Fedayakin Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Er ikke helt inne på hvorfor så mange fjerner fjerene på bilene for å få den lavest mulig? Det er jo ikke helt lovlig? Blir det ikke litt ukomfortabelt? Blir det ikke litt vanskelig å kjøre over fartshumper, kantstener osv? Ser det virkelig så mye kulere ut? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Er ikke helt inne på hvorfor så mange fjerner fjerene på bilene for å få den lavest mulig? Det er jo ikke helt lovlig? Blir det ikke litt ukomfortabelt? Blir det ikke litt vanskelig å kjøre over fartshumper, kantstener osv? Ser det virkelig så mye kulere ut? En fjerner ikke fjærene. Enten setter man på senkefjærer som er lavere, eller så bruker man spesielle klemmer og klemmer dem i sammen. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Personlig så synes jeg at senking av biler er ser "tøfft". Det endrer en del av utsene, men det er jo omtrent flere negative ting enn positive når det gjelder senking. Smaken er som baken. Den er delt Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Er ikke helt inne på hvorfor så mange fjerner fjerene på bilene for å få den lavest mulig? Fordi de som gjør det synes det er kult og føler de får status hvis de har en stilig senket bil, noe de også får. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 - Ikke ulovlig (hvis man holder seg innenfor visse rammer) - Bedre kjørekomfort på svingete vei/sportslig kjøring - Bilen får en bedre "profil" - Felger virker noe større enn de er, og ser penere ut på bilen (kapping og såkalte fjærklemmer er ikke tatt med i betrakning, da det er både ulovlig og har dårlig effekt) Lenke til kommentar
trra Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Senking gir stort sett bedre kjøreegenskaper, men det spørs hvordan du gjør det. kappefjærer, eller bare senkefjærer gir ikke veldig mye bedre kjøreegenskaper og du ødelegger de orginale demperene fordi de jobber annerledes enn det de er beregnet for. Med et senkesett med dempere\fjærer vil du få bedre kjøre egenskaper, justerbare og coilovers kan gi enda bedre kjøreegenskaper, men for mye senking gir dårligere kjøreegenskaper så lenge du ikke kjører på en bane med en helt slett asfalt. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Kult me lave biler Helt til du kommer til en fartsdump Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Kult me lave biler Helt til du kommer til en fartsdump ...Fikk erfare det i kjøreskolebilen... ...*Bump*... ... Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Men hvorfor kjøre over fartdumpene når man kan bruke dem som hopp Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Men hvorfor kjøre over fartdumpene når man kan bruke dem som hopp Nei det er ikke lett å si, kanskje fordi fartsdumpene er der fordi du må kjøre sakte for å få en behagelig tur, er ikke serlig behagelig å hoppe over humpene. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Kult me lave biler Helt til du kommer til en fartsdump ...Fikk erfare det i kjøreskolebilen... ...*Bump*... ... Haha, samme her "Brems ned litt Torstein..." *BUNK* "Ikke så fort over fartsdumpene Torstein.." Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 "Brems ned litt Torstein..."*BUNK* "Ikke så fort over fartsdumpene Torstein.." Jaja så lærte dere ihvertfall noe... Lenke til kommentar
dalri Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Mye bedre bremseeffekt særlig i svinger . Det er viktig når jeg senker bilen min. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Kjekt med mindre luft under bilen når du suser avgårde i svingene. Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) , eller så bruker man spesielle klemmer og klemmer dem i sammen. Det vi kaller "jallasenk"? Endret 20. juli 2004 av Pomfri Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 1. Senkefjærer er stivere enn standardfjærer, derfor krenger ikke bilen like mye i svingene, og du kan kjøre raskere. 2. Skal man først senke, og vil ha sportslige kjøreegenskaper..BYTT dempere til sportsdempere også, ellers blir det bare tull. Standardfjærene tåler dårlig senking..spes når de er 5 år gamle PS!: Bytter du først demperene, så, for all del.. bytt demper-toppene! Disse har sans sittet der siden tidenes morgen, og VIL ødelegge egenskapene til en ny og bra demper. 3. Senking er lovlig, men du må ha TÜV-godkjente senkesett, ellers tar de deg på Eu-kontrollen. GL M8;) Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 , eller så bruker man spesielle klemmer og klemmer dem i sammen. Det vi kaller "jallasenk"? Må forresten nevne at den typen senking, ikke stiver av bilen. Du klemmer bare sammen fjæra... Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 skal du ha stivere bil må du til med stabalisator stag og greier Lenke til kommentar
insider Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 skal du ha stivere bil må du til med stabalisator stag og greier Du får en del stivere bil bare ved å sette på senkefjærer og evt nye dempere også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå