GOldy Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Starta med at linja/maskina bare fr0ys mens jeg spilte counter-strike (etter 1 times tid ca), saa etter en rekke formateringer saa ble ikke problemet l0st. Har ISDN, og Jensen ISDN-kort. IRQ-nr var 20, saa ble fortalt at det kunne vaere noen irq-konflikter/problemer. Saa jeg kunne skifte fra ACPI til Standard PC. Hardware: - P4 2.8 PC800 - Gainward FX5900 Ultra 256mb - abit IS-7 E hovedkort - 512 DDR ram - (soundblaster Live 5.1) Etter jeg gjorde dette, saa ble det utrolig til pc lagg, baade i windows og i counter-strike (fps drop hvert 2-5sek), Etter litt ble lyden ogsaa delaya, saa jeg h0rte f0rst litt paa venstre 0re, saa paa h0yre 0re. Saa sp0rsmaalet lyder: Noen som har peil på ACPI Uniprocessor PC og Standard PC opplegget i WinXP? Skifta ifra ACPI til standard PC(pga irq problemer), men opplever jevnlig pc lagg etter det! noen tips? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hmm.. her må det noen norsktimer til ja... Bare still tilbake til ACPI, det er iallefall ikke det som er problemet. En IRQ konflikt kommer først og fremst fra maskinvaren. Hvilken PCI porten sitter ISDN kortet? Dersomd du har noen PCI kort stående i den PCI porten nærmest AGP porten, så fjern den og sett den på en annen. Jeg har hatt noen problemer med mitt Jensen 56k USB modem da jeg hadde det. Sjekk med produsenten om det er noen kjente feil med ditt kort på det operativ systemet du kjører. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 NORSK takk tastaturet dit er sikkert utsyrt med øæå som alle andre i norge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå