Gå til innhold

Geforce fx 5700 ultra?

pett

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe dette: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=14598

gidder ikke bruke 3-4000 på skjermkort, kjøpte geforce 2 GTS to dager etter det kom ut, husker fortsatt hvor kjipt det var når en kompis kjøpte seg det samme kortet for 1500 mindre et par uker etterpå... :(

Så jeg lurer på, er det noen som helst grunn til å unngå dette som et budsjett-kort?

Bør jeg vente på at dette kortet dropper i pris mot slutten av måneden når x800 og 6800 har blitt litt mere standard? Gjetter på at webshoppene ikke tar inn nye 5700 kort nå, for å si det sånn, så lagrene deres kan jo bli tomme.... :(

Endret av pett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt til å kjøpe dette: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=14598

gidder ikke bruke 3-4000 på skjermkort, kjøpte geforce 2 GTS to dager etter det kom ut, husker fortsatt hvor kjipt det var når en kompis kjøpte seg det samme kortet for 1500 mindre et par uker etterpå... :(

Så jeg lurer på, er det noen som helst grunn til å unngå dette som et budsjett-kort?

Bør jeg vente på at dette kortet dropper i pris mot slutten av måneden når x800 og 6800 har blitt litt mere standard? Gjetter på at webshoppene ikke tar inn nye 5700 kort nå, for å si det sånn, så lagrene deres kan jo bli tomme.... :(

:Edit skrev denne på nytt.. det ble litt tull :p

Dette er LE med tregt 5 ns minne. Styr unna dette. Kjøp heller dette hvis du vil ha billig nvidia: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122210

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Hm, står Ultra i overskriften på linkesiden, men LE i alle prisalternativene. Er det ultra til 1000-lappen er det bare å gi gass. Er det LE ville jeg holdt meg unna som nevnt foran. Vær sikker på at dette er avklart. GF5700 ultra til 1000 spenn er helt ok.

Lenke til kommentar
Men hvor stort utslag vil det ha med 5ns minne? Ligger vel fortsatt over 5600 ultra og 5700?  Hvis ikke blir det vel det creative-kortet fra komplett...

Kan nesten love deg at det LE kortet ikke er verd pengene. Da ville jeg i såfall mye heller valgt ett standard 9600 kort som kanskje kunne moddes. Tviler på at det er bedre enn 5600 Ultra.

:Edit Tror du gjør rett i å kjøpe det creative kortet i stedet.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

En liten regel.

Hold deg unna kort med følgende .

NVIDIA

XT (ps! 5900xt er et bra kort , som har 256bits minne buss)

LE

ATI

SE

EZ (dårlig minne og lavt klokket)

Sjekk også om nvidia 59xx kort har 128 eller 256bits minne buss.

Samme med ATI , særlig fra Sapphire for 9800pro modeller .

SE= Slow Edition eller suckers edition .

LE = Low Edition eller lame edition .

In Nvidia, XT means a slower version, while Ultra means faster.

In ATI, SE means a slower version, while XT or PRO mean faster.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Enig i det Raijin , 9800Pro med 256bit er kjempe .

Pass dog på ved eventuell bestilling fra sapphire at du ikke

blir lurt og får et amputert kort(128biit edition) men at du får et 128MB med 256bits memory interface .

...

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det går jo alltid an å slenge på 300 spenn, igjen og igjen og få et bedre kort da... Hadde vært tøft om det gikk å kjøpe det fx 5900 kortet til den prisen, men... fx5700 ultra får være greit... Pleier komplett å sette ned prisene sine for å bli kvitt lageret av utgående grafikkort? eller er det bare å kjøpe og drite i å vente?

Endret av pett
Lenke til kommentar
Sjefern: Hehe, Lovlig svindel med andre ord?

Husker de pleide å gjøre dette med gamle geforce 2 kort og, f.eks 64 mega ram, men 64bit istedet for 128 tror jeg.... Er jo samme greia som når lefdal reklamerer med 'WOW! FET BÆRBAR! 2.8 Ghz!', og så er det en celeron liksom... Men de som går på den merker sannsynligvis ingen forskjell allikevel... De spiller jo ikke allikevel, også kan de si til alle på jobben at de har 2.8ghz... hurra for dem...

HOLD DEG MILEVIS UNNA NVIDIA!! :no:

Har selv nVIDIA og er så misfornøyd at jeg pisser på meg....

Hørt om Tena for menn? Men seriøst, hva er du misfornøyd med, og hvilket kort har du? Man bør jo backe opp det man sier med noe...

Endret av pett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...