B4stian Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 har kanskje tenkt å investere i en billig pc som jeg skal sette opp som server og lagringsenhet, men trenger noen tips om hvordan jeg burde velge.. kan godt være del for del også.. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hvilke tjenester, bortsett fra filserver, har du tenkt å kjøre på denne serveren? Nytter ikke å anbefaler deler, uten å vite hvilken belastning den skal tåle. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Hvilke tjenester, bortsett fra filserver, har du tenkt å kjøre på denne serveren? Nytter ikke å anbefaler deler, uten å vite hvilken belastning den skal tåle. vel..ikke noen spesielle ting, trenger ikke noen suoerserver bare den takler de vanlige spillene som hl, cs, bf osv hvis jeg skal sette den som spillserver. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Det meste vil duge, fra Pentium II og oppover til en privat filserver. Jeg har ikke peiling på spillservere. Kanskje du bør stille spørsmålet i kategorien Spill. Eller bruke Søk-funksjonen. Fant bl.a. denne anbefalingen i en annen tråd. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 spill servere krever ofte rask prossesor, spessielt dei nyare spela Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Hva med hvis man skal ha webserver da ? Noe spesielt man må ha bedre av da ? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg skjønner ikke hvordan folk kan tro at andre skal kunne svare på spørsmål om webservere, eller andre typer servere, uten at de opplyser om hverken typen OS, webserverapplikasjon og andre tjenester som skal kjøres. Antatt belastning i form av antall brukere og størrelsen på siten er jo også høyst relevant. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Hvis man skal gå så langt ned i detaljer så kan det være det samme ... for en webserver er en webserver og det kommer den alltid til å være. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg skjønner ikke hvordan folk kan tro at andre skal kunne svare på spørsmål om webservere, eller andre typer servere, uten at de opplyser om hverken typen OS, webserverapplikasjon og andre tjenester som skal kjøres. Antatt belastning i form av antall brukere og størrelsen på siten er jo også høyst relevant. sorry da..legger til noe da.. den må kunne kjøre win2000 (eller linux) må ha skjermkort på minst 64mb ddr ram pcen skal ellers bare brukes som lagringssted og dc-hub Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Ser ingen grunn til at en SERVER skal ha det siste innen skjermkort-teknologi? Lenke til kommentar
jossy Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Du trenger stor harddisk! Og en rask! Så jeg ville satset på store og raske harddisker, en socket A pc med 2 Ghz og 512 minne cl2.5 eller noe. Har du bygget en pc før? Om du skal ha en tilpasset server (dedicated) så trenger du ikke bra skjermkort, du skal jo ikke spille på den, bare lage server. Om du skal det da... Jeg skal ogå kanskje skaffe en server, om jeg får raskere internett og fast ip. Da vil jeg bare bruke en pc jeg har hjemme med 300 mhz Det går på cs, har testa det, men pc-en bruker et ÅR på å starte opp cs, men når den først er inne går det bra. Men du kan drømme om å spille også! På den da Bare finn noen brukte deler for billig pris, bare pass på at du har gode hardisker! Lenke til kommentar
gspr Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Skal du kjøre GNU/Linux, er det ikke noe poeng med et 64 MB grafikkort. Et 1 MB ATI Mach64 gjør susen Lenke til kommentar
majuz Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 hvor mye plass er det du skal ha?? kossen OS er det du skal bruke? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 tenkte å kjøre win 2k, trenger nok stor lagringsplass ja, men kan nok finne et gammelt gpu-kort som duger.. eller noen som selger noe?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå