Gå til innhold

Får ikke kjørt exe-filer...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis det er alle .exe filer, er det mest sannsynlig virus, hadde et samme problem for en stund siden, den infiserte alle .exe. filer...

Husker ikke navnet på viruset da.. sorry =)

Pinfi ? Den gjorde alle mine .exe filer noen kb større..

Lenke til kommentar

Tror ikke det er et virus. Jeg hadde nettopp kjørt virusscan, og fjernet en orm. Mulig noen dll-filer, eller noe i register er fjernet etter at jeg kjøre ad-aware... Jeg kan jo ikke kjøre restore på ad-aware-handlingen heller, jeg får ikke opp ad-aware.exe.

:hmm:

Lenke til kommentar

Jeg vet det er et virus som gjør at man ikke får kjørt noen eksekverbare filer, får du åpnet regedit, bat filer, cmd filer e.l? Hvis du ikke får det så er det et virus. Kan poste en fiks hvis du ikke får kjørt disse filene. Let me know.

Lenke til kommentar

Jeg tror dette kan være Swen viruset

Det gjør iallefall at man ikke får kjørt exe og com filer

søk på nett etter fixer til dette, finner du det ikke så ta kontakt med meg på PM eller lignende. Jeg tror jeg har filene som kan fikse det isåfall.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Norman Virus Control (NVC). Her er utdrag fra siste log:

Possible virus found

C:\winnt\kexeuphu.exe -> virus w32\p2pworm (creates files c:\windows\nruxaeh.exe creates value "nruxae"="nruxaeh.exe autorun" in key "HKLM\software\microsoft\windows\currentversion\run" creates key "HKLM\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\uxadhv" creates value "install item"="nruxae")

File c:\winnt\kexeuphu.exe quarantined

Deferred deletion of file c:\winnt\kexeuphu.exe

Her er meldingene jeg får når jeg prøver å kjøre fra Start-Kjør:

Notpad [enter]

Finner ikke filen notepad.exe (eller en av kompentene i filen). Kontrollert at riktig bane og filnavn er angitt, og at alle nødvendige biblioteker er tilgjengelige.

command [enter]

Finner ikke filen kexeuphu.exe

Du må ha dette programmet for å kunne åpne MS-DOS programfiler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...