Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

før du bestiller er det alltid kjekt å se om det står om det er bekreftet eller ubekreftet dato... Personlig bestiller jeg bare om varen er inne.

 

Send mail til MPX, spør dem om du kan evt slette orderen eller få til noe løsning som passer begge.

 

Du burde alltid sende mail til nettbutikkene før du klager i forumet.

Lenke til kommentar
Dette er en klagepost. Jeg stoler på at mpx kan levere når de sier at de skal levere. Og hvis de ikke gjør det og jeg MÅ ha varen innen et bestemt tidspunkt (derfor jeg bestilte så tidlig), ser jeg ikke noe poeng i å ha bestilling inne hos dem.

Men hvis det var ubekreftet så kan de ikke love at de leverer den datoen! :roll:

Lenke til kommentar
Dette er en klagepost. Jeg stoler på at mpx kan levere når de sier at de skal levere. Og hvis de ikke gjør det og jeg MÅ ha varen innen et bestemt tidspunkt (derfor jeg bestilte så tidlig), ser jeg ikke noe poeng i å ha bestilling inne hos dem.

Men hvis det var ubekreftet så kan de ikke love at de leverer den datoen! :roll:

Kan selfølgelig ikke si med hundre prosent sikkerhet om det var bekreftet eller ubekreftet (skulle tatt printscreen), men uansett.

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at et populært skjermkort i den tid kom i webutikkene før de virkelig VAR i butikkene, så bestemte produsenten å utsette lanseringstida med 3mnd. Hvis du hadde bestillt fra MPX, også pluttselig måtte du vente 3mnd lengre, hvem sin skyld er det egntlig?

Lenke til kommentar
Jeg mener å huske at et populært skjermkort i den tid kom i webutikkene før de virkelig VAR i butikkene, så bestemte produsenten å utsette lanseringstida med 3mnd. Hvis du hadde bestillt fra MPX, også pluttselig måtte du vente 3mnd lengre, hvem sin skyld er det egntlig?

Sikkert noen på forumet som mener at det er min feil, og at jeg ikke bør klage offentlig på forumet, og at jeg skulle tatt opp med mpx, og aldri nevne noe som helst negativt om mpx i det hele tatt, men jeg mener at jeg har retten på min side her.

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet i mange år i ulike selskaper som selger datautstyr, både på nett, til bedrifter og til private.

En bekreftet dato betyr at leverandøren har gitt en fast leveringsdato til forhandleren. Det betyr dessverre ikke altid at leverandøren kan overholde den. Jeg har sittet på salgstelefon og hatt rasende kunder fordi varen ikke kom den dagen vi hadde sagt og leverandøren lover dyrt og hellig at den kommer i løpet av dagen eller i morgen...

Poenget er at ganske mange ledd i kjeden kan fort love for mye, og da er det ikke alltid det er det siste leddet sin skyld. Samtidig kan ikke det siste leddet vente til levering er garantert, for det er det aldri før de har det på lager (jeg har vært ute for at leverandøren sier at vare er i en budbil på vei til oss, og vi får varen mange dager senere).

 

De færreste forhandlere har rutiner for å informere kunder når bestilt vare ikke kan leveres til opprinnelig oppgitt tid. Det er beklagelig, men det er en funksjon som mangler i de fleste datasystmer. Der jeg har jobbet, pleide vi å gjøre det manuelt hvis det var svært stor forsinkelse.

 

Jeg forstår din frustrasjon, men jeg er redd dette er et fenomen i bransjen, og at du ikke vil finne noen andre som gjør det bedre. Ofte skyldes en forsinkelse at produsenten ikke prioriterer Norge fordi vi er så små, og da er det sannsynlig at de andre forhandlerne sliter like mye som MPX.

 

Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...