SuNbUrZt Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 I dag kommer RTS spill ut på samlebånd med variert kvalitet og har relativt liten levetid på markedet,mens gamle klassikere som Warcraft,C&C,TA....osv fremdeles har mange tilhengere og spilles den dag i dag. -Hvor har det blitt av muligheten til å bygge base? -Begynner ikke 2 verdenskrig temaet å bli rimelig tynnslitt? (blitzkrieg,ACvs.DR,d-day,stalinggrad,Axis & Allies: RTS,codename panzers,soldier HOWW2) -Hvor har alle de store brettene med resurser du må utvinne? det siste skikkelige RTS spillet etter min menig er Total annihilation,men til tross for en veldig stor fanskare ble det aldri noen oppfølger (Atari kjøpte rettighetene for en haug me penger). Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 TA er og mitt favoritt RTS, eit av dei besta spela gjennom tidene etter min meining. Chris Taylor er mannen som bør lage TA2 og ikkje nokon andre tullebukker. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Jeg er veldig enig med deg i at RTS sjangeren har vært lite innovativ i det siste, men det gjelder vel uansett alle sjangre. Men jeg synes det har vært noen friske pust i RTS sjangeren nå nylig, bare se på Perimeter og Ground Control 2 (riktignok ikke ute i fullversjon enda). Og er det så nøye om man har basebygging eller ikke? Skal man følge alle oppskrifter fra "gode" gamle dager vil det jo bli enda mindre innovasjon. EDIT: Nå holdt jeg nesten på å glemme Rome: Total War, forøvrig så var også de forrige Total War spillene glimrende. Endret 11. juni 2004 av odex Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 eg prøvde ground control multiplayer demoen og sletta det rimeleg kjapt why fix something that aint broken? Lenke til kommentar
akarno Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg tror jeg skjønner hva RTS er, men hva står det for? RealTimeShooting eller noe? Lenke til kommentar
Sheel Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 WarCraft 3 + the Frozen Throne er jo en godbit da.. Men vet ikke om annet enn dette spillet som er blitt utgitt fra den kanten i det siste nei Lenke til kommentar
goggys Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Warcraft 3 + Frozen Throne er jo de mest brilliante rts spillene noensinne. Spiller de fortsatt, tross alt for at de er litt gamle. Etter warcraft 3 ko har det ikke kommet noen spill som kan måle seg med det engang Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 *Savner Red Alert* Håper på en 3'er snart, men det lover vel ikke bra, med Westwoods undergang og alt det der Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Nå er det kommet en exp. pack til Rise of Nations ...Der er det basebygging for alle penga! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 RoN er kjempeartig, men jeg savner den ordentlige RTS følelsen jeg fikk/får når jeg spiller det orginale AoE. Lenke til kommentar
Pyro Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hva skal man med nye??? Vi har jo AGE. Det er jo bare konge og slår alt utenom cs og mafia. Som er konge i sine kategorier. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 *Savner Red Alert* Håper på en 3'er snart, men det lover vel ikke bra, med Westwoods undergang og alt det der Above all else, I desire that game. Red Alert 3 AoE3 kjem jo og, det kan bli mycket bra. Lotr - Battle For Middle Earth. Filmbaserte spel laga av EA har ikkje rykte på seg å være bra, men eg lever i håpet. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) det har vert lite virkeleg gode rts spel den siste tida. men rome: total war ser ut som eit lyspunkt Endret 12. juni 2004 av ttt Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Her snakkes det RTS, ikke RPG Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 War3(x) og C&CG - som vel er de største RTSa ute nå, har vel alt det du etterlyser, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du uttrykker slik fortvilelse. Likevel skal jeg være enig i at det begynner å bli ganske skrint i sjangeren, og den kunne definitivt trenge noe nytt. Jeg savner også basebygging og materialforvaltning gjort på en stilig måte à la Red Alert, ser ut som om det ikke er så populært lenger. Nå skal det liksom være så realistisk, så nå sender man arbeidere tvers over slagmarka for å hogge skog eller bryte stein i stedet. Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg er nettopp ferdig med en 8-timersøkt TA på LAN . Jeg har rikelig med strategispill, men synes fortsatt dette er det mest spillbare! Bortsett fra grafikken, kan jeg ikke se at det har vært noen egentlige fremskritt etter TA, snarere tvert imot: Det har blitt mindre kart, færre forskjellige units, og ikkeminst færre muligheter til å variere taktikken. Håper et tilsvarende eller bedre spill kommer snart - har ventet i 7 år! Lenke til kommentar
HMaster Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 I dag kommer RTS spill ut på samlebånd med variert kvalitet og har relativt litenlevetid på markedet,mens gamle klassikere som Warcraft,C&C,TA....osv fremdeles har mange tilhengere og spilles den dag i dag. -Hvor har det blitt av muligheten til å bygge base? -Begynner ikke 2 verdenskrig temaet å bli rimelig tynnslitt? (blitzkrieg,ACvs.DR,d-day,stalinggrad,Axis & Allies: RTS,codename panzers,soldier HOWW2) -Hvor har alle de store brettene med resurser du må utvinne? det siste skikkelige RTS spillet etter min menig er Total annihilation,men til tross for en veldig stor fanskare ble det aldri noen oppfølger (Atari kjøpte rettighetene for en haug me penger). Mange av de RTS'ene du lister opp prøver jo ikke å gå i helt samme gata som de favorittene dine en gang da. Blir for dumt det du sier. Kan ikke bare si at "det og det spillet skulle vært mer likt det spillet. Blir som å si at du savner fps'er som klassikerne doom og quake, å trekke frem Operation Flashpoint som eksempel på spill som går for langt unna den orginale ideen. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Det er slik det er i spillbransjen det folkens, utviklerene lager spill etter det som selger mest for øyeblikket. Og ja, de hermer veldig ofte etter hverandre. Men det er noen få som tar skrittet og tenker nytt. Et av de spillene vi kan glede oss over som straks kommer er: Knights of Honor, et rts spill satt i middelalderen. En blanding av empire building og krigføring. Defender of the crown (satt i hele europa) møter Age of Kings. Husker ikke helt url'n i hode, men et søk på gamer.no vil kjapt gi dere den informasjon dere trenger. des,OUT! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå