int20h Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Mange PCIe-kort fra Gigabyte Gigabyte har lagt ut informasjon om flere grafikkort som støtter PCI Express. Blant disse finner vi NVIDIA GeForce PCX 5750 og PCX 5900 samt ATI X800 i forskjellige varianter. Les artikkelen her Lenke til kommentar
jossy Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Konge! Gleder meg til det kommer til Norge!! Åja!! Jeg tror jeg skal satse på PCI-e kanskje....alt etter når det kommer... Lenke til kommentar
jossy Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 JA! Ser at komplett har fått pci-e!! Ohoo! DETTE BLIR BRA!! Flaks at jeg ikke bestilte pc for ei uke siden Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 HK som støtter PCI-E? socket 939 ligger vel ikke inne med støtte for dette ennå vel? Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Tror jeg kommer til å satse på PCI-E etterhvert, ikke enda Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Namm, namm! Dual-DVI på X800XT/PE .. Lenke til kommentar
jossy Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Kommer det ikke socket 754 kort med pci-e? Litt off-topic her... Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Og hva er visten i å hoppe i taket for PCI-e? Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Og hva er visten i å hoppe i taket for PCI-e? Fremtidens løsning er kommet, og vi kan endelig kjøpe ny pc som varer lenge Synes du vi skal gråte istede? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Og hva er visten i å hoppe i taket for PCI-e? Fremtidens løsning er kommet, og vi kan endelig kjøpe ny pc som varer lenge Synes du vi skal gråte istede? PC som varer lenge? Innen 3 år er PC'n din totalt utdatert. PCIe eller ikke. Og jeg lurer også: Hva i all verden er det som kommer til å bli så bra med PCIe? Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Og hva er visten i å hoppe i taket for PCI-e? Fremtidens løsning er kommet, og vi kan endelig kjøpe ny pc som varer lenge Synes du vi skal gråte istede? PC som varer lenge? Innen 3 år er PC'n din totalt utdatert. PCIe eller ikke. Og jeg lurer også: Hva i all verden er det som kommer til å bli så bra med PCIe? Uenig med deg der. Selv har jeg hatt pc'er som fint har klart seg i 4 og 5 år uten problemer. pci-e bytter jo ut _gammel_ teknologi. pci bussen har vært her ganske lenge. med pci-e er det først og fremst fordeler til bedrifter og større systemer, ikke så mye desktopmarkedet. pci-e er plugg n' play, høyere ytelse og et mer allsidig system. Så en film om det fra Intel Developer Forum om hvordan data blir prosessert med henhold til forskjeller mellom agp til pci-e. pci-e ga klare fordeler da andre systemer ikke lenger nå måtte vente mens gpu fikk informasjon fra minnet o.l. En trenger kanskje ikke den ekstra båndbredden til skjermkortet med det første, men det er andre fordeler. Og pci-e er fremtidsrettet! Når produkter for pci-e dukker opp vil en kasnkje forstå bedre hvilke fordeler det bringer. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Uenig med deg der. Selv har jeg hatt pc'er som fint har klart seg i 4 og 5 år uten problemer. Joda, jeg selv har en PC som er vel ca. 3 år nå. Den var nesten top-of-the-line da jeg kjøpte den, men er jo fullstendig utdatert idag. Da jeg kjøpte den var den den nest raskeste CPU på markedet, mens idag finnes det ikke engang nye tilsalgs med så lave hastigheter .Funker helt greit fortsatt dog i de fleste spill(klokket) og hadde sikkert fungert greit i kanskje 1 år til, men som sagt, den er helt utdatert. pci-e bytter jo ut _gammel_ teknologi. pci bussen har vært her ganske lenge. med pci-e er det først og fremst fordeler til bedrifter og større systemer, ikke så mye desktopmarkedet. pci-e er plugg n' play, høyere ytelse og et mer allsidig system. jepp, er jo en bedre teknologi, men i praksis for den jevne bruker vil det ikke være noen store forskjeller i det hele tatt. Ikke noe å hoppe i taket for slik noen her gjør. Hadde vært fint om de kunne si hvorfor de er ville av begeistring for dette? Var det feks. noen som virkelig "så lyset" når agp porten doblet ytelsen fra 4x til 8x? Lenke til kommentar
jossy Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Det er jo ikke stor forskjell mellom selve PCI-e og AGP. Men det kommer jo bedre og raskere kort på PCI-e. De satser jo mer på PCI-e! Nå som de har funnet hvordan å fjerne flaskehals osv...da bruker de PCI-e teknologien... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå