script2 Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Får plutselig ikke kjørt exe-filer. Får melding: Finner ikke filen eller mangler et nødvendig bibliotek.... (sånn ca). Noen som har tips til feilsøk/feilretting?? Helst uten å reinstallere win. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Vanligvis så er disse filene korrupte. mao. De fungerer ikke. Edit: Feilpost btw. Endret 11. juni 2004 av dimdal Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Dette lukter veldig av virus. Oppdater/skaff deg et virusprogram, og sjekk. Hvis det er et virus, så har det nok kommet såpass langt i destrueringen at formatering er uunngåelig Lenke til kommentar
R_N Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hadde noe lignende da jeg hadde virus.... Har du oppdatert antivirus i det siste? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Enten som Holger sier eller så er exe programmet avhengig av DLL filer som ikke er der lengre grunnet reinstallasjon av windows eller noe . Eller ikke registrert i regisrtry . DLL = Dynamic Link Librarys (Biblotek..? ) Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Ja det kan jo også være en ødelagt windows-installasjon.. Kjør en repair. Lenke til kommentar
boza Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hvis det er alle .exe filer, er det mest sannsynlig virus, hadde et samme problem for en stund siden, den infiserte alle .exe. filer... Husker ikke navnet på viruset da.. sorry =) Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hvis det er alle .exe filer, er det mest sannsynlig virus, hadde et samme problem for en stund siden, den infiserte alle .exe. filer... Husker ikke navnet på viruset da.. sorry =) Pinfi ? Den gjorde alle mine .exe filer noen kb større.. Lenke til kommentar
zarion Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Det der en nok pinfi og jeg ville anbefalt deg rett ut å bare formatere, pinfi er et helvete å fjerne... Lenke til kommentar
script2 Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Tror ikke det er et virus. Jeg hadde nettopp kjørt virusscan, og fjernet en orm. Mulig noen dll-filer, eller noe i register er fjernet etter at jeg kjøre ad-aware... Jeg kan jo ikke kjøre restore på ad-aware-handlingen heller, jeg får ikke opp ad-aware.exe. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Gjelder det ALLE exe-filer? Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg vet det er et virus som gjør at man ikke får kjørt noen eksekverbare filer, får du åpnet regedit, bat filer, cmd filer e.l? Hvis du ikke får det så er det et virus. Kan poste en fiks hvis du ikke får kjørt disse filene. Let me know. Lenke til kommentar
script2 Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 ja, det i hvert fall det jeg har funnet ut. Jeg får f.eks åpnet et word-dok, men jeg får ikke åpne word.exe. Jeg får åpne txt-fil, men ikke notepad.exe osv... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Høres mistenkelig ut som ett virus... Og hvordan fikk du starta antivirus-program hvis du ikke fikk startet .exe filer a? Lenke til kommentar
script2 Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Problemet skjedde etter at ormen var fjernet, og jeg restartet maskinen. Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg tror dette kan være Swen viruset Det gjør iallefall at man ikke får kjørt exe og com filer søk på nett etter fixer til dette, finner du det ikke så ta kontakt med meg på PM eller lignende. Jeg tror jeg har filene som kan fikse det isåfall. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Flytter denne til viruskategorien etter det tydeligvis er et virus at et eller annet slag. Lenke til kommentar
script2 Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg bruker Norman Virus Control (NVC). Her er utdrag fra siste log: Possible virus found C:\winnt\kexeuphu.exe -> virus w32\p2pworm (creates files c:\windows\nruxaeh.exe creates value "nruxae"="nruxaeh.exe autorun" in key "HKLM\software\microsoft\windows\currentversion\run" creates key "HKLM\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\uxadhv" creates value "install item"="nruxae") File c:\winnt\kexeuphu.exe quarantined Deferred deletion of file c:\winnt\kexeuphu.exe Her er meldingene jeg får når jeg prøver å kjøre fra Start-Kjør: Notpad [enter] Finner ikke filen notepad.exe (eller en av kompentene i filen). Kontrollert at riktig bane og filnavn er angitt, og at alle nødvendige biblioteker er tilgjengelige. command [enter] Finner ikke filen kexeuphu.exe Du må ha dette programmet for å kunne åpne MS-DOS programfiler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå