Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Stygg email-bombe fra Telenor

Anbefalte innlegg

Det er noe muffens her...

Jeg hadde over 200 spam på min (online adresse) ett par dager etter at den var opprettet.

Det er en god del mer enn på den hotmail adressen min jeg har brukt aktivt i flere år (typisk 50 spam i løpet av 2/3 dager)...og det på en ny/ubrukt adresse...er det noe rart jeg er skeptisk?

Og så går jeg inn på Telenor sine sider og det første som møter meg er: Spamfilter for kun kr. 29 pr. mnd.

PS! Til de av dere som er i risikogruppen til å bite på den Telenor kampanjen, det finnes utmerkede spamfiltere gratis!

F.eks. http://firetrust.com :yes:

Endret av gundik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en adresse som jeg slenger ut over alt, og får jo selvfølgelig masse spam på den. Jeg har også et par hotmail kontoer som jeg kun bruker til msn. Har Sjekke dem nå: Ikke en mail.

Og så har jeg et par mailadresser jeg bruker til mer seriøse ting, der får jeg svært lite spam.

Så det er nok ikke normalt at en ubrukt e-post adresse skal fange opp så mye mail som du sier på et halvt år.

daq vet du sikkert at hotmail sletter eposter som er på denne etter 1 eller 2 mnd om du ikke sjekker den på denne tiden?? hehehehe

Lenke til kommentar

Det dere må skjønne er at online.no er trolig norgest STØRSTE mail server.

spammerene regsitrere mye aktivitet på domene og de spammer til random adresser.

Jeg har selv domene, som ble oppdaget som aktivt.

jeg får ALDRI spam direkte mot mine adresser, men jeg får spam mot random genererte navn på domenet.

f.eks kljfeorf (at) EtDomene.no

Så det er ikke rart at man får mye spam egentlig.

Men hvis spam plager dere så mye, skaff dere et spam filter.

Jeg har selv server side spam detekte, dette er 2 uavhengige anti spam motorer som kjører og luker ut nesten 98 % av all spammen jeg får.

Og jeg har opplevd en gang at en uskyldig offer ble merka som spam, men all spammen min flyttes til en midler tidlig katalog.

Som jeg sletter en gang om dagen f.eks

Lettere sagt, det er lett å bare se over katalogen å hive ut evt ekte mailer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...