Gå til innhold

IE bruker ikke css riktig.

Anbefalte innlegg

Så derfor bruker jeg <!--[if IE]>. Men da parser jo IE både linja inne i <!--[if IE]> og utenfor. Da forsvinner jo vitsen..

Så ser det ut..

<!--[if IE]>
<table id="header" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
<![endif]--> 
<table id="header" cellpadding="0" cellspacing="0"> 

Men finnes det en else funksjon her? Hvordan blir oppsettet da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ser at IE skal parse align="center"? Men det vil jeg ikke at mozilla, og for den del alle andre nett-lesere, skal gjøre. Enkelt og greit.

Og da lurte jeg på om det fantes en type "else" funksjon her.

Sånn at, hvis IE parser koden blir linje 1 brukt, eller blir linje 2 brukt..

Edit: Kan jo legge til at ..

<table id="header" <!--[if IE]>align="center"<![endif]-->  cellpadding="0" cellspacing="0">

..ikke fungerer :yes:

Edit: Har søkt litt, og det ser ikke ut som om det finnes noen enkel løsning på dette.. Da kan jeg jo heller gå over til php...

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
tror php er løsningen da.. det skal jo i prinsippet være mulig å få siden til å vises likt i alle nettlesere selv om det er vanskelig til tider

Hehe, ja jeg prøver jo..

Trodde dette skulle være peace of cake. Og jeg som før sa at det var like bra å bruke IE som nett-leser :blush:

Lenke til kommentar

Ehh.. no shit, Sherlock.

Jeg har startet en aksjon mot IE. Sjekke om brukeren bruker IE og legge på en advarselstekst med:

Nettleseren du bruker er ikke stabil. Vennligst benytt en annen nettleser eller så vil siden muligens ikke virke.

<?php if(rand(0,100)<5) echo '<input type crash>';?>

:D

Lenke til kommentar

Ehh.. no shit, Sherlock.

Jeg har startet en aksjon mot IE. Sjekke om brukeren bruker IE og legge på en advarselstekst med:

Nettleseren du bruker er ikke stabil. Vennligst benytt en annen nettleser eller så vil siden muligens ikke virke.

<?php if(rand(0,100)<5) echo '<input type crash>';?>

:D

Nå er det sånn at mange bruker IE, og det er det ingenting vi kan gjøre noe med. Er du en seriøs person, bøyer du deg etter dine besøkende og ikke omvendt. DU skal ikke tvinge folk til å bytte nett-leser. En god side vises riktig i alle browsere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...