Gå til innhold

Får ikke til agp sammen med pci

Anbefalte innlegg

Jeg kjører 2 skjermer på mitt radeon 9600 men har en annen skjerm også som jeg tenkte jeg kunne bruke. Jeg har satt i mitt ati mach64 ct pci i pci slotten, men når pcen har installert driverne så kommer det i device manager at kortet ikke vil starte. Har prøvd å stille på noen innstillinger i bios, men det virket som det bare gikk an å ha enten pci-kortet eller agp-kortet. Noen som har noen forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg tror ikke det går ann å bruke to skjermkort samtidig, selv om du har to skjermer.

Jo det skal gå å ha 2 (agp+pci) skjermkort i pcen samtidig. En kamerat av meg hadde det før og da fungerte det knirkefritt. Noen som har noen fler løsninger?

Lenke til kommentar
hvilken hk er du du bruker da?

Jeg har et Compaq hovedkort

Har engelsk utgave, men Høyreklikk på skrivebordet>>Properties>>Settings>>Advanced>>Displays , let litt rundt omkring her du...

Tror ikke det er her problemet er siden kortet ikke vil starte

ressursproblemer kanskje? Prøv å gå inn i BIOS og sett clear nvram til yes, og reboot

lykke til

Jeg tror også det er ressursproblemer, men finner ikke noe som heter clear nvram i BIOS. :no: Har noen et annet forslag?

Edit: Skriveleif

Endret av Anderssb
Lenke til kommentar

Bare for å gjøre forvirringen komplett kan jeg komme med min erfaring.

Har prøvd pci + agp i 2 pc'er.

For å få det til å fungere må du endre BIOS'en til å starte PCI kortet først.

Begge PC'ene har et AX4C maxII hovedkort kort.

Dene ene har et GeForce FX5200 fra MSI (TV kort inkl)

Den andre har et GF FX 5900 og fra MSI.

PCI kortet er et GeForce MX4000 fra AOpen.

Samme hva jeg gjør ender det opp med en Infinite Loop dersom jeg prøver å kjøre 5900 og PCI i lag. Men med 5200 og PCI fungerer det helt uten problemer.

Hvorfor? - Det lurer jeg og på.

Mao, det å få 2 kort til å fungere i lag kan være tricky, og avogtil vil bare ikke to kort funke..?

Men prøv å endre prioritet i BIOS - mange som overser den funksjonen, og som ikke har noen problemer etter det er korrigert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...