G2Petter Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Hei. Jeg "satte opp" (fiklet med ) en boks med CC Office, og da var det brannmur der, men når jeg nå har byttet til CC home grunnet manglende støtte for apache i office finner jeg ikke firewall-funksjonen fra web-grensesnittet. Har det bare gjemt seg, eller må jeg kjøre en firewall-distro ved siden av på samme boks? Og hvordan gjør jeg i så fall det? (Ja, jeg er villig til å formatere hvis det er lettest) mvh, Petter Brodin Endret 14. juni 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 I webconfigen: Network -> Mode: velg Standalone Mode (du har sikkert valgt no firewall) Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Nei, jeg bruker den som gateway. Den server hjemmenettverket mitt på tre PC'er med Internett. Når jeg ser på Intrusion detection har jeg kun tre rapporter på 4 dager (med office haddejeg flere hundre), og hvis jeg går på system -> running services og prøver å slå på "intrusion prevention" står det snortsam: unrecognized service Endret 11. juni 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 kansje du må installere snortsam? apt-get install snortsam? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Prøvde det igår, finner ikke pakken. Prøvde også med cc-snortsam siden jeg har lagt merke til at det står cc- foran noen pakker til CC. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Søker på 'snort' og finner da cc-snort - Intrusion detection module cc-snortsnarf - Intrusion detection and prevention reports snort - Open Source Network Intrusion Detection System snort-rules - Snort rules snortsnarf - HTML parser for Snort output Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 skjekk hva du har installert av snort ting fra før. Grep for snort på dpkg -l (?)! Spørre CC-folket? De har sikkert et eget forum... Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Er det en mulighet for at noe kan ha gått galt i innstallasjonen og at snortsam har falt ut, eller er det baresånt som skjer i windows? Grep for snort på dpkg -l (?)! Que? Der skjønte jeg ikke hva du mente... Endret 12. juni 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 finn ut hvordan du får dpkg til å liste alle pakker. Bruk grep til å søke etter snort (se "store fc2 faq" for bruk av grep Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Regner med at jeg gjør det riktig når jeg skriver rpm -qa |grep snort ? Finner følgende: snort-rules cc-snort snort snortsnarf cc-snortsnarf Det betyr vel da at snortsam ikke er installert? Noen som vet hva den pakken heter? Endret 13. juni 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 aner ikke men viste ikke at cc var rpm basert... Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Hva vil det si at det er rpm-basert? Har du en link jeg kan lese? anyways, jeg sjekket CC2 office-CD'en min, og der ligger det en pakke som heter cc-snortsam, så jeg regner med at den heter det i Home også. Den finner jeg ikke noe sted (apt-cache search snort). Finnes det en annen måte å få en firewall på en CC2 home-boks? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Du har 100% sikkert brannmur. Det som mangler er snortsam, som gjør dette: http://www.snortsam.net/ (GIYF - google is your friend) For å teste brannmuren, ta en titt på grc.com -> shieldsup Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå