Gå til innhold

KVM til gaming, videoredigering og arbeidsstasjon.

Gjest Slettet-10579

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-10579

Regner med at dette er riktig kategori.

Jeg trenger en KVM for å rydde opp litt på pulten, og har en videoredigeringsmaskin og en spillmaskin som begge skal bruke samme skjerm, tastatur og mus.

Tidligere så har jeg testet en KVM fra Emine, men der var det så ufattelig mye støy på skjermbildet at det er uaktuelt.

Er det noen som har et forslag til KVM? Har hørt mye bra om Signamax men har aldri testet de.

Takknemlig for svar/erfaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en billigløsning som jeg personlig synes funker greit.

Jeg vet ikke om denne støyen du opplever er noe jeg opplever på min og jeg ikke har lagt merke til.

Men denne er iallfall grei nok:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300645&cks=PRL

(det står forresten oppgitt hvilken skjermfrekvens den takler.)

Kompitabel med alle OS, da den oppfører seg som et helt vanlig KVM-"sett" (tastatur,skjerm,mus).

Å bytte PC gjør du ganske enkelt ved å trykke Scroll lock to ganger, deretter opp/ned.

Håper du finner noe bra, som du blir fornøyd med (o:

God Helg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Takk for raskt svar :)

Den jeg hadde fra Emine ga uklart bilde, og noen horisontale linjer over skjermen. Og det er utrolig irriterende dersom man sitter og jobber lenge med videoredigering.

Glemte å nevne at de skal kobles til en LCD-skjerm.

Hvordan er bildekvaliteten, er den "sylskarp" eller merker du forskjell dersom du kobler skjermen direkte til skjermkortet?

God helg :)

Lenke til kommentar

Hmm, jeg er ikke sikker. Jeg slutta å bruke den da jeg trodde den føkka tel med musa+tastaturet, men det viste seg at det har noe med PS2-porten til musa på hovedkortet. siden jeg ikke har noen PCer å koble til (nei, vent. det har jeg, har bare ikke somla meg tel det ennå.. kan jo koble den opp nå så kan jeg se om jeg ser no forskjell :p).

Dersom du ikke skulle like den, kunne du jo alltids returnere den, men da blir jo utlegget uansett på 100kr i porto :/

Lenke til kommentar

Hmm.. Vet nå ikke helt hva jeg skal si. Når jeg plugga i kabelen (på 1600x1200) var det flimring vertikalt. Det stoppa visst, men det viser seg at den innimellom "bytter farger" (at hele skjermen får en anelse lillaaktig farge).

Samma skjedde når jeg spilte Q3. Er ikke sikker på om det er skjermen som ikke takler det (juggel av en Likom17") eller om det faktisk er pga. KVM greia så prøver litt uten nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Det ante meg. De fleste billige KVM`er har ikke bra bildekvalitet. Merkelig nok har Signamax en bredde på 250MHz, men skal angivelig ha meget bra bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor de ikke kan takle mer?

Slik jeg ser det, er det bare et par releer som kan bytte slik at hovedkontakten blir satt over til kontakt1 eller kontakt2?

Er ikke noe vits i å kjøre hele den greia gjennom masse computerchips og sånn.

Kunne nesten laga en bedre mekanisk løsning :p

Lenke til kommentar

Jeg bruker "helmekanisk" løsning fra clasohlson, ikke en ic i sike og fungerer fint som fy. Noen vil hevde at manglende bufring av signalene kan blåse komponenter, jeg gir ingen garanti men nøyer meg med å si at jeg ikke har hatt problemer ved 20+ daglige switchinger i flere måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...