KimNK Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Fiksa litt på det nuh. Jeg bruker 100% frostvæske og det fungerer utmerket, fin blåfarge og ingen tegn til alger, dessuten slipper jeg korrosjon så hvorfor all denne diskusjon om blandingsforhold? mellom vann og frostvæske Vatn med frostvæske i har MYKJE bedre varmeledingsevne enn kun frostvæske, derfor. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Destillert vann (skyllevann) på apotek koster 18-20 kr literen. Så kan en tilsette med for eks Red Line eller Zerex (waterwetter) blandingsforhold ca 1:20 Men jeg ville ikke anbefale å bruke UV tilsetning for det reduserer levetiden på pumpa di! UV tilsetning (som inneholder partikkel pigmenter) gjør at en får ionisering (tærer på lagre osv til impeleren) alternativt kan en gå til innkjøp av Fluid XP som selges av D-Tek denne vesken leder ikke strøm, Men det koster å væra kar Her kan du lese til du blir lei av hele tema, ang hvilket kjølemedie en vi benytte PC Water Coolant Chemistry Endret 28. august 2004 av Bofur Lenke til kommentar
Jeg er Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hva med å bruke vann fra en kondenstørketrommel? Lenke til kommentar
Loffarn Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hvor ofte må man skifte vann (blandinga) i kjølinga? Bør man merke alger før man gjør det eller ? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Så lenge vatnet er fint og reint, er det ingen grunn til å bytte. Lenke til kommentar
Hottentott Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 mangler litt om hva du trenger til vannkjølinga da... radiator pumpe osv.. ellers bra Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Denne posten er om kva som skal i kjølinga. Det er ein sticky som tar for seg vannkjøling generelt her óg. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Fiksa litt på det nuh. Jeg bruker 100% frostvæske og det fungerer utmerket, fin blåfarge og ingen tegn til alger, dessuten slipper jeg korrosjon så hvorfor all denne diskusjon om blandingsforhold? mellom vann og frostvæske Vatn med frostvæske i har MYKJE bedre varmeledingsevne enn kun frostvæske, derfor. Blir det da slik at jeg tar 10%av frostveska og 90%med destilert vann. Ikke noe ac-fluid eller alge_drepe_middel? Eller er jeg helt på jordet nå? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Joda, det går bra. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Blir vannet helt blått slik som frostveska er orginalt da?(noe jeg ikke regner med) Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Det blir ikkje like blått som rein frostvæske, nei, men det bli ganske blått alikevel. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Ble litt forvirret av å lese denne tråden.... Kan gi meg en liste over hva jeg skal skjøpe å ha i vannkjølinga mi for best temperatur? Skal ikke bruke springvatten.... Hadde vert kult med blåfarge i vannet og... PÅ forhånd takk Go Jul Folkz Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Batterivatn/destillert vatn og blå (konsentrert) frostvæske. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Batterivatn/destillert vatn og blå (konsentrert) frostvæske. Hva er best av Batterivatn og destillert vatn da? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Samme suppa. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 En ting jeg kom til og tenke på er at UV lys renser vann. Altså hvis man har en Uv katode rør i en vanntank eller rundt vann tanken ville dette kanskje hjelpe til at vannet holder seg rent. Bestemoren og bestefaren min har vann rense system med UV lys men detter er sikkert et annet slags lys. Men det kunne jo kanskje funke . Noen som vet noe mer om dette? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Det stemmer st UV-lys renser vatnet, ja, men då snakkar vi lysstyrker som er mange ganger større enn det du har fra UV-katoder i PC-en. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Ok. Men da er det bare og få tak i et sånt lysstoffrør og putte det i vanntanken. Lys i pcen som ikke bare er horete men også har en effekt det å rense vannet . Kunne jo nesten verdt genialt. Tror de lysene kan gjøre en nytte Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Har neppe nokon serleg effekt. Er alt for svakt. Lenke til kommentar
TJ Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Slettet* Endret 2. januar 2005 av TJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå