Gå til innhold

Hva velger dere: X800XT PE eller 6800Ultra Extreme

Betroz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var ikke 6800 Ultra Extreme et kort som ble sendt til skjermkort-review sidene likt med at ati sendte sine kort til dem? Jeg mente å lese et sted at Ultra Extreme ikke kom til å komme ut likevel...

men I 6800 Ultra vs x800xt pe, så vil jeg vente å se til kortene kommer ut til retailers, de fleste benchmarks til nå har jo vært på referansekort så...

Lenke til kommentar
Var ikke 6800 Ultra Extreme et kort som ble sendt til skjermkort-review sidene likt med at ati sendte sine kort til dem? Jeg mente å lese et sted at Ultra Extreme ikke kom til å komme ut likevel...

Ja, det stemmer det. Begge to fryktet hverandre...

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha mer eyecandy velger du Ati. Vil du ha morgendagens teknologi (som ingen bruker .... ENDA) Så velger du nvidia...

x800 er bedre enn fx6800 på aa og af i spill, spesiellt i høye opløsninger (1600x1200)

Ps Nvidia har bedre støtte i linux, og støtten for flere skjermer er bedre.

Smak og behag, hva trenger du? :)

Lenke til kommentar

jo,inten tvil at ati x800 xt ikke er noe dårligere

enn 6800 ultra.ati vinner jo flest tester på netet..

men noen ganger er det smaken som

blir avgjørende..

AA til ati er veldig bra og man taper ikke

like mye fps når man bruker dette som med nvidia

kort.

men først og fremst i 1200x1600 og 6AA på

at ati drar i fra ultra kortet.

spiller man i 1280x1024 med 4AA tror jeg det er lite

forskjell i mange spill..

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
Hvis du vil ha mer eyecandy velger du Ati.

Dette syns jeg er tull å si. Eyecandy får du i bøtter og spann av både x800 xt pe og 6800 ultra.

ok ;) prøv å kjør heftig oppløsning med AA og AF (Eyecandy) jeg har nvidia kort selv, og jeg ser med egne øyne at ati kortene takler aa/af bedre enn nvidia kort.

Det er tilogmed bevist ;)

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha mer eyecandy velger du Ati.

Dette syns jeg er tull å si. Eyecandy får du i bøtter og spann av både x800 xt pe og 6800 ultra.

ok ;) prøv å kjør heftig oppløsning med AA og AF (Eyecandy) jeg har nvidia kort selv, og jeg ser med egne øyne at ati kortene takler aa/af bedre enn nvidia kort.

Det er tilogmed bevist ;)

Jaja.. da klarer du noe jeg ikke klarer. For det første er jeg usikker på hva du mener med heftig oppløsning. For meg er 1280x1024 maks uansett, for det andre syns jeg slett ikke at det er noen synlig forskjell på x800 xt pe og 6800 ultra. Det betyr ikke at det ikke er en forskjell, men jeg for min del tror det vil være helt andre ting enn for meg usynlig forskjeller i 1600x1200 med maks aa/af som blir avgjørende.

Pris vs ytelse er det jeg er opptatt av og dette vil jeg gjerne vente en stund med før jeg tar en avgjørelse. Det vil være en stund før resultatene kommer klart frem i tester med modne drivere. Foreløpig er det GT kortet som virker mest fristende, men ingenting er avgjort.

P.S Jeg har ett ATI kort nå og er storfornøyd. Det vil likevel ikke ha noe som helst å si når jeg skal kjøpe nytt. Jeg går for det som er best til den prisen jeg kan forsvare ovenfor meg selv uansett produsent.

Lenke til kommentar
AA til ati er veldig bra og man taper ikke

like mye fps når man bruker dette som med  nvidia

kort.

men først og fremst i 1200x1600 og 6AA på

at ati drar i fra ultra kortet.

Nå har ikke GF6800 støtte for 6xMSAA og det er med AF X800 taper lite ytelse i forhold til GF6800 (sett bort ifra 8xAA som bruker en MSAA+SSAA mixed-mode løsning).

ok ;) prøv å kjør heftig oppløsning med AA og AF (Eyecandy) jeg har nvidia kort selv, og jeg ser med egne øyne at ati kortene takler aa/af bedre enn nvidia kort. Det er tilogmed bevist ;)

Men nå har du ikke GF6800, eller hva? Denne gangen er det veldig jevnt og ATi har forøvrig aldri hatt en fordel med AF kvalitet messig.

Lenke til kommentar

Hvordan ytelsen blir i Halv Life 2 og Doom3 blir avgjørende tror jeg. Før spillene er sluppet på markedet så sies det at HL2 klarer ATI bedre og Doom3 klarer nVidia bedre. Men HVOR mye bedre hadde vært kjekt å vite FØR man kjøper skjermkort snart. Synd at de to spilla ikke er her enda...

Lenke til kommentar
kan ikke noen sette opp en poll om dette spørsmålet `? om "hva skal du skaffe deg" X800XT PE eller 6800 GT eller hva den het

blir mye mer oversiktlig :roll:

X800XT PE konkurerer med 6800Ultra

X800Pro konkurerer med 6800GT

X800SE (er vel ikke lansert enda) kommer til å konkurere med 6800

Lenke til kommentar
Raptor' date='13/06/2004 : 11:51']
kan ikke noen sette opp en poll om dette spørsmålet `? om "hva skal du skaffe deg" X800XT PE eller 6800 GT eller hva den het

blir mye mer oversiktlig :roll:

X800XT PE konkurerer med 6800Ultra

X800Pro konkurerer med 6800GT

X800SE (er vel ikke lansert enda) kommer til å konkurere med 6800

ah sry :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...