Gå til innhold

Nytt skjermkort. 9800xt eller x800

Anbefalte innlegg

Jg skal kjøpe mg nytt skjermkort og har i dt siste hele tiden planlagt å kjøpe

ett 9800xt kort, men nå som x800 og 6800 kort er på markedet bør jg vurdere å gå opp ett hakk?

hvor store ytelses forskjeller er det i forhold mellom et 9800xt kort og nyere

x800 og 6800 kort basert på nvida. er dt vits å legge ut de ekstra kronene for ett helt nytt kort eller vil ett 9800xt kort være mer en nok i en stund framover?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Først og fremt, hva slags "spiller" er du? Syns du det er gjevt å ha den festeste grafikken med de beste "settings", eller gir du egentlig blanke og kjører alt på standard-instillinger?

Skal du ha et nytt skjermkort idag vill jeg anbefalle deg et X800 Pro-basert kort. Hvilken produsent du velger er egentlig hipp-som-happ. Grunnen til dette er at de er relativt rimelige (kan skaffes for gost under 4.000) og de er tilgjengelige idag.

6800 GT kan kanskje være et alternativ jeg vil anbefalle deg å sikte i mellomklassen. Disse kortene kommer nok ikke til å være lett tilgjengelige før om en måned + vil jeg tro.

Er det et litt stramt budsjett så holder du deg til 9800 Pro.

Koster ikke 9800XT omtrent like mye som X800Pro? Da syns jeg X800Pro er et mye bedre valg.

Forøvrig er det mange tråder her om både X800 og 6800 kort. Sjekk disse og du vil finne masse nyttig info.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Hei.

Først og fremt, hva slags "spiller" er du? Syns du det er gjevt å ha den festeste grafikken med de beste "settings", eller gir du egentlig blanke og kjører alt på standard-instillinger?

Skal du ha et nytt skjermkort idag vill jeg anbefalle deg et X800 Pro-basert kort. Hvilken produsent du velger er egentlig hipp-som-happ. Grunnen til dette er at de er relativt rimelige (kan skaffes for gost under 4.000) og de er tilgjengelige idag.

6800 GT kan kanskje være et alternativ jeg vil anbefalle deg å sikte i mellomklassen. Disse kortene kommer nok ikke til å være lett tilgjengelige før om en måned + vil jeg tro.

Er det et litt stramt budsjett så holder du deg til 9800 Pro.

Koster ikke 9800XT omtrent like mye som X800Pro? Da syns jeg X800Pro er et mye bedre valg.

Forøvrig er det mange tråder her om både X800 og 6800 kort. Sjekk disse og du vil finne masse nyttig info.

Lykke til :)

kaller du 6800 gt et mellomklassekort ?

kortet koster jo 4000.- og har ca samme ytelse som x800 pro..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...