Gå til innhold

Bytte ut vifte i strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort noen tiltak for å dempe støyen i pcen; heatpipe til skjermkort, rolig cpu-vifte, stille Seagate-disk. Fremdeles er det endel støy, og kilden til dette er strømforsyningen. Jeg har et Chieftec Dragon Midi Tower, og den strømforsyningen som følger med bråker ganske mye.

Jeg forstår det sånn at å bytte ut hele strømforsyningen vil bli ganske dyrt, etter mine kriterier. Lar det seg gjøre ganske enkelt å bytte ut til en mer stillegående vifte, det vil si uten for mye teknisk fiksfakseri (vet dette er oc-forumet, men jeg kan ikek sånt)? I tilfelle, hva slags vifte er det jeg trenger? Luften den blåser ut er forøvrig svært så varm, så å redusere omdreininger og denslags er neppe noen god idé.

Eventuelt kunne jeg byttet ut PSU'en med noe sånt, men 400 spenn pluss frakt er litt i overkant.

Endret av NuB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo klippe av ledningen fra den gamle viften som står i kabinettet, å koble på den nye på de ledningene,

Det holder med ei 80mm/120mm PAPST 12db vifte eller så kan du kjøp ei 120mm MIST vifte som de selger på microplex

den MIST vifta, hører du ikke engang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...