kaaasen Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Heisann! Lagde en topic her om dagen, som det kom inn veldig få svar på. Har fortsatt ikke fått maskinen min opp å gå (den stasjonære), så jeg spør igjen. Jeg har to harddisker koblet til maskinen, en master (60gb, med WinXP) og en slave (med alt det andre). Når jeg prøver å starte opp maskinen med begge diskene i, stopper hele maskinen opp under boot, og det er svart skjerm med en hvit understrek som står og blinker så lenge jeg gidder å ha maskinen på. Her kommer det merkelige; maskinen starter opp uten problemer hvis jeg napper ut 200gb disken Jeg har sjekket disken i repair-moden på WinXP-cd'n, og jeg får tilgang til alle filene på den. Disken er rundt 6 mnd gammel, og har fungert utmerket. Tviler på at det er noe galt med den... Har prøvd X antall formateringer av 60'gb disken, og reinstallasjon av to forskjellige XP-versjoner. Er det noen som kan hjelpe meg med problemet mitt, før jeg dør av frustrasjon? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Tror at det er sånn at Master er i enden av Ide kabelen og slave i midten, eller var det omvendt? Bare sjekk hvordan di står innstilt og så bytter du bare om di. Hvis pcen stopper i selve POST selv etter dette så bør du skifte ide kabel og se om det hjelper. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Hmmm...det som er litt rart, er at det har fungert upåklagelig i et halvt år, og jeg har ikke tuklet med kablene inni der. Det som utløste problemet var en re-installasjon av OS. Skulle aldri ha gjort det denne gangen Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Oi Tidenes flaueste bommert. Har rota litt rundt i BIOS, og fant ut at jeg hadde byttet om diskene i boot rekkefølgen Det har vel nesten gått en uke, og jeg har vært inne i BIOS og sjekket utallige ganger, uten å oppdage det Problem løst, selv om 80gb av filene mine ser ut til å være borte.. jaja... må bare begynne på nytt da ser det ut som Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Så alt fungerte helt greit før? Og begge diskene fungerer fint vær for seg? Uansett så test med en annen ide kabel, hvis du i det siste har bevegd på diskene eller rotet rundt om kring i kabinettet ditt kan dette være en grunn. Forsåvidt så kan det selvsagt være et bios relatert problem, så du kan jo enten prøve å oppdatere denne, eller resette med jumper. Edit : He he he, der ser du, kan lønne seg og sjekke hva man har gjort inne i bios Endret 11. juni 2004 av Malvado Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Så alt fungerte helt greit før? Og begge diskene fungerer fint vær for seg?Uansett så test med en annen ide kabel, hvis du i det siste har bevegd på diskene eller rotet rundt om kring i kabinettet ditt kan dette være en grunn. Forsåvidt så kan det selvsagt være et bios relatert problem, så du kan jo enten prøve å oppdatere denne, eller resette med jumper. Edit : He he he, der ser du, kan lønne seg og sjekke hva man har gjort inne i bios Ja, det skal jeg love deg. Systemet funket ikke helt optimalt nå, så jeg må re-installere OS igjen... menmen... får håpe at alt av filer kommer tilbake, for det var mye nyttig innpå der ja. Ha en fortsatt god kveld forresten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå