Gå til innhold

Hva skal jeg velge?=?

Anbefalte innlegg

Hei hei....

Skal ha meg DV kamera og har funnet 2 alternativer (i samme prisklasse)..begge ser og høres veldi bra ut så de ble vanskelig å bestemme seg.Tenkte derfor jeg ville høre hva dere mener

Valget står mellom: Canon Digital Videokamera MVX250i

Sony DCR-HC85

Hva burde jeg velge??

MVH

Lars Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er nok sant de,men visst begge kameraene er like ellers så kunne jeg nok foretrekke de som filmer best i skummring..da har jeg ivertfall muligheten til de ;)

De blir jo vanskeligt når jeg ikke finner noen tester av canon.Er de noen her som har gjort deg opp en mening om disse kameraene? :hmm:

Lenke til kommentar

Hei!

Om du har fulgt med en del på forumet over en viss tid, vil du få en pekepinne på hva som er avgjørende for skumringsopptak/opptak innendørs i dempet belysning. Størrelsen på CCD-brikken og lux! Ingen av disse kameraene gir gode opptak under slike forhold. De er ment for "standard", altså blandet opptak utendørs i lettskyet, pent vær og innendørs med ekstralys. Med en gang du gir deg i kast med skumringen eller naturlig lys innendørs, og "presser" kameraet noe, vil du få fall i opptakskvalitet - film blir det jo, men med et heller grumset inntrykk=støy. Om det er greit, får øynene som ser avgjøre. Men på et gitt tidspunkt kommer man jo alle forbi kikket av bare å få se hva som er kommet på tapen. Man vil jo kanskje noe mer........

Selv bruker jeg Sony PC-105 - som gjør gode ting i "standard" lys, men som faller helt av lasset når sola går ned........

Dessverre må vi nok fram med mer kronasje og opp et segment for at det skal bli bra også på den siden. Det hadde vært å ønske at produsentene hadde lånt øret til brukere, og droppet fancy ting som stillbildefunksjoner, blitz, og all annen mikkmakk som bare er i veien. Men sånt er jo en del av markedsmanipuleringen. Fremhev uvesentligheter for dekke over det manglefulle....

degas

Lenke til kommentar

Begynner å forstå at dette med i filme i lite lys ikke blir noe bra uansett,men har noen av dem bedre egenskaper ann den andre?Når jeg først kjøper mitt første DV kamera så har jeg lyst til å få de beste til den prisen disse to er innenfor.Så folket mener jeg burde gå for Sony? :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg har selv bestilt meg ett DCR HC85. Av de alternativene de nevner mener jeg helt klart Sony’en er det beste.

Alternativt har man jo Panasonic NV-GS200 ett 3CCD kamera. Men jeg tviler på det gir noe særlig bedre bilder i dårlig lys og dessuten koster noen lapper ekstra.

Lenke til kommentar
Jeg har selv bestilt meg ett DCR HC85. Av de alternativene de nevner mener jeg helt klart Sony’en er det beste.

Alternativt har man jo Panasonic NV-GS200 ett 3CCD kamera. Men jeg tviler på det gir noe særlig bedre bilder i dårlig lys og dessuten koster noen lapper ekstra.

Vanligvis er Sony best, og jeg hadde bestemt meg for å kjøpe HC85.

Men jeg tør ikke kjøpe HC85 før Sony finner ut av feilen som Camcorderinfo.com har funnet på kameraet.

De har prøvd 3 kameraer og alle er samme feilen på, og nå vil Sony ha tilbakemelding på feilene som blir funnet på denne modellen.

http://www.camcorderinfo.com/content/Sony-...rder-Review.htm

Lenke til kommentar

Hvis du leser Coamcorderinfo.com sin test av HC85 kameraet så er GS200 litt bedre i dempet belysning.

GS200 gir bedre fargegjengivelse mens HC85 har klarere bilde.

GS200 har mye mer manuelle instillinger, men det er det vel ikke så mange som bruker.

Lenke til kommentar
Men jeg tør ikke kjøpe HC85 før Sony finner ut av feilen som Camcorderinfo.com har funnet på kameraet.

De har prøvd 3 kameraer og alle er samme feilen på, og nå  vil Sony ha tilbakemelding på feilene som blir funnet på denne modellen.

Ja, bestillingen fra meg satt langt inne.

Men testen her på akamera kunne ikke finne de samme feilen som camcorderinfo rapporterte om.

Jeg har ikke funnet noen andre som har rapportert samme feil.

Satser på dette er en feil som ligger på enkelte kamera i US- produksjonen.

Men det skal til grundig gjennomtest når jeg endelig får det i hus.

Sony vil høre fra meg :realmad: vis jeg finner noe bug.

off topic :

Utrolig hvor trege PCutstyr er med sine leveranser, de må vasse i sirup.

Lenke til kommentar

De har prøvd 3 kameraer og alle er samme feilen på, og nå  vil Sony ha tilbakemelding på feilene som blir funnet på denne modellen.

Ja, bestillingen fra meg satt langt inne.

Men testen her på akamera kunne ikke finne de samme feilen som camcorderinfo rapporterte om.

Jeg har ikke funnet noen andre som har rapportert samme feil.

Satser på dette er en feil som ligger på enkelte kamera i US- produksjonen.

Men det skal til grundig gjennomtest når jeg endelig får det i hus.

Sony vil høre fra meg :realmad: vis jeg finner noe bug.

off topic :

Utrolig hvor trege PCutstyr er med sine leveranser, de må vasse i sirup.

Bra at noen tør. :thumbup::thumbup:

Hadde alle vært som meg ville ikke vi oppdaget om det var et porblem eller ikke

Gs200 er den som jeg har som favoritt nå.

Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe kamera i mai, men ustatte det etter Camocorderinfo.com sin test av HC85.

Skal jeg reise på ferie om 2 uker, og må ha kamera før den tid, og det ser ikke ut til at noen får inn Gs200 før den tid.

Gs200 får kritikk for sin 16:9 funksjon, og jeg lurer på hvor viktig den funksjonen vil bli fremover

Lenke til kommentar

Royrogers:

Andra fördelar med HC85 jämfört med Pana GS200 är bättre bildstabilisator samt bättre och större LCD skärm. LCD skärmen är MYCKET bra och trevlig att filma med. Batteriet som följer med är dåligt och man bör köpa med ett större eller i varje fall ett extra batteri direkt.

Men visst, jag håller med dig om att camcorderinfo's test av HC85 är ett stort irritationsmoment. Jag är nöjd med min HC85 hittills, men visst, mycket möjligt jag själv skulle valt Pana GS200 om den inte varit så dyr. Jag köpte min HC85 via www.technikdirekt.com

Jag har inte märkt av de problem som camcorderinfo upplevde (tror jag). Det ena jag irriterat mig på är att jag upplevt att vita färger ibland blir lite för lysande och starka. Jag har dock enbart använt mig av auto inställningar hittills. Sannolikt är det är enkelt att justera med någon av de många inställningsmöjligheterna. Tror inte att detta är något fel men jag ska undersöka det närmare. Jag är absolut ingen expert utan en vanlig teknikintresserad amatör.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...