Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tamt Forum


Anbefalte innlegg

Ser dette er et latterlig tamt forum...

Over ei uke er det knapt nok svar på topic's, og gidder ikke kaste vekk tid på dette.

Hvis noen her er AmCar-interesserte og trenger hjelp ang. 2dre gen Camaro, mail på [email protected] for tips.

Hvis noen andre har kommentarer vennligst post dem på amcar-forumet på amotor.no, de trenger visstnok alle postinger de kan få...

 

hilsen en som har bedre forum å bruke tiden sin på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mscon.net er best :p

 

Missliker hw? hva oppnår du ved å si det til andre?

 

Og hvorfor? sett de siste workloggene? drspawn og snekker`n tar av.

 

Edit: så ikke det var bilforumet... trodde du klaga på hele hw.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar
Hva legger du til grunn for at amcar er en dyr hobby?

 

Delepriser?

Priser på biler?

Driftskostnader?

Forsikringskostnader?

 

Jeg har nemlig ikke samme oppfatning som deg isåfall

Sikkert ikke så ille priser på noe av det siden det er en hobby. Det finnes fine amcar biler :), men desverre så er det langt mellom de virkelig fine bilene, sånn som med alle typer biler,det finnes noen få pene biler. Og en anen ting er at det er mange som synes store biler som egner seg best til å kjøre rett frem er ret og slett harry på feil måte :)

Lenke til kommentar

371495_16_full.jpg

 

Problemet er vel at amcar-folket i stor grad har sviktet ungdommen. Det er en lærdom en bør ta over seg ganske kjapt. 95% av medlemmene i Amcar er veletablerte medlemmer i 50-årene, null gjeld og minst 2 strøkne maerikanere i "stallen". Jeg vet dette, jeg er selv medlem i Amcar, men jeg er et unntak. Jeg er 33, har mye gjeld og kjører rundt i BMW. Ironisk?

Lenke til kommentar

Nei, der er jeg uenig. La meg forklare to enkle ting som tilsynelatende skal lokke ungdommer/entusiaster til denne organisasjonen :

 

Forsikringsavtalen deres, og da spesielt entusiastforskringen er ikke verd papiret den er skrevet på. Hvis du ikke er OVER 30 år, da og har låsbar garasje og et ANNET FORSIKRINGSSELKSAP gjennom fagforeningen, eller jobben? Prøv å forklare på hvilken måte amcar da skal få ungdommer interessert med disse latterlige avtalene?

 

Nettsiden deres: Statisk og lite oversiktlige sider som AmCarer i dag, er det lenge siden jeg besøkte. Websiden vil bare føre til at entusiaster finner seg egne og andre sider som sine faste tilholdssteder.

 

Nå er amcar kjent som en aldrende organisasjon som kun består og retter sitt virke på godt etablerte medlemmer med romslig økonomi og minst 2 STRØKNE amerikanske biler i ”stallen”. (Les: 30 års aldresgrense på forsikring). Er du 29 år kan du med andre ord glemme slik forsikringen, enda du har hatt ”lappen” og amerikansk bil i 11 år. M.a.o en entusiast.

 

Vitsen med å få ungdommen interessert er at det er da vitterlig disse som skal bære interessen for amerikanske biler videre.

De veletablerte som har ”alt på plass” fra før av og innehar endel livserfaring, vil finne sitt ”sted” automatisk likevell, uansett markedsføring.

Lenke til kommentar

Bra skrevet Gisle.

 

Er tilbake her som dere ser..

Møtte vegegn etter å ikke se svar på AmCar-forumet på mange dager.

Ser dere har engasjert dere for å svare på min "avskjedspost" så jeg skal gi dere et svar på hvorfor jeg snudde ryggen til Amotor.no.

Som dere leste i posten min så syns jeg det er for lite aktivitet i forumene, kanskje det er bare meg, er tross alt vant med litt mere trafikk på et forum enn dette. Sier ikke at jeg er et VG-forum-ludder, men henger fast på www.nastyZ28.com sitt BS-forum, man får liksom svar litt kjappere.. :)

 

Ser dere som våknet av åpningsposten min er oppvakte personer med innsikt og kunnskap, det var ikke dere jeg siktet til i posten min, det jeg siktet til var som bitex nevnte: "Og for ikke å snakke om at 90% av de som henger her er godt under 18 og aldri har hatt bil selv"

 

Jeg fikk inntrykket av at med unntak av Ezekiel og et par andre her så var det stort sett bare 15-16åringer som skrøt av en eller annen amcar de så på vårmønstrinag i fjor etc,etc...

 

Ser nå at jeg tok feil av medlemsmassen som frekventerer dette(amcar) forumet, beklager det. :)

Kommer tilbake med flere poster her i amcar forumet, håper dere ikke har avskrevet meg som en total idiot etter min nokså krasse post.

 

Mvh Hans-Chr

Lenke til kommentar

hihi :p

 

Hvordan enklest identifisere en charger fra 68 ->70.

 

I 1968 kom dette designet for første gang. Bilene hadde doble runde lykter bak og en vanlig støtfanger foran. Grillen var hel, ikke delt i to.

 

1969modellen var forholdsvis lik, men denne hadde delt grill, og to avlange baklykter

 

1970modellen hadde de samme avlange baklyktene som 69modellen, men grillen var her hel slik som 68modellene.

 

Så, hvordan skille en 1968 fra en 1970? Har man mulighet til å gå rundt bilen og se litt nøyere på den er det meget enkelt. Men på 30-40meters hold (eller et bilde) er det ikke like enkelt. Men vi hardbarka entusiaster vet råd! Det første som sladrer om at bilen på bildet er fra 1968 er fangeren. Den går ikke helt rundt grillen. 1970 modellen har en støtfanger som omkranser hele grillen og er veldig stor og brautende.

 

Sladrehank #2 er setene! Nakkestøtter kom først på 1970modellen. Og ser man på bildet ser man ingen nakkestøtter ;)

 

"Lufteslusene" foran døra skiller også 1968 og 1970 års modell. I 1968 hadde R/T bilene innsenka luftinntak slik bilen på bildet. I 1970 (ooog 1969?) var "luftinntakene" bygd ut fra bilen som en rektangel. Her var det også klistra et R/T merke.

 

Så til det Gisle skrev. Dette har jeg lest for lenge siden og allerede da lovte jeg meg selv at jeg skulle svare på det. Og endelig har jeg tid. For ordens skyld: jeg er ikke medlem selv enda, det holder at min far (som har amerikansk bil) er medlem.

 

Du har veldig rett i at hoveddelen av medlemmene i ACCN (American Car Club Norway) og organisasjonen AMCAR er "godt oppi åra". Men det igjen har sin opprinnelse fra da Amcarklubbene ble stiftet. Da trondheimsklubben (som den første amcarklubben i landet) ble stiftet i 1972 var de nåværende ungdommene de gamle kara du nevner i dag. Før i tida var amcar noe spesielt her til lands, akkurat slik japsebiler og andre ting er nå for tida. Ungdommene ville ha tøffe og billige biler, det fikk de hos amerikanerne. Det var mer attraktivt å kjøre rundt i en 65 pontiac lemans med 326cid motor enn en japse fra rundt samme tida.

 

Som alle vet har tidene forandret seg fra den gang og japsebiler (for å ta de to ytterpunktene i denne sammenhengen) har blitt mer og mer attraktive for den unge generasjonen. Når ungdommen nå tildags ser etter en sportslig og ikke så alt for gammel bil ser de mot tyske og japanske biler. Hvem vil vel kjøre rundt i en 79 malibu stasjonsvogn istedet for en styla honda civic?

 

Du skriver om forsikringsavtalene deres. Den er en forholdsvis grei avtale, uten at jeg skal henge meg opp i det da jeg ikke har full kjennskap til hva det innebærer. Men er det egentlig forsikringsavtalene til amcar som skal få ungdommen interessert i amerikansk bil? Det tviler jeg på. Dessuten må vi ikke blande her nå. Forsikringsavtalen og rabattavtaler osv er for at folk skal melde seg inn i organisasjonen AMCAR, ikke for å øke interessen for amerikanske biler. ACCN og AMCAR tilrettelegger bare for de som har interesse for amerikansk bil. Jeg vet det kan høres sneversynt ut, men slik er jeg oppfatter det.

 

Ja, nettsidene til amcar er et sorgens kapittel. Men igjen, hvor mange av de 50åringene som sysler med amcar magazine tror du kan å lage/drifte websider? Ytterst få vil jeg tippe. Og det er egentlig helt greit det. Det meste av informasjonen får man gjennom å lese selve bladet amcar og å være tilstede på klubbøter ved lokallagene. Og det er slik interessen til alle tider har spredd seg. Man går ikke ut og påtvinger amcarinteresse til folk, man lar de som vil komme og melde seg inn. Av egen fri vilje. Jeg ser såklart problemet med dette i vårt nye teknologisamfunn. Men surfer man innom nettsidene til amcar finner man nok informasjon angående hvor og når lokalklubbene treffes og hvordan man kan melde seg inn.

 

Det er ikke til å stikke under en stol at amerikanske biler er en av de tingene jeg ånder og lever for, men såklart har jeg også interesse for andre biler. Jeg regner meg selv for ganske åpen innenfor bilverdenen og har mange "favorittbiler" som ikke er i nærheten av å være amerikanske. Håper jeg ikke tråkker noen på tærne her når jeg sier at noen folk som ikke interesserer seg for amerikansk stål har en ganske banal og barnslig holdning til amerikanske biler. De skal på død og liv få fram at deres tyske/japanske/italienske favorittbil er overlegen alle amerikanske biler uansett, og jeg innrømmer gjerne at de har så rett i det, men legger også til at de må se ting i perspektiv. Holdningen til mange er rett og slett at amerikansk bil er noe for gubber. Amerikansk bil kan ikke svinge osv osv. Jeg kan nevne eksempler i fleng der amerikansk bilindustri har vært banebrytende og mye før japan/europa. Men det blir bare avblåst med at amerikanske biler bare kan brukes til rattlås racing.

 

Får prøve å ikke spore av så alt for mye her nå. Forsikringsavtalen til amcar er såklart en av tingene de bruker for å få flere medlemmer. Det er dog ikke det viktigste. De som har fulgt med i amcar en stund har kanskje fått med seg at gutta ved amcar magazine har fått gjennom både lovendringer (om jeg ikke husker helt feil her nå) og kjempet hardt for tilretteleggelse til amerikanske biler som familiebiler. Amcar har ofte vært i kontakt med stortinget og vegvesenet. De har vært med i "Rikets tilstand" på TV2 der det dreide seg om bilavgifter, en hjertesak for amcar. Dette er saker som angår ALLE som kjører bil i Norge, ikke bare de hardbarka kara på godt over 50 med minst 2 "flak" i garasjen. Organisasjonen AMCAR kan nesten sammenlignes med bilorganisasjonen NAF.

 

Jeg tror jeg stopper denne utrednignen her og nå, selv om jeg kunne skrevet side opp og side ned om amerikansk bil og interesse for dette i Norge.

 

Så til det Narmacil sa lenger opp her, angående aktivitet og hvem som henger rundt på forumet. Jeg har flere ganger vurdert å bare glemme hele amotor.no forumet fordi det var så mange useriøse folk her. Jeg mener ikke at alle her som ikke har greie på bil eller har bil selv er slitsome drittunger, men at de kunne lat vær å svare på ting de egentlig ikke har det minste peiling på. Vet det er noe som heter "det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar" men enkelte ganger henger verken svarene eller spørsmålene på greip. "Alle" vil ha turbo. Det er "bare" sette på turbo osv. Dette gjelder ikke amcarforumet, men generelt på amotor.no sitt forum. Det er et stykke mellom de som virkelig har kunnskap, men de finnes!

 

Du (narmacil) er langt fra noen idiot, og jeg skjønner absolutt hva du satt og tenkte da du ville å forlate forumet.

 

Og til slutt, INGEN, absolutt INGEN får ta denne posten som kritikk! Det var ikke hensikten!

 

hilsen en 19åring som enda ikke har eid sin første amcar :'(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...