jic Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Slik funker den. $hentaa= mysql_query("SELECT * FROM wap WHERE kat='mms' LIMIT 3"); while($geta=mysql_fetch_array($hentaa)){ ?> Slik funker den ikke. $hentaa= mysql_query("SELECT * FROM wap WHERE kat='mms' DESC LIMIT 3"); while($geta=mysql_fetch_array($hentaa)){ ?> Jeg vil ha siste 3 i kategorien mms, men jeg får denne feil mld. Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in </mnt/home2/d/xx/xxx/public_html/xxx/index.php on line 329 kode på linje 329 er while($geta=mysql_fetch_array($hentaa)){ Endret 11. juni 2004 av jic Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Du må velge ut i fra hva de skal bli sortert. Det gjør du ved hjelp av order by. Du kan derifra bruke ASC og DESC for å bestemme om du vil sortere nedover eller oppover. Lenke til kommentar
jic Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Du må velge ut i fra hva de skal bli sortert. Det gjør du ved hjelp av order by. Du kan derifra bruke ASC og DESC for å bestemme om du vil sortere nedover eller oppover. Hvis jeg bruker order by så får jeg opp siste verdiene i tabellen, og jeg har både midi og mms i samme tabellen derfor bruker jeg where kat='mms' for å sortere. dem. Finnes det noen måte. Hvordan får jeg random i mysql?? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 SELECT * FROM wap WHERE kat='mms' ORDER BY ID DESC LIMIT 3 der ID er en typisk auto increment unik id post som du kanskje har i tabellen. Random i mysql vet ikke jeg om. Mulig det finnes, men en måte du kan løse det på er å hente ut alle radene du skal ha (SELECT * FROM tabell) Så bruke rand() funksjonen til php med en tilsvarende "range" som antall rader spørringen returnerte. Bruk mysql_fetch_array til å legge alt i et nummeret array, og hent ut $mysql_data[$rand_nummer]; Er sikkert en mye bedre måte å gjøre det på, du kan jo sjekke ut mysql manualen og se. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hvordan får jeg random i mysql? Rand() http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Mathemat..._functions.html Lenke til kommentar
jic Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Tusen takk alle som svarte Det funket nå. Takk diskvask nå har jeg liste over alle mysql spøørringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå