tdipower Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Hei. Har en HP NC6000. Har lagt inn Suse 9.1 på denne. Ser ut for at driveren til atheros trådløskortet er med på cd'n men jeg får ikke maskina til å finne trådløs nettet mitt. Har vært i ifcfg_wlan.... fila og endret essid, key etc. Nå får jeg ikke melding om at den ikke har wep key lengre under oppstart men klarer ikke å få IP adresse. Er det noen som vet hvordan dette skal settes opp? har prøvd å sette opp i yast også, i wireless oppsettet. og dette forsvinner etter en boot. trenger hjelp! vet jo heller ikke om driveren er 100% eller om jeg skal prøve å legge inn madwifi driveren http://www.mattfoster.clara.co.uk/ ..... og hvordan legger en inn denne driveren? ganske på linux så tar i mot alle ting med takk Endret 11. juni 2004 av tdipower Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 da fikk jeg kortet opp selv. måtte sette basen til open istede for shared. Fikk kontakt men ser ut for at ting detter ut av og til, og en dchpcd fungerer ikke. må reboote. for også bare 1MB i overføringshastighet. noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Har atheros selv... Brukte madwifi driveren i linux, men kjører nå freebsd hvor atheros driveren fungerer utrolig bra i forhold. I linux detter den kanskje ut av og til, men kan nok hende dette blir fikset på i senere oppdateringer. Jeg tror kanskje noe av grunnen til tregheten og delay som man får ved madwifi driveren er at den er portet fra freebsd, og kanskje ikke 100% fullstendig implementert enda. Bare å vente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå