Sensurert Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) well, eg ville trodd det ville gått, men du måtte hatt utstyr som tåle det, å noe til å holda nitroen nede 5321488[/snapback] klart det går å kjøle pc med flytende nitro men da bruker du ikke et vanlig vannkjølingskit. se vedlagt bilde så skjønner du nok hvordan det fungerer Endret 22. desember 2005 av Impetus90 Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Noen som har bilde av et system med blå uv tilsettning? Kan aldri si at jeg har sett det... Lenke til kommentar
olaberg Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Er det noe middel man kan ha oppi for å gjøre vannet kalder? (bortsett fra flytende nitrogen) Og er det mulig at frostvæske kan få temperaturen til å stige? Hadde kanskje litt for mye frostvæske da jeg blandet... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Frostveske gjør at vannet får dårligere termoegenskaper. Du vil nok få litt dårligere vanntemp av det ja. Eneste du kan gjøre for å få det til igjen er å blande ut med mer vann, så du får det rett forholdet. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 Ingen væsker kan få temperaturen under romtemp. Då må du til med fasekjøling. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Ingen væsker kan få temperaturen under romtemp. Då må du til med fasekjøling. 5364577[/snapback] Åjoda.. ellers hadde ikke fasekjøling fungert. ... bare at det varer ikke så lenge om man prøver å pumpe det rundt med en akvariepumpe. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) Altså: Ingen væske som ikkje allerede er avkjølt! Og om det allerede er avkjølt, så vil det ikkje kunne vare over tid heller. Der kjem fasekjølinga inn, Trenger vi Te-Skje? Endret 1. januar 2006 av Satrucci_ Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Dette spørsmålet har sikkert kommet opp før, men orker ikke leite igjennom hele tråden. Men altså: Går det greit å kjøre med bare batterivann i en kort periode? Hva er "maksimalt"? Og er det bare å helle på holdte jeg på og si, ikke noe koking av batterivannet? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Dette spørsmålet har sikkert kommet opp før, men orker ikke leite igjennom hele tråden. Men altså:Går det greit å kjøre med bare batterivann i en kort periode? Hva er "maksimalt"? Og er det bare å helle på holdte jeg på og si, ikke noe koking av batterivannet? 5382242[/snapback] Batterivann skal jo være helt kjemisk rent, så det er bare å helle på Hvor lenge du burde gå uten tilsettning av noe annet er jeg ikke sikker på, men "bedre før enn siden" gjelder nok her også. Har selv drøyd for lenge med et tideligere vannkjølingssett. Det var ikke pent Lenke til kommentar
WaterWolf Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Det er ingen problem å bruke springvann, men det forutsetter at du tilsetter korrosjonsbeskyttelse + algedrepende middel, dette får du kjøpt på en dyrebutikk da det brukes i akvarievannet og det kommer, ja nettop fra springen . 2324039[/snapback] phu (puster lettet ut) bruker springvann jeg men har i korrisjons og algedrepende middel. dette duger fint..........Foreløbigt Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hei. Har kjøpt ny vannkjøling nå. Før hadde jeg grønn uv farge i vannet, men skal gå for rød/rosa denne gangen. Skal bruke Rød Frostveske, batterivann, og rød uv tilsetning. Hvor mange prosent av alt skal jeg bruke pr liter ? På den Røde uv tilsetning flasken står det: 1:12,5 Følte det var litt mye jeg.. Lenke til kommentar
Destruction Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Melding til dere som kjører på frostvæske. Bare husk at frostvæsske tærer på aluminium og andre på stål MVH Mats Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Må man ha frostvæske hvis man bruker batterivann og ACfluid ? Lenke til kommentar
Damination Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 nope ! det trenger du ikke ! Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Blir vanntemperaturen bedre etter nyskiftet vann? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Du trenger batterivatn og korrosjonsbeskyttelse eller frostvæske.Batterivatn kjem på literflasker. Står i første posten kor du får kjøpt korrosjonsbeskyttelse, men om du ikkje skal ha noko derifra likevel hadde eg gått for frostvæske. 2331721[/snapback] Hva er best...Korrosjonsmiddel eller frost veske? Hva gir best levetid på vannkjølinga og best ytelse? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Nå har jeg kjørt igjennom en gang for å teste... Da har jeg brukt "vanlig" vann. Hvordan går jeg fram når jeg skal bytte ut med 15:85 frostvæske:vann ? Er det nødvendig å skylle gjennom noen ganger, for å bli kvitt ALT springvannet, eller er det ikke så farlig?? Da må jeg jo i så fall kjøpe mye mer destillert vann... ? Lenke til kommentar
pxK Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 litt usikker men er jo lov å spørre battarivann + ac fluid + uw reaktiv væske. trenger jeg mer ? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Fikk høre no' nettopp: Hva med å bruke bare glykol? Skal angivelig ha mye bedre kjøleegenskaper enn vann. Noen som har prøvd? Altså ikke noe vann? Endret 22. mai 2006 av Mads-b Lenke til kommentar
H80 Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Glykol har IKKE bedre kjøleegenskaper enn vann. Derimot har det lavere smeltepunkt (-13) og høyere kokepunkt (+197) enn vann, derfor brukes det som tilsetning i vannkjølesystemer i bl.a. biler, slik at kjølevæsken holder seg flytende. Jeg tror at helt vanlig vann er den væsken som har høyest varmekapasitet av alle kjente kjølemedier, er det noen kjemikere her som kan si noe om dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå