Gå til innhold

billig "server" pc.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilke tjenester, bortsett fra filserver, har du tenkt å kjøre på denne serveren? Nytter ikke å anbefaler deler, uten å vite hvilken belastning den skal tåle.

vel..ikke noen spesielle ting, trenger ikke noen suoerserver bare den takler de vanlige spillene som hl, cs, bf osv hvis jeg skal sette den som spillserver.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan tro at andre skal kunne svare på spørsmål om webservere, eller andre typer servere, uten at de opplyser om hverken typen OS, webserverapplikasjon og andre tjenester som skal kjøres. Antatt belastning i form av antall brukere og størrelsen på siten er jo også høyst relevant.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan folk kan tro at andre skal kunne svare på spørsmål om webservere, eller andre typer servere, uten at de opplyser om hverken typen OS, webserverapplikasjon og andre tjenester som skal kjøres. Antatt belastning i form av antall brukere og størrelsen på siten er jo også høyst relevant.

sorry da..legger til noe da..

den må kunne kjøre win2000 (eller linux)

må ha skjermkort på minst 64mb ddr ram

pcen skal ellers bare brukes som lagringssted og dc-hub

Lenke til kommentar

Du trenger stor harddisk! Og en rask! Så jeg ville satset på store og raske harddisker, en socket A pc med 2 Ghz og 512 minne cl2.5 eller noe.

Har du bygget en pc før? Om du skal ha en tilpasset server (dedicated) så trenger du ikke bra skjermkort, du skal jo ikke spille på den, bare lage server. Om du skal det da... :D

Jeg skal ogå kanskje skaffe en server, om jeg får raskere internett og fast ip. Da vil jeg bare bruke en pc jeg har hjemme med 300 mhz :cry:

Det går på cs, har testa det, men pc-en bruker et ÅR på å starte opp cs, men når den først er inne går det bra. Men du kan drømme om å spille også! På den da :wee:

Bare finn noen brukte deler for billig pris, bare pass på at du har gode hardisker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...