Akelbee Skrevet 3. november 2001 Del Skrevet 3. november 2001 Ved en gjennomgang av mange av innleggene i dette forumet kan jeg konstatere a) Det er mange som kan mye om nettverk B) En del av innleggene har besvart noe av det jeg lurer på c) Jeg lurer fortsatt på en god del når jeg nå skal koble mitt LAN til ADSL-nettet d) Det er lett å miste lysten på å fortsette å bruke tid på dette forumet på grunn av en forferdelig dårlig språkbruk og "ta-mannen-istedet-for-ballen"-holdning kombinert med infantile slengkommentarer. Vil det være mulig å a) lage en slags FAQ for de alminneligste problemstillingene - slik at vi slipper en haug med gjentagelser av akkurat det samme og slik at nybegynnere vet hvor de skal lete hen. Det er nokså håpløst tidsmessig å gå gjennom alle tråder først når forumet har fått et visst volum - i særdeleshet når det fyllt opp med så mange søpleinnlegg som det er her. (Det er neppe noen som ønsker å legge inngjentagelser hvis de kan slippe.) B) Formulere noen kjøreregler for de som ikke har lært alminnelig folkeskikk hjemmefra c) luke ut de som øyensynlig har deltatt i så få nett-fora at de ikke skjønner at de kan helt ødelegge forumet ved å oppføre seg som drittunger? (Finns det ingen i Moderator-rolle her?) Espen [ Denne Melding var redigert av: Akelbee på 2001-11-03 13:24 ] Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 > >On 2001-11-03 10:36, Akelbee skrev: >Ved en gjennomgang av mange av innleggene i dette >forumet kan jeg konstatere >a) Det er mange som kan mye om nettverk >B) En del av innleggene har besvart noe av det jeg >lurer på >c) Jeg lurer fortsatt på en god del når jeg nå skal >koble mitt LAN til ADSL-nettet >d) Det er lett å miste lysten på å fortsette å >bruke tid på dette forumet på grunn av en >forferdelig dårlig språkbruk og "ta-mannen-istedet->for-ballen"-holdning kombinert med infantile >slengkommentarer. >Vil det være mulig å >a) lage en slags FAQ for de alminneligste >problemstillingene - slik at vi slipper en haug med >gjentagelser av akkurat det samme og slik at >nybegynnere vet hvor de skal lete hen. Det er nokså >håpløst tidsmessig å gå gjennom alle tråder først >når forumet har fått et visst volum - i særdeleshet >når det fyllt opp med så mange søpleinnlegg som det >er her. (Det er neppe noen som ønsker å legge >inngjentagelser hvis de kan slippe.) >B) Formulere noen kjøreregler for de som ikke har >lært alminnelig folkeskikk hjemmefra >c) luke ut de som øyensynlig har deltatt i så få >nett-fora at de ikke skjønner at de kan helt >ødelegge forumet ved å oppføre seg som drittunger? >(Finns det ingen i Moderator-rolle her?) >Espen Jeg vel bare støtte dette!!!! Useriøse medlemmer kan man vel stenge ute?? Selv har jeg funnet ut at news har litt mere seriøse medlemmer. Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 Hmmmm....... Syntes forumet er bra jeg :smile: Desuten kan det av og til være litt morsomt med folk som ikke hele tiden er "politisk" Korrekt men tar ting med en anelse humor :smile:' Ja som i livet ellers er vi mange rare folk og dyr der ute ,og dette forumet er vel bare ett speilbilde på det ... Selfølgelig kan det av og til bli en spøk eller 2 for mye, men jeg syntes ikke det er noen grunn til utestengelse eller andre drastiske tiltak... Ellers er dette ett godt forum . Greit nok og finne frem (kategorisering) og mange gode svar fra de fleste... Så jeg sier nå bare slutt og syt og finn noe annet og få ut fustrasjonene dine på ..... Alle har rett til og være her (om de er spøkefugler eller ikke) Desuten kan ting bli litt morosomt da og ikke bare tørt og kjedelig ..... men men a og til "kan" jo ting være "litt" på kanten... men ikke nok til og lage en egen diskusjon som dette om utestenging og andre !nazi" tiltak... Lenke til kommentar
ddrojoa Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Jeg vil si meg enig i ZAN's uttalelse om at man ikke bør innføre "gestapo" tendenser i et forum. Men jeg mener også at det ikke er nødvendig å bruke utrykk som "idiot" og lignende, i et svar til personer som tydeligvis ikke har så mye erfaring fra diverse datatekniske områder. En løsning på dette kunne være å innføre muligheten til å varsle administratoren av forumet, slik at denne kan sende en høffelig anmoding til aktuelle person, om å ikke bruke denne type fornærmelser. Et forum er tross alt et sted der man skal kunne innhente hjelp, og diskutere uten å bli forulempet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 7. november 2001 Del Skrevet 7. november 2001 helt enig ZAN. eneste jeg reagerer på er folk som svarer til evner/spørsmål med svar som "Ja det var jo et spørsmål!!!" og "Dere er idioter dere som ikke klarer å....". take care. Lenke til kommentar
stian77 Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Er helt enig. Jeg peronlig stiller et spørsmål når jeg ikke har svaret selv (de fleste gjør vel det :smile: ) Det er ingenting som er mer frustrernde enn folk som slenger "dritt". Alt er jo lett for de som kan det. -Stian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå