GOldy Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Starta med at linja/maskina bare fr0ys mens jeg spilte counter-strike (etter 1 times tid ca), saa etter en rekke formateringer saa ble ikke problemet l0st. Har ISDN, og Jensen ISDN-kort. IRQ-nr var 20, saa ble fortalt at det kunne vaere noen irq-konflikter/problemer. Saa jeg kunne skifte fra ACPI til Standard PC. Hardware: - P4 2.8 PC800 - Gainward FX5900 Ultra 256mb - abit IS-7 E hovedkort - 512 DDR ram - (soundblaster Live 5.1) Etter jeg gjorde dette, saa ble det utrolig til pc lagg, baade i windows og i counter-strike (fps drop hvert 2-5sek), Etter litt ble lyden ogsaa delaya, saa jeg h0rte f0rst litt paa venstre 0re, saa paa h0yre 0re. Saa sp0rsmaalet lyder: Noen som har peil på ACPI Uniprocessor PC og Standard PC opplegget i WinXP? Skifta ifra ACPI til standard PC(pga irq problemer), men opplever jevnlig pc lagg etter det! noen tips? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 /me peker på windows delen av forumet kanskje dei veit... Lenke til kommentar
GOldy Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Hvor finner jeg windows-forumet da? (erke SAA kjent her) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showforum=104 Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Hvor finner jeg windows-forumet da? (erke SAA kjent her) /me peker på "Forumkategorier" Ligger under Programvare. Er ikkje så jekla vanskelig å finne vell? Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Vel dette her handler vel like mye om hardware som om windows så jeg synes ikke dere burde rakke ned så mye... Til topic: Når man bruker Standart PC opplegget istedenfor ACPI (som er automatisk styring av irq) så måman også stille irqene selv. Ellers så er det lite poeng å gjøre det. Og det bør gjøres i BIOS da passer man på å ikke ha skjermkortet og lydkortet og evt. scsi/raidkontrollerpå samme irq og så vil det gå greit... Vet ikke om trådstarter har nok kompetanse til å gjøre det, men for all del les manualen til hovedkortet og prøv. Ellers så slår du på ACPI ved å velge ACPI-PC i windows (men ikkke bruk det som heter uniprosessor system for det valget er til bruk på multiprossesor hovedkort med bare en cpu installert). Og det bør egentlig funke greit. Altså det er ikke sikkert at problemene dine skyldtes det i utgangspunktet... Kan jo være varme og masse rart... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå