IIIvolt Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Årsaken til at jeg er misfornøyd med mpx var at de endret statusen til ventes inn 26.06. Nå ser jeg de har endret til: Beklager, midlertidig utsolgt.I tillegg er den ikke på listen engang : http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?l=3&...3&g2=447&g3=115 http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=22456 hmmm. er misfornøyd med mpx jeg... fortsatt. Som de andre forgjeves har prøvd å forklare, så er det ikke MPX sin feil. Hvis levering har blitt utsatt, er det leverandøren som har utsatt leveringen. Er varen midlertidig utolgt, så har varen blitt solgt til andre som bestilte FØR deg. Og da er MPX mest sannsynlig i ferd med å skaffe varen på nytt. Endret 20. juni 2004 av IIIvolt Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Som de andre forgjeves har prøvd å forklare, så er det ikke MPX sin feil. Hvis levering har blitt utsatt, er det leverandøren som har utsatt leveringen. Er varen midlertidig utolgt, så har varen blitt solgt til andre som bestilte FØR deg. Og da er MPX mest sannsynlig i ferd med å skaffe varen på nytt. Typisk for enkeltes kommentarer er: Ikke skyld på mpx eller noen andre butikker for enhver pris. Skyld på den enkelte forbruker. Her har vi enda en. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 er det så utrolig fanatisk vanskelig å sette seg inn i hvordan dette fungerer ? mpx får en dato fra leverandør, denne datoen setter de da opp på siden sin, hvis leverandøren da ikke klarer å levere varen tidsnok, er det da mpx sin feil ? samtidig burde du ta en titt i ordboken og undersøke ordet "ubekreftet". i tillegg så er bestillingssystemet på mpx slik at når du bestiller en vare, så reserveres den varen til din bestilling slik at de som bestiller først også får varen før de som bestiller senere.. for alt vi vet så har mpx mottatt varene tidsnok men så har de allerede vært bortbestilt.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Du skulle bestilt mobben til dama di en god stund i forveien vettu. Sånn på-sparket opplegg har jeg personlig brent meg altfor ofte på før. Husk på det i framtiden. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) er det så utrolig fanatisk vanskelig å sette seg inn i hvordan dette fungerer ? Er samme F hvordan det fungerer,vist bono_head synes det er dårlig gjort av MPX så må han vel få synes det.. Det er ikke første gang dette har hvert oppe når det gjelder MPX uten at jeg tror at dem gjør dette bevist. Har selv bare gode erfaringer med MPX. mpx får en dato fra leverandør, denne datoen setter de da opp på siden sin, hvis leverandøren da ikke klarer å levere varen tidsnok, er det da mpx sin feil ? Ja mener jeg. Kan ikke en nettbutikk garantere at den er på lager til angitt dato så burde dem ikke skrive det heller. Isteden for å skrive "bekreftet 1.1.2000" så kan dem bare skrive "ventet inn 1.1.2000" Da slipper vi dette. TaZ Endret 20. juni 2004 av taz Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 ville det ikke bare vært lettere og ringt? Hadde de da sagt at den kom den ekstakte datoen, så ville dette vært en mer holdbar post. Personlig kjøper jeg sjelden varer som har bekreftet/ubekreftet status. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Du skulle bestilt mobben til dama di en god stund i forveien vettu. Sånn på-sparket opplegg har jeg personlig brent meg altfor ofte på før. Husk på det i framtiden. Du er nå en morsom kar du. Bekreftet var 10.juni, og jeg bestilte lenge før det. En måned før bør være nok. er det så utrolig fanatisk vanskelig å sette seg inn i hvordan dette fungerer ?mpx får en dato fra leverandør, denne datoen setter de da opp på siden sin, hvis leverandøren da ikke klarer å levere varen tidsnok, er det da mpx sin feil ? samtidig burde du ta en titt i ordboken og undersøke ordet "ubekreftet". i tillegg så er bestillingssystemet på mpx slik at når du bestiller en vare, så reserveres den varen til din bestilling slik at de som bestiller først også får varen før de som bestiller senere.. for alt vi vet så har mpx mottatt varene tidsnok men så har de allerede vært bortbestilt.. Og du, ThomasM, bør ta en titt i ordboken din før du gidder å skrive inn på hw. Hvem skal jeg skylde på for at Mpx ikke holder det de lover? Deg? Gud som sitter i hjørnet? Michael Owen? Leverandøren? Jeg har en virksomhet som jeg forholder meg til, og det er Mpx. Hvis de ikke holder det de lover (fra bekreftet, via ubekreftet, ventes inn til beklager utsolgt på 1 måned), er det de ovennevnte sin feil? Eller mpx? Og, Taz: Takk for en vettug, saklig kommentar! Endret 20. juni 2004 av bono_head Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hvem skal jeg skylde på for at Mpx ikke holder det de lover? Deg? Gud som sitter i hjørnet? Michael Owen? Leverandøren? Jeg har en virksomhet som jeg forholder meg til, og det er Mpx. Hvis de ikke holder det de lover (fra bekreftet, via ubekreftet, ventes inn til beklager utsolgt på 1 måned), er det de ovennevnte sin feil? Eller mpx? Kan du forklare oss når MPX lovte deg at du skulle ha mobilen i hånda? Etter det jeg har lest så bestilte du en mobil som ikke var på lager, og som var merket med at en leverandør hadde bekreftet overfor MPX at den skulle bli levert til dem den 10/6. (En bekreftet dato fra leverandør er ikke noen garanti for når det faktisk kommer) Deretter ble status på denne samme varen endret til en ubekreftet 26/6. (som betyr at det er da MPX *gjetter* at de får varene, men ikke engang kan få bekreftelse fra leverandør på) og så til "utsolgt" Sjekket du noengang med butikken om du ville få mobilen eller ikke? Hvis de hadde 14 bestillinger, og fikk inn 12 mobiler og ikke visste om de ville få flere fra leverandør så ville det jo være riktig å gi status utsolgt selv om 12 ville få varene. Hva er det egentlig du ønsker? At det ikke skal være mulig å forhåndsbestille varer før de er på lager (slik at butikken kan garantere leveranse) At alle forhåndsbestillinger skal få en standardmail fra butikkens jurist som forklarer alt om usikkerhetene med leveransedatoer på alle forhåndsbestilte varer? En daglig mail med "nåværende status" fra butikken? Hvorfor er det så viktig å ha noen å skylde på? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Om de har lovt meg at telefonen skulle sendes 10. juni eller om den aldri skulle sendes har ingenting å si. Hva jeg egentlig ønsker? Jeg ønsker for eksempel at jeg skal kunne stole på en nettbutikk. Jeg liker godt mpx, men i dette tilfellet var jeg langt fra fornøyd med dem. Hvorfor skal jeg ikke kunne skylde på mpx? Hvorfor skal jeg ikke kunne klage høyt og tydelig at jeg er misfornøyd? Dere får ha en riktig god sommer. Alle ikke- og kverulanter. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Ja mener jeg.Kan ikke en nettbutikk garantere at den er på lager til angitt dato så burde dem ikke skrive det heller. TaZ Litt på kanten av sakas kjerne, men forsatt relevant. Der det då din feil om du kjem forseint til eit viktig møte på grunn av kollektivtransporten har stoppa opp? Om eit produkt er virkeleg viktig å få inn til ein bestemt dag så er det kanskje ikkje det luraste å sitte å tvinne tommeltotter til rett opp under denne datoen. Ikkje at trådstartar har gjort dette, men er det viktig så la bestillinga gå pr telefon der ein kan få eit reelt og rett svar. Så ungår ein slike problem som denne saka. Isteden for å skrive "bekreftet 1.1.2000" så kan dem bare skrive "ventet inn 1.1.2000" Da slipper vi dette. Er einig i den ordninga der mvh janEirik Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Du er nå en morsom kar du. Bekreftet var 10.juni, og jeg bestilte lenge før det. En måned før bør være nok. Jo da så, flink gutt. (du skulle ha nevnt det iallefall ) Lenke til kommentar
radivx Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Til fyren som nevnte oslo sporveier: All kollektivtrafikk er verre enn nettbutikker. Bor i Bergen og er ikke akkurat godvenner med Gaia Trafikk. Nettbutikker er man fornøyd med helt til returdagen... Alle er generelt dårlige på returer! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Litt på kanten av sakas kjerne, men forsatt relevant. Der det då din feil om du kjem forseint til eit viktig møte på grunn av kollektivtransporten har stoppa opp? Og hva gjør du så? Jo du ringer og sier du kommer senere vist du vil beholde kunden Men self. er det din feil at du kommer forseint,du kunne reist tideligere. Du må jo kalkulere inn forsinkelser noe nettbutikkene ikke gjør. TaZ Endret 20. juni 2004 av taz Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Og hva gjør du så?Jo du ringer og sier du kommer senere vist du vil beholde kunden Men self. er det din feil at du kommer forseint,du kunne reist tideligere. Du må jo kalkulere inn forsinkelser noe nettbutikkene ikke gjør. TaZ Syns du drar den litt langt da. Man kan alltid reise tidligere, men det er ingenting som hindrer en buss i å bryte sammen osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå