sånn, mange som kjøper R9800Pro sjølv om X800 er her og 6800 rett rundt hjørna, mange som kjøper SocketA sjølv om me har 64bit og snart 949(elns).

Lenke til kommentar
Dersom Thunderbird kom på markedet 2 dager etterpå så var din 900Mhz ikkje så dårleg kjøp sidan Thunderbirden sikkert var svindyr. I dag og er det sånn, mange som kjøper R9800Pro sjølv om X800 er her og 6800 rett rundt hjørna, mange som kjøper SocketA sjølv om me har 64bit og snart 949(elns).

[pirkemodus]

Socket 939

[/pirkemodus]

Lenke til kommentar
Hardware.no sine anbefalinger av diverse hardware er til tider helt malplassert. Jeg opplevde for en del år tilbake da jeg virkelig skulle slå på stortromma, å kjøpe meg en cpu som skulle være noe av det råeste. Jeg kjøpe da athlon 900 mhz (SLOT A). 2 Dager etter jeg hadde gått til innkjøp, kom det noe nytt på markedet. Noe som het Thunderbird og var basert på socket A. Jeg var relativt fersk når det gjaldt hardware på dette tidspunkt, slik som en rekke kjøpere er i dag. Det endte med at jeg kjøpte meg en god gammel veteran. Ellers vil jeg også kritisere testen av suntec kabinettet. DET ER JO SØREN MEG NESTEN VANNTETT!!!

Husker den tida da "overklokkeren" var en P4 2,4c + Abit IS7-e.. en veldig god kombinasjon.. bortsett fra at P4 2.4c ikke var å få kjøpt i et halvt år før de endret den, til det som står i dag.

Lenke til kommentar

Bare for å skyte inn noen synspunkter til hw.no sitt forsvar:

Ingenting kan forventes å være perfekt. Hadde det ikke vært for hw.no (og forsåvidt alle andre hardware-testende sider), ville man som uerfaren pckjøper ikke hatt noen veiledning i det hele tatt. I hvert fall ikke så bred og grundig vurdering som blant andre hw.no skaffer til veie. Hw.no er et kjempegodt initiativ som skaper debatt rundt forbrukerkjøp. Dessuten synes jeg at dersom man skal kjøpe ny pc - forutsatt at du skal bygge den selv, som de fleste som er på forumet her skal - så har man nærmest en plikt til å undersøke grundig. Når man skal investere i nytt utstyr til en så høy pris som pcutstyr utgjør, er det for dumt å titte over noen anbefalinger, smelle sammen pcen og deretter klage om rådet ikke passet. Før du kjøper så undersøker du mer grundig ved å lese reviews, spørre i forum og bruke litt tid på å forme pc-oppsettet. Alternativt kan man heller kjøpe en ferdig-pc.

Kritikken kan isolert sett rettes mot de til dels uoppdaterte anbefalingene. Det synes jeg hw.no skal ta til etterretning. Testene av kabinetter har jeg opplevd at gjelder en type kabinett som kan komme i flere utgaver. Altså kan man komme i skade for å tro at man kjøper det samme produktet som er testet uten at det er helt 100% likt. Men jeg tror ikke at hw.no har oversett noe så vesentlig som de vifte-specs'ene du nevner. Jeg er overbevist om at de har fått et produkt og foretatt en grundig test av det, basert på det som følger med. Altså er det opp til de som leser reviewet å finne ut om de kjøper akkurat dette testede produktet hos webshop'ene.

Prøver å få det litt ned på saklig nivå her, så jeg vil bare gjøre det klart at jeg ikke forsøker å be deg om å klappe igjen, balderx. Greit å kritisere, så lenge det er konstruktivt. Men neste gang du skal kjøpe noe så tenk på review-steder som dette som en "bonus". Uten disse ville du stått på bar bakke når du skal velge produkter. Men samtidig må du ikke kreve alt for mye av dem; det er opp til deg å kryss-sjekke. Selv har jeg lest tester av forskjellige produkter til min nye pc på denne siden, anandtech, etc.etc.etc. Det er fordi det alltid er en feilmargin, og at det alltid er sunt med en second opinion.

All honnør til hw.no og deres nettverk; de har hjulpet meg utrolig mye i å kjøpe produkter jeg er fornøyd med!

Ps: balderx har et poeng når han sier at anbefalings-guiden deres er noe utdatert. Men det er dere kanskje klar over.

Ellers er alt konge :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...