Gå til innhold

Tips........Ratio/volt Abit SD7-533/P4 1.60 NW

tbone

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som har en kombinasjon (fsb/ratio/core)som fungerer bra på dette hovedkortet? Maskina mi kjører nå dønn stabilt på [email protected](fsb:133 clock:4/4/2/1 core:1.525)men, jeg vil ha mer......

Har prøvd flere kombinasjoner , men som regel klikker det under boot. Tips tas i mot med takk.

P4 1.60 NW - Abit SD7-533 - W2K Pro SP2/XP Pro

256 MB PC2700 DDR - GeForce2 MX-400 64MB

IBM 40GB 7200RPM 60GXP - SONY CRX140E CDRW

Creative 52x - Chieftec Dragon DH01

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv kombinasjonen 4/5/2/1 ... Da kan du klokke fsb mer uten at det går så mye utover minnet..

Husk at du også gjerne må stille opp volten (Vcore) for å få den til å gå stabilt... vet ikke om du har gjort dette.. Men øk i såfall ikke med mer en 0,1V om gangen.. Og du bør heller ikke gå noe særlig over 1,8v...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-16 12:58, lodott skrev:

Prøv kombinasjonen 4/5/2/1 ... Da kan du klokke fsb mer uten at det går så mye utover minnet..

Dette stemmer vel ikke helt. Ved 4/5/2/1 og en fsb på 133MHz, resulterer dette i 5/4x133MHz=166MHz på minnet. Dette er den optimale hastigheten for PC2700Minnet, men dersom du klokker fsb høyere, resulterer dette i at minne går over spec.

Slik du har systemet i dag 4/4/2/1 så vil minnet svive på 133MHz, dette er ikke gunstig m.h.t. hastighet. Minnet ditt er tross alt spesifisert for 166MHz. Men det er gunstig dersom du ønsker å øke FSB ytterligere. Som Lodott sier, kan det være en fordel å øke spenningen på prosessoren for å komme høyere.

Som du ser på siden min, så måtte jeg øke spenningen for å kjøre prosessoren stabilt på 2.4GHz

Det er lett å missforstå de forskjellige instillingene på fsb/minne/agp/pci. Abit skal ikke ha skryt for å sette dette enkelt opp på disse kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...