TJ Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Hva med å bruke vann fra en kondenstørketrommel? Noen som vet? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Kan jeg bruke 100% destillert vann med UV tilsetning og Korrosjonsbeskyttelse (f.eks AC-fluid.) ? Endret 15. januar 2005 av LenniZ Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 TJ: No idea. LenniZ: Ja. Lenke til kommentar
|plumbo Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 takker for det nå blir det frost veske + korisjons beskytter Lenke til kommentar
kdog Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 takker for det nå blir det frost veske + korisjons beskytter ord delings parodi on topic: nyttig tråd Lenke til kommentar
gxi Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hvilke tilsetninger skal til for at det skal være mulig å bruke vann fra det lokale vannverket? Algedrepende middel? Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 jonepet; hva med å lese hele tråden før du spør Lenke til kommentar
j-- Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Ok, da lærte jeg på den dumme måten denne gangen. Har nå renset slanger og pusset blokker i mmange timer (10 timer +++). Hadde ikke noe annet enn springvann i systemet. Nå blir det destilert vann og frostveske (85%/15%) i systemet. Ting som er gjort: Fikset på C-systems pumpene sånn at ikke imprellene(?) ligger for nære kantene Flyttet radiatoren opp i toppen sånn at den suger inn kald luft, og ikke lufta som alerede har blitt varmet opp av diskene. Fjernet "blindsonen" ved å sette ramma på en 120mm mellom vifta og radiatoren. Satt npå en tykkere vifte, for de skal vistnok ha bedre mottrykksegenskaper Da er det bare å håpe at jeg oppnår bedre temperatur på systemet Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Kjøler Frostveske + Destilert vatn like godt som vannet du får med på TT BW? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Det er eg 99.9% sikker på. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Inneholder Ezzo Antifreeze frostvæske alkohol? sto ingenting på den og lurte på om det var trygt å ha i vannkjølinga sammen med destillert vann Edit: svaret på mitt eget spørsmål er Ja det er trygt! Endret 17. juni 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hmm.. jeg har brukt Esso Antifreeze "en stund", dvs. noen uker, nå. Har ikke merket noe problem med at plast blir stivt, eller lignende. Det skjer når vannet er kaldt (dvs. under 20 grader), men ikke når det er rundt 25-30 grader. Lenke til kommentar
schwami Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Det sto i første post "konsentrert" frostvæske. Er det da ikke lurt å bruke ferdig blandet frostvæske? Hvis det går, hva bør da blandingsforholdet til ferdig frostvæske / batterivann være? Lenke til kommentar
olaberg Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Er det 100% frostvæske man kan ha oppi ellr er det utblandet. Hva er det beste å ha oppi? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 10-15% frostvæske holder i massevis. Lenke til kommentar
olmka Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) 10-15% frostvæske holder i massevis. Men da snakker man om konsentrert frostveske, ikke sant? Har en følelse av at mange blander begrepene "konsentrert" og "ferdigblandet" frostveske... Endret 23. juli 2005 av olmka Lenke til kommentar
JanTerjeH Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Tenkte å legge til ett ord her siden jeg ikke har sett det nevnt. Frostvæske fordamper ikke som vann og det vil være igjen frostvæske rester etter en lekkasje. Det hjelper altså ikke å tørke ut dritten. Jeg drepte en pc p.g.a dette og kommer aldri til å bruke det igjen:( Lenke til kommentar
olmka Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Tenkte å legge til ett ord her siden jeg ikke har sett det nevnt. Frostvæske fordamper ikke som vann og det vil være igjen frostvæske rester etter en lekkasje. Det hjelper altså ikke å tørke ut dritten. Jeg drepte en pc p.g.a dette og kommer aldri til å bruke det igjen:( Det kan du ha rett i... Men du bør bruke noe mot korrosjon og alger (ikke sant, Skrue) og frostveske er nok det som er enklest og prismessig mest gunstig. En annen ting er at hvis ikke lekkasjen skyldes brukerfeil, kan du kreve erstatning for all maskinvare som er ødelagt av butikken som solgte deg det defekte vannkjølingsutstyret... Lenke til kommentar
JanTerjeH Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Men du bør bruke noe mot korrosjon og alger (ikke sant, Skrue) og frostveske er nok det som er enklest og prismessig mest gunstig. En annen ting er at hvis ikke lekkasjen skyldes brukerfeil, kan du kreve erstatning for all maskinvare som er ødelagt av butikken som solgte deg det defekte vannkjølingsutstyret... Joda du har rett på begge punkter. Desverre for meg var det bruker feil. Leste masse forumer og manualen flittig før jeg koblet opp den første gangen. Men det var ingen som nevnte den enkleste testen for å sjekke systemet. Blås i den ene enden mens du har tommelen på den andre enden. Siden du da både vil høre og merke om systemet er tett. Dyr lærdom:) Hvordan er det foresten med kjøleevnen til de "ikke strøm ledende væskene" ? Leste en test for lenge siden, men ikke sett noe på forumet. Lenke til kommentar
olmka Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Takk, der lærte du meg en fin måte å teste om systemet er tett. Det mest vanlige rådet er jo å la systemet stå over natten/teste det utenfor PCen... Synd at skjermkortet ditt ble ødelagt da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå