MaxCPU Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg kjøpte i formiddag Zalman heatpipe til mitt Radeon 9600 Pro AIW (er det ikke typisk med ny modell akkurat!?). Helt ærlig, monteringen var et helvete, og jeg synes det var vanskelig å vite hvor mye jeg skulle stramme over GPU. Når jeg endelig fikk alt sammen og startet pcen igjen fungere alt fint til jeg kom helt inn i XP (forbi login), men så ble skjermbildet ufattelig stygt. Prøvde å reinstallere driverne for så å restarte, tilbake til gode gamle! Har også prøvd å teste med 3DMark som først ga beskjed om problemer med Direct X, jeg har også fått én feilmelding om etter eller annet i Windows, men PCen trenger snart reformatering uansett da det er flere problemer. Hovedspørsmålet: Risikerer jeg og ha ødelagt noe?? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Dette høres ut som om det er noe krøll med skjermkortet, dobbel sjekk goop og at det er god kontakt mellom gpu og selve blokka heatpipen ligger på. Kan hende du har brent gpu? Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Prøvde å reinstallere driverne for så å restarte, tilbake til gode gamle! Hovedspørsmålet: Risikerer jeg og ha ødelagt noe?? Altså, det fungerer igjen nå, men kan noe være ødelagt allikevel. Hvis så, er det jo selvfølgelig GPU.. Altså skadet, ikke ødelagt? Eller kanskje alt er bra? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hvis alt fungerer nå har du ikke brent VPU (som det heter på ati kort). Men du kan ha skadet den på en måte. Forsikre deg om at det er full kontakt mellom VPU og kjøleren. Hvis du ikke merker noen problemer er det nok ikke noe problem. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Det er definitivt full kontakt, skrudd godt sammen, men ikke knust liksom. Blir det varmeproblemer antar jeg at jeg ser dette som eventuelle artifacts?! Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hadde et lignende problem med mitt gforce ti 4200 kort, dette ble klokket litt en gang med ram på 630Mhz og etter de så klikker det i far cry og babe threaden det skal vist være ram feil, får noen virkelig stygge artifacts og maskina låser seg villt. Samtidg må den slås av og strømkontakten må tas ut og så starte maskinen på nytt, hvis man trykker på reset så starter jo maskina på nytt men med artifacts. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Noen som tilfeldigvis vet standard core/memory clock på PowerColor Radeon 9600 Pro AIW? Tenkte jeg kanskje skulle sette ned til orginal hastighet (PowerStrip). Lenke til kommentar
petterg87 Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 heatpipe suger, jeg kjøpte også en sånn heatpipe, etter en time var gpuen på 47 grader i 2d modus, mens med standard vifta fra sapphire ( som bare bråker 0.8 soner ) holdt kortet på ca 38-39 grader i 2d modus Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Nå hakker plutselig all playback av mediafiler, med unntak av DVD-filmer. Har jeg virkelig ødelagt et skjermkort til over 2000 kr? Edit: Ikke minst har jeg haugevis av hvitprikkede vertikale striper og sterkt forringet bildekvalitet. 3DMark og DVD fungerer problemfritt.. ?! Endret 12. juni 2004 av MaxCPU Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Montert alt på nytt igjen, og stammet skruene over VPU noe mindre denne gang. Hakkingen er borte, men fortsatt samme vertikale striper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå