Gå til innhold

Beste RPG ever?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:love: Final Fantasy III  :love:

er bare ingen over ingen under!!

Hehe, jeg tror du mente noe annet, men men :p

Neida, det er filosofien om at alle spill er like gode, det kun er ens egne dumme særtrekk og liksom-preferanser som ødelegger for å se denne sannheten. Siden alle spill har jevn og lik underholdningsverdi er anmeldelser og tips fra andre spillere helt meningløst!

:laugh:

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar
Bunn 5:

5. IceWind dale 2.

4. NWN

3. Planescape

2. Fallout

1. Final Fantasy

Og begrunnelsen din for dette er? :roll:

Setter du FF nederst så har du vel ikke skjønt noen ting....

Det kan jo hende han har en annen smak enn deg, kan det ikke? Utrolig kjekt med forum hvis meningsytringer ikke er tingen der. Smaken er som... jada, osv...

Lenke til kommentar
Bunn 5:

5. IceWind dale 2.

4. NWN

3. Planescape

2. Fallout

1. Final Fantasy

Og begrunnelsen din for dette er? :roll:

Setter du FF nederst så har du vel ikke skjønt noen ting....

Det kan jo hende han har en annen smak enn deg, kan det ikke? Utrolig kjekt med forum hvis meningsytringer ikke er tingen der. Smaken er som... jada, osv...

Greit at smaken.. bla bla... Men åssn går det egentlig an å sette FF nederst? Da kan man umulig ha prøvd spillene lenge :dontgetit: Med en gang man har spilt det i et par timer er man hekta! :love:

Lenke til kommentar
Hva er Planescape:Tournament? Ligner det på Icewind Dale II?

Planescape: Torment er et rollespill fra utviklerne bak Fallout-serien og Icewind Dale. Er egentlig veldig originalt spill, men det ligner vel mer på Fallout enn Icewind Dale. Rimelig bra spill, det nådde ikke helt opp til Fallout spør du meg, men det var ikke så langt unna heller.

Du kan lese omtale av det her, http://pc.ign.com/articles/159/159939p1.html

Lenke til kommentar
Planescape: Torment er et rollespill fra utviklerne bak Fallout-serien og Icewind Dale. Er egentlig veldig originalt spill, men det ligner vel mer på Fallout enn Icewind Dale. Rimelig bra spill, det nådde ikke helt opp til Fallout spør du meg, men det var ikke så langt unna heller.

Å sammenligne det med Fallout synes jeg blir helt feil.

Planescape: Torment handler om livet i andre plan, der man får "superkrefter", men Fallout er en postakapolyptisk fabel om livet på jorda etter en altutslettende atomkrig.

Selve storyen i Planescape syntes jeg bar preg av å ha blitt snekret sammen rundt en del mindre hendelser, for så å slenge inn en del mindre encounters. Med Fallout har man en helt annnen helhetsfølelse.

Fant forresten Fallout, Fallout 2 og Fallout Tactics samlet i en haug for 198,- for en tid tilbake. Så nå har jeg tatt frem Fallout Tactics igjen, og skal akkurat ut på første mission der man møter "The Menace"... :)

Dette lover ikke bra for søvnen fremover.

-KJ

Lenke til kommentar

Fallout 2 er utvilsomt kongen av RPG, er ikke noe som er inærheten engang. etter det kommer

Fallout 1

Planscape Torment

Ultima Underworld er kult, men vet ikke helt om jeg vil kalle det ett "skikkelig" roleplayer-spill.

FF-serien og diablo vil jeg knapt kalle rollespill idet hele tatt, FF er vel noe av det mest oppskrytte i dataspillenes historie.

AtW

Lenke til kommentar

Å sammenligne det med Fallout synes jeg blir helt feil.

Planescape: Torment handler om livet i andre plan, der man får "superkrefter", men Fallout er en postakapolyptisk fabel om livet på jorda etter en altutslettende atomkrig.

Det er mer enn story som gjør at man kan sammenligne to spill. Det er veldig klare likhetstrekk mellom Fallout og Planescape, både når det gjelder grafikk, oppbygning av selve spillet, karaktersystemet, osv. Måten man løser situasjoner på avhengig av hva slags karakter man har, som i Fallout, er du en intelligent person kan du ofte snakke deg ut av situasjonen, etc.

Endret av odex
Lenke til kommentar

KOTOR er det eneste RPG spillet jeg har fallet helt for , synes andre blir kjedelige i lengden , men KOTOR hadde liv hele tiden. Tror det har noe med grafikken å gjøre. Ellers synes jeg Morrowind var underholdende.

Gjennomførte faktisk KOTOR idag som en onding ! (ble visst med på det dark side :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...