marw_the_big_headed_rhino Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Jeg er misfornøyd med MPX. Bestilte en mobiltelefon som skulle komme den 10.6 til dem. Nå når jeg går å ser på "lagersystemet" dems, viser det seg at status er endret til 25.06. Og siden jeg skal kjøpe telefonen til min kjæreste, og hun har bursdag noen dager tidligere, er det irriterende!. Endret 11. juni 2004 av bono_head Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Ehm... MPX kan jo ikke noe for at leverandørene deres ikke kan levere. Skjerp deg! Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Men det kan da virkelig ikke være meg som skal skjerpe meg? Hvilken butikk er det som oppgir feil informasjon? Hvilken butikk er det som ikke gir beskjed i det hele tatt at varen blir forsinket, eller at de ikke får den inn før det er for sent? Hvorfor skal jeg skjerpe meg? Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Nei og nei Ikke enda en sytepost Sannsynligvis ikke MPX sin skyld i det heletatt Enig med Swag Shit Happens Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hvis datoen ble forandret så var vel det en ubekreftet dato? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Ja, dette er en klagepost. Jeg er ikke fornøyd med mpx i dette tilfellet. Som kunde forventer jeg at jeg skal bli behandlet korrekt. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Nå er det ihvertfall en ubekreftet dato. Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Ja, dette er en klagepost. Jeg er ikke fornøyd med mpx i dette tilfellet. Som kunde forventer jeg at jeg skal bli behandlet korrekt. Lenke til kommentar
CD Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Nøkkelordet her er vel "ubekreftet" som det helt sikkert stod på lagerstatus da du bestilte. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 før du bestiller er det alltid kjekt å se om det står om det er bekreftet eller ubekreftet dato... Personlig bestiller jeg bare om varen er inne. Send mail til MPX, spør dem om du kan evt slette orderen eller få til noe løsning som passer begge. Du burde alltid sende mail til nettbutikkene før du klager i forumet. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Nøkkelordet her er vel "ubekreftet" som det helt sikkert stod på lagerstatus da du bestilte. Det er ihvertfall ubekreftet nå. Har kansellert min ordre der, og nå er det ut på jakt etter andre butikker som har varen inne, og som faktisk har den. Og / eller får den inn med det første. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Dette er en klagepost. Jeg stoler på at mpx kan levere når de sier at de skal levere. Og hvis de ikke gjør det og jeg MÅ ha varen innen et bestemt tidspunkt (derfor jeg bestilte så tidlig), ser jeg ikke noe poeng i å ha bestilling inne hos dem. Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Dette er en klagepost. Jeg stoler på at mpx kan levere når de sier at de skal levere. Og hvis de ikke gjør det og jeg MÅ ha varen innen et bestemt tidspunkt (derfor jeg bestilte så tidlig), ser jeg ikke noe poeng i å ha bestilling inne hos dem. Men hvis det var ubekreftet så kan de ikke love at de leverer den datoen! Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Dette er en klagepost. Jeg stoler på at mpx kan levere når de sier at de skal levere. Og hvis de ikke gjør det og jeg MÅ ha varen innen et bestemt tidspunkt (derfor jeg bestilte så tidlig), ser jeg ikke noe poeng i å ha bestilling inne hos dem. Men hvis det var ubekreftet så kan de ikke love at de leverer den datoen! Kan selfølgelig ikke si med hundre prosent sikkerhet om det var bekreftet eller ubekreftet (skulle tatt printscreen), men uansett. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg mener å huske at et populært skjermkort i den tid kom i webutikkene før de virkelig VAR i butikkene, så bestemte produsenten å utsette lanseringstida med 3mnd. Hvis du hadde bestillt fra MPX, også pluttselig måtte du vente 3mnd lengre, hvem sin skyld er det egntlig? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg mener å huske at et populært skjermkort i den tid kom i webutikkene før de virkelig VAR i butikkene, så bestemte produsenten å utsette lanseringstida med 3mnd. Hvis du hadde bestillt fra MPX, også pluttselig måtte du vente 3mnd lengre, hvem sin skyld er det egntlig? Sikkert noen på forumet som mener at det er min feil, og at jeg ikke bør klage offentlig på forumet, og at jeg skulle tatt opp med mpx, og aldri nevne noe som helst negativt om mpx i det hele tatt, men jeg mener at jeg har retten på min side her. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 siden det stod ubekreftet og at du avbestillte, har du ikke retten på din side... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Du er på bærtur bono_head. Beklager. Hadde jeg vært deg ville jeg brukt litt tid på å sette meg inn i hvordan en butikk faktisk fungerer. (btw. Vi har en edit-knapp her på forumet. ) Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg har jobbet i mange år i ulike selskaper som selger datautstyr, både på nett, til bedrifter og til private. En bekreftet dato betyr at leverandøren har gitt en fast leveringsdato til forhandleren. Det betyr dessverre ikke altid at leverandøren kan overholde den. Jeg har sittet på salgstelefon og hatt rasende kunder fordi varen ikke kom den dagen vi hadde sagt og leverandøren lover dyrt og hellig at den kommer i løpet av dagen eller i morgen... Poenget er at ganske mange ledd i kjeden kan fort love for mye, og da er det ikke alltid det er det siste leddet sin skyld. Samtidig kan ikke det siste leddet vente til levering er garantert, for det er det aldri før de har det på lager (jeg har vært ute for at leverandøren sier at vare er i en budbil på vei til oss, og vi får varen mange dager senere). De færreste forhandlere har rutiner for å informere kunder når bestilt vare ikke kan leveres til opprinnelig oppgitt tid. Det er beklagelig, men det er en funksjon som mangler i de fleste datasystmer. Der jeg har jobbet, pleide vi å gjøre det manuelt hvis det var svært stor forsinkelse. Jeg forstår din frustrasjon, men jeg er redd dette er et fenomen i bransjen, og at du ikke vil finne noen andre som gjør det bedre. Ofte skyldes en forsinkelse at produsenten ikke prioriterer Norge fordi vi er så små, og da er det sannsynlig at de andre forhandlerne sliter like mye som MPX. Erik Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Det er jo synd at du ikke fikk mobil'en, men å kalle mpx for møkkabutikk av den grunn, er feil. Jeg synes mpx er en av de tre beste HW-websjopper i landet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå