Gå til innhold

Che-ez! Spy Z

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp et av disse mikrokameraene fra Databutikken (pris inkl. mva og frakt ca. 1200), og gleder meg veldig... fyrstikkeske-størrelse virker morsomt! se størrelsen i forhold til et smartmedia minnekort her: http://asia.cnet.com/i/r/2002/dc/39000900/...eez_spyz_02.jpg

mer info: http://www.cyberphoto.se/che-ez/spyz.php

bildeeksempler: http://www.cyberphoto.se/bildexempel/spy-z/spyz.htm

Noen som har et slikt allerede? Hva synes du isåfall?

[ Denne Melding var redigert av: fanta på 2002-04-15 17:41 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. Jeg har nettopp kjøpt meg ett tilsvarende. Det er ikke fullt så lite, men ikke akkurat tungt å ta med seg da. Mens ditt kamera er: 60 x 38,6 x 15mm 34 gram.

Så er mitt : 69 x 47 x 11mm 40 gram.

Som du skjønner så er de nok begge to meget små, og mitt er i tillegg enda tynnere. Ellers er spesifikasjonene helt lik minus at mitt kamera ikke kommer på mer enn 680.- inkl. frakt (alt i alt.)

Klart det er morsomt å kunne ta med seg noe som ikke tar stort mer plass enn en fyrstikkeske med seg ut og ta rimelige gode enkle bilder. Alt er jo relativt her i verden, men jeg tok endel testbilder i ettermiddag, og de er ikke så alt for gærne da.......:smile:

Mitt kamera tar bilder i jpg-format, og jeg kan derfor ta noe mer bilder med mitt, 2oo bilder i 320x240, 100 bilder i 640x480 eller 50 bilder i 1024x768. En kan trygt si at det er best bilder i 640x480......

Titt på det da, og sleng i vei en tilbakemelding til meg:

http://www.mustek.com/html/prod_camra/GSma...ni/mini_sp.html

Du kan forresten få kjøpt det for den utrolige sum av kroner 680 alt inkludert her:

http://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=8939

La oss nå kose oss med våre "snobbete" digitale kameraer, og komme med oppdateringer om det skulle dukke opp noen enda mindre og billigere leketøy på markedet......

mvh

-Kristian-

Lenke til kommentar

Glemte og få med at det tilogmed er innebygd lader i mitt kamera slik at en bare kobler kameraet til pc`en ved hjelp av USB og lader opp kameraet. Dette er fullt oppladet på ca. 2 timer om det er helt tomt, og en kan faktisk ta kontinuerlig bilder i en time før en må ladde det opp. Ellers så har kameraet en standbytid på to uker før det må laddes opp. På toppen av det hele, så trenger en ikke med mitt kamera å vente i 2 sekunder mellom en tar bilder, det er bare å trykke i vei umiddelbart. Jeg har også prøvd det ut som webkamera med utrolige positive resultater......... Morsomt at noe så billig kan gi så mye glede og morro...

mvh

-Kristian-

Lenke til kommentar

hmm... interessant!

i forhold til "mitt" har "ditt":

- halv pris

- jpg komprimering (langt flere bilder)

- garantert XP-støtte

- bittelitt større, men ubetydelig sådan

lurer på om jeg skal avbestille "mitt" raskt, og bestille et fra pcutstyr i stedet... hmm

litt synd at det er charger inside da (og ikke utbyttbart batteri), men jeg vil jo heller ha mulighet til å ta flere bilder

kjøper forresten kameraet som tilleggslektøy til min olympus c-2100uz "grom"-kamera.. trenger noe som er litt lettere å ha i lommen :smile:

takk for svar!

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Hvor lysfølsom er disse kameraene?

Siden blitz mangler.

På noen av dem får man jo ikke tatt bilder er lyset for svakt, dersom de ikke er tilkoblet USB-porten.

Lenke til kommentar

Hei igjen, Fanta. Kanskje vi skulle fått oss et eget forum-rom for diskusjoner rundt våre "snobbe-kameraer" :smile:

Jeg kan godt legge ut noen bilder som jeg ha tatt, men vet ikke helt hvordan da... Ellers så tror jeg at det GSmart mini2 blir endel bedre ja, og jeg regner nok med at jeg kanskje må kjøpe enda ett... Jeg har prøvd å ta noen filmsnutter, og klart, det blir jo ikke akkurat dvd-kvalitet da!!! Men, det jo litt morsomt da, og mange har i dag lurt på hva det er jeg har holdt på med når jeg har knipset rundt omkring. De har uttalt at det er helt utrolig hvor smått det kan bli........ Og til en slik penge, så er det jo ikke så gærnt da...

Til anonym: en kan forsåvidt knipse i mørket, men blir jo ikke bilde av det da..... Og en trenger ikke å ha det i usb-porten selv om det er litt mørkt. Men bildene blir ikke noe særlig når det blir for lite lys da...

Til slutt vil jeg nevne at jeg trolig, håper ikke, har ødelagt mitt nye gsmart-kamera. Jeg holdt på å overføre til pc èn, og kom til å koble kameraet av usb-kabelen, og nå får jeg ikke slått av kameraet, og gsmartprogramvaren "fryser" hele tiden. Hva gjør en da, utenom å kontakte de som solgte det og få ett nytt på reklamasjon?

Håper du/dere kan hjelpe til og hoste opp noen tips i kveld....

mvh

-Kristian-

Glem alt det overstående. Jeg tok å avinstallerte alt det som var installert i forbindelse med førstegangsinstallerings-prosessen og reinstallerte igjen. Noe vi nok alle sammen har gjort gjennom tidene i forbindelse med all denne dataproblematikken....... :smile:

Vips, så fungerer hele sulamitten igjen, og jeg er igjen en lykkelig mann.... Fanta, jeg har laget ett lite webalbum med noen få bilder, du kan jo titte. Men jeg legger merke til at de ikke kommer på nettet i 640x480 da. Bildene ble ikke så bra på dette albumet, men bedre når jeg titter på dem på min egen pc...( Og bra er det......)

http://no.photos.yahoo.com/tokikken

Flere av disse bildene er tatt inne med moderat lys, og det er jo ikke så alt for gærnt resultat med tanke på at kameraet ikke har blitz og at det kosta meg kr. 680.- alt inkl. da........Eller hur??

Du må kjappe deg, jeg fjerner den om ikke så alt for lenge pga. min hunds "personvern", hehe...

Ellers så har jeg ett kamera til på lur jeg også, som er noe bedre. Har fått slengt ett ixus v i fanget mitt som en aldri så liten smøring fra jobben. Ikke verdens beste det heller, men ikke det verste heller da. Men nå for tiden er jeg heller opptatt av hvor lite og billig kamera nr. 2 for meg kan være.... :smile:

mvh

-Kristian-

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: kikken på 2002-04-17 00:25 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: kikken på 2002-04-17 00:27 ]

Lenke til kommentar

Maser litt til jeg... Er bare så fascinert av mitt nye lille "smykke". Jeg har søkt endel på nettet, men det finnes nesten ingen tester av kameraet. Det er nok alt for billig og simpelt for alle forståsegpåere der ute. Men den som leter, den finner. Og jeg fant faktisk en liten test. Der fikk faktisk det lille kameraet skryt. Men testeren hadde visstnok litt problemer med installering av softwaren. Gikk forsåvidt greit for min del det da. Uansett, her er minitesten av minikameraet:

http://www.thisisworthing.co.uk/worthing/a...LUTION60ZM.html

-Kristian-

p.s. Til dere som administrerer denne siden, er det mulig og lage ett lite forum for oss som for tiden er hekta på disse minikameraene som er billige og morsomme? Da kan vi jo utfordre hverandre til å finne bedre, mindre og billigst mulige minikameraer........ :smile:

Lenke til kommentar

KUUULT! nå gleder jeg meg skikkelig til å få det! og så fin hund du har da :smile:

dette blir skikkelig artig å ha rundt halsen eller i lommen.. et virkelig leketøy

vi er heldige som er unge nå :smile:

takk for bilde-demo!

Lenke til kommentar

Er jo ikke så forferdelig gale dårlige de bildene i forhold til hva en betaler, og ikke minst i forhold til hvor lite kamera en da kan ta med seg overalt da.......:smile:

Uansett, det er godt å se at det ikke bare er meg som sitter oppe og "trykker" foran maskinen så sent. Skal du slå til på ett gsmart mini nå da? Og du, om du skulle spore opp ett gsmart mini2 eller ett som er enda mindre og BILLIG..... Sleng da for guds skyld inn en melding......

-Kristian-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest mafister

Sikle, sikle, jeg vil også ha et lite kamera! Hva med dette GSmart mini 2, hvor i all verden kan en kjøpe slikt? Jeg har lett og lett... Så fikk jeg se omtale av Logitech pocket digital...jeg syns jo det var ganske fancy da... hva tror dere?

Jeg kjøpte kamera før jul, men det er rett og slett for stort til å ha med seg i veska hele tiden, og jeg tar masse bilder, så jeg TRENGER et microkamera! (Det er i det minste hva jeg prøver å innbille meg)

Anita

Lenke til kommentar

jeg har fått gsmarten og det er rått! litt problemer med å installere driverne på denne maskinen (gikk greit på en laptop... merkelig), men hvis du sender dem til meg så går det nok :smile:

merker at det trenger en del lys, men jeg fotograferer mest når jeg er utendørs uansett, så kjempefestlig lite leketøy

nå er det bare å vente på versjon 2, ja.. hehe

Lenke til kommentar

Fanta, jeg prøvde å sende deg en epost med drivere og hele opplegget. Men fikk mailen i retur... Morsotm at du også synes at kameraet er morsomt selv om det trenger litt mye lys. Men vi går jo sommeren i møte og da er det jo ingen prob. Jeg var forresten på Bmw-treff i dag på frognerseteren, og tok med meg mitt lille kamera. Gjett om jeg fikk mange blikk da, og mange kom og spurte meg om det faktisk var ett kamera...:smile:

Jeg kjører også på XP, men opplevde ingen problemer. Du får prøve å innstallere det igjen...

Har fått mersmak på sånne små dingser jeg, og skal i alle fall kjøpe en eventuell oppfølger om det kommer på markedet i Norge. Forresten, har jeg hatt med meg 10 slike kameraer på treffet i dag, så hadde jeg garantert solgt alle sammen for en 7-800 kr. pr. stk.

mvh

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ja ja ser det er en liten stund siden noen sa noe her nå, men nå har i hvertfall 2'ern kommet. Lysstyrke f2,8. Den har også fått 16mb..

Hva er lysstyrken på 1'ern?

Men det jeg lurer på er hvilket som er best av Logitec Pocket Digital og Gsmart mini 2??

Noen som har prøvd Pocketen?

Bernhard Hafting....

Lenke til kommentar

Har ikke peiling på lysstyrken på mini1, men jeg er i alle fall såpass fornøyd med dette morsomme lille kameraet at jeg også har bestilt meg gsmart mini2. Logitech sitt kamera har jeg ikke fått testet ut, men er ikke det i tillegg ganske mye dyrere da...? Jeg har forresten ett stk. mini1 som jeg skal selge da jeg bestilte to stykker fordi min far behøvde å ta noen bilder av båten sin. Dette kameraet har jeg lagt ut på qxl.no, men om du eller andre er interessert så send meg en epost davel. [email protected]

Jeg selger kameraet snarest, det er omtrent ikke brukt...

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...