2bb1 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Ok, om det går utover varmetransporten så tenker jeg at jeg tar 5%. Takk Lenke til kommentar
dePt Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Så du påstår at det er mangel på "modenhet" som gjør at jeg har lys i kabinettet mitt? Hmm.. Tror ikke jeg sier mer, så unngår vi formye offtopic. Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Ser ikke ut til at noen har nevt Fluorinert fra 3M For de som lurer på hva som er i vann har Millipore en liten beskrivelse. Litt hazy her, men ionebyttet vann vil autoionisere så det eneste poenget med å bruke dette vil være å slippe å bekymre seg for algevekst? Lenke til kommentar
PanzerLoco Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Ser at man kan bruke frostvæske som er konsentrert... Vil det sei vanlig frostvæske som blir brukt i bilen? Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Bra du sa fra om det med småsøsken.. Da vet jeg hva jeg skal gjøre neste gang jeg blir uvenner med lillesøstera mi! xD Lenke til kommentar
Deadalus Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Ingen som klorer vannet som brukes i vannkjølig da. Ikke mye klor som skal til for å drepe alger og bakterier. 1 ppm klor(en dråpe) i 10 liter myr/jungel vann. Riste litt og det er klart til å drikkes. Ulempen er kanskje at klor blir brukt opp når det dreper bakterier. Man må altså tilsette klor av og til. Klor lukt kan kanskje være et problem. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Når man har brukt kanskje 2-3k på vannkjøling, hvorfor ikke kjøpe litt skikkelig kjøleveske og slippe alt stresset med alger og korrosjon og tull. Det er en forholdsvis billig investering. Hvertfall over tid i forhold til holdbarhet på systemet Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) I tanken har jeg fått noen grønne prikker ved vannivået og litt lenger inn i pumpa. Hva er det for noe? O.o Endret 18. april 2008 av ;P Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Orker ikke å lage en ny tråd så satser på at det går greit å spørre her. Tror dere at to single HW labs black ice extreme radiatorer er nok til å kjøle en godt overklokket Q6600 og ett 8800gts 640Mb? Lenke til kommentar
88.Nilsen Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hvis du definerer single som 120mm tviler jeg. Har selv en 360mm TT rad, og tempen på Q6600 ligger rundt 30/40 grader. I folhold til E6600 hadde den henholdsvis 18/25 grader. Men det kommer jo ann på hvor kaldt du vil ha det. OT: Mange anbefaler glysantinbasert kjøleveske kontra vanlig kjøleveske, med ca. 10% glysantin fra f.eks basf, blandet med destillert vann. Glysantinbasert kjøleveske brukes i hovedsak av nyere tyske biler og lastebiler med lettmetallkomponenter i motorene, og er ofte rosa i farge. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det står i denne guiden at hvis du bruker destilert vann så trenger du ikke anti-alge middel og anti-korrisjons middel.....Men jeg har brukt ac-fluid og anti alge middel blandet med destilert vann og jeg har allikevel fått alger !!! Hvordan er det mulig ?? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Alt korroderer og lager alger. Selv har jeg funnet ut at rådestillert vann, pluss 10-15% konsentrert blå frostvæske fungerer best Lenke til kommentar
Virion Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hehe. Bruker 50/50 blå frostvæske med springvann jeg. Har stått og gått 1 år nå snart uten at det er noe tegn til alger eller korrosjon. Samme formelen som har funket på bil i mangen år. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Du bør ikke bruke så mye. 20-30% holder lenge. Å bruke så mye som 50% gir deg bare dyrere vann (ok. ikke så viktig) og dårligere varmeledningsevne. Den kurven ser noe slik ut. De forskjellige kurvene angir altså hvor mange % glykol det er i vannet. Fra øverst til nederst: 20, 30, 40, 50, 60. Endret 7. november 2009 av ManagHead Lenke til kommentar
Virion Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg klokker ingen ting, så temperaturen er egentlig urelevant. Så lenge det er helt stille . God korrosjonsbeskyttelse og det at jeg kan skru av strømmen uten at vannet fryser når jeg er ute å reiser om vinteren er viktigere for meg. Lenke til kommentar
Zero- Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Kan man blande inn noen fargestoffer i vannkjøling med batterivann og frostveske? Likte blåfargen, men syns den er alt for svak. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Slowpoke sier det skulle gå bra. Skal få kjøpt inn noen liter med frostvæske og batterivann nå til VK-testbenken min. Lenke til kommentar
Zero- Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Slowpoke sier det skulle gå bra. Skal få kjøpt inn noen liter med frostvæske og batterivann nå til VK-testbenken min. Hva skal du teste i VK-testbenken? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Denne tråden er kanskje moden for en oppdatering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå