kingnothing Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Kan noen peke meg i riktig retning når det gjelder ønske om å begynner med modifikasjoner (som det så fint heter på norsk)? Jeg har ikke drevet med det før, men har lyst til å lære mer om det. Noen gode nettsteder, bøker e.l. takk (jeg tenker ikke på å spille mod, men lage det!) Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Til hvilket spill vil du modde? Problemet ligger i at det ikke finnes noe "standard" verktøy for å modde til flere spill. I tillegg er det S T O R forskjell på å lage ett nytt kart til et spill og det å lage en modifikasjon. Hvis du vil jobbe med modifikasjoner til BattleField1942/DesertCombat kan jeg foreslå denne websiden. Hvis ikke, fortell litt mer om hvilket spill du hadde tenkt på da. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Kan noen peke meg i riktig retning når det gjelder ønske om å begynner med modifikasjoner (som det så fint heter på norsk)? Jeg har ikke drevet med det før, men har lyst til å lære mer om det. Noen gode nettsteder, bøker e.l. takk (jeg tenker ikke på å spille mod, men lage det!) Si nærmere bestemt hva du vil gjøre, aller helst hvilket spill du vil modifisere også. Og har du tenkt til å lage brett, programmere, modeller, teksturer eller lyder? Har du tenkt til å lage alt sammen selv, hvis modifiseringen din krever alle de nevnte deler, så er du inne for en helvetes jobb, for å si det mildt Litt avhengig av hvor stor modifikasjonen din skal være, men likevel, da har du mye å lære, mildt sagt. Litt enklere å hjelpe deg med å komme i gang når vi vet litt mer om hva du har tenkt til å gjøre Endret 11. juni 2004 av odex Lenke til kommentar
kingnothing Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Har drevet litt med 3d modelering, men aldri til bruk i spill. Spill som er av interesse: FarCry, Half-life, BF. Jeg vil som sagt lære mer om det; hva slags prog som brukes, hvordan ting gjøres, rett og slett hvordan det hele henger sammen. Hva er enklest å sette seg inn i forresten? (takk for linkene, jeg skal lese de nøye) Lenke til kommentar
Magus Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Unreal-motoren er ganske grei å modde med. Rota litt i den for en stund siden, fant noen greie tutorials rindt omkring. Klarte å lage en bullet-time mutator! Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Unreal-motoren er ganske grei å modde med. Rota litt i den for en stund siden, fant noen greie tutorials rindt omkring. Klarte å lage en bullet-time mutator! ut-1?ut-2?ut-03?ut-04? Lenke til kommentar
Magus Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Unreal Engine 2, som brukes i 2003 og 2004. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hvis du er interisert i å lage en Far Cry mod, kan du sikkert få hjelp hos oss i Navy Seals teamet. Bare kom på forumet vårt å spør. Navy Seals: Preemptive Operations Lenke til kommentar
ZeZar is BACK Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Altså, jeg fikk det samme spm av en fyr her om dagen. Hen ville så gjerne modde, og jeg skulle fortelle hvordan. Først må du skjønne dette; 99% av moddere er medlemmer av ett team, svært skjelden de gjør det alene. Andre ting er at om du er helt fresh (like fresh bedre enn n00b) så er det lurt å joine ett team Sist men ikke minst, sjekk litt communityes, snakk litt med moddere Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Først av alt bør du finne ditt "yrke" på en måte, hva er du god til ?; 3D ? 2D ? Programmering ? Lyd ? Mapping ? Animasjon ? Dette er vel hovedgruppene innen game dev. Når du har funnet ut hva du er best til, eller har lyst å gjøre, så utvikler du deg innen det feltet, skaper deg i første omgang et bredt spekter inne ditt valgte felt. Så kan du se nærmere på hvilke områder eks. 3D inneholder i game design, som blant annet, bildesign, karkaterdesign, våpendesign, bygningsdesign/arkitekturdesign, prefabs (environment objects, "dagligdagse" objekter for å si det sånn, stoler, bord, tv'er osv) Etter det jobber du med det feltet du mener du selv er best i, eller liker best. Så etter ett par år (hvis du er helt på nybegynnerstadiet), så kan du kanskje ha klart å bygge deg såpass opp at du kan bli rekrutert av et mod team, dette kommer jo også ann på hvilke standarder "det" modteamet har osv. Men hvis du jobber, og liker det du jobber med, så ser jeg ingen hindringer for at du skal kunne starte din egen mod, eller bli rekrutert av et eller annet mod team. my 2 cents (håper det var til noe hjelp) Lenke til kommentar
ZeZar is BACK Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 hmm, tror du glemte skinning Anyway, nice skrevet Gecco Og en ting til ... jeg som leder Viking mod, er igrunn ikke go til noen av de der. Jeg kan litt skinning, endel modellering, litt lyd ting, noe programmering, men jeg tar meg kun av ting som skal skrives, documenter, hjemmeside, ordner oppgaver, i det hele tatt har alt ansvar Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 hmm, tror du glemte skinning Anyway, nice skrevet Gecco Og en ting til ... jeg som leder Viking mod, er igrunn ikke go til noen av de der. Jeg kan litt skinning, endel modellering, litt lyd ting, noe programmering, men jeg tar meg kun av ting som skal skrives, documenter, hjemmeside, ordner oppgaver, i det hele tatt har alt ansvar skinning går under 2D . . . Lenke til kommentar
ZeZar is BACK Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Sant Altså, visste du at når de lagde AoK, så brukte de 3D modeller, og så "transformerte" de de til 2D ? Kan du forklare why?? Jeg for mind del kan kun skjønne at det betyr 4 ganger mer jobb Endret 1. juli 2004 av ZeZar is BACK Lenke til kommentar
XargoL Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 ZeZar, ville vel tippet at det skulle være enklere å endre småting i modellen da... Dessuten ser det jo bedre ut med 3D ut når det opprinnelig faktisk er 3D, enn når det er "tegnet" i 2D. On topic igjen; driver en del med Half-Life modding selv (hovedsakelig mapping). Ta en titt innom disse sidene: Valve Editing Resource Center - mapping, koding, SDK TWHL - mapping The Wavelength - koding Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Det høres litt artig ut å f.eks. lage en map eller noe. Men hvordan er det med 3D-greiene? Da må man ha et seriøst 3D-program og lage skikkelige hus osv, så sette på textur. og så importere hele greia inn i et compiling-program eller noe? Lenke til kommentar
ZeZar is BACK Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Som sagt, spørs hvilke spill. Å lage maps i RTS spill er lett, for det følger som oftest med en map editor. Det gjør det også i endel FPS spill som HL, Far Cry osv Om 3D greiene, JA, og husk å ikke bom på Antall Polys, lager du for høyt lagger det no sykt Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Modsonline.com er bra om du er interessert i Call of Duty. Mange tutorials osv. Modding er vel ganske vanskelig, men mapping bør gå for de fleste som er noenlunde kyndige. Skal prøve til selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå