Gå til innhold

Hvilket MMORPG spill liker du?

Anbefalte innlegg

Hei

Sluttet med Star Wars Galaxies for noen måneder siden og nå begynner jeg å lengte etter et nytt mmorpg å spille. I denne anledningen inviterer jeg deg til å nevne mmorpg spill du synes er bra, og gi en grunn til det (hva er det med akkurat det spillet som kaprer interessen din). Hadde også vært fint om du kunne si litt om hva spillet går ut på og hvilken setting det er i (middel-alder, fremtiden o.l.)

Er det i tillegg noen spill du ser fram til?

Endret av andash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, aldri spilt mmorpg, får ikke lov av fattern :(

Han sier det er bortkasta med penger når du like gjerne kan spille med andre gratis, f eks. via CS, BF1942/v osv...

Gleder meg til WoW (World of Warcraft), håper jeg får lov da, begynne å krangle nå lissom :devil:

Lenke til kommentar

Jeg spiller EverQuest nå, etter å ha hoppet mellom det meste på markedet i et par år. Dette er et av de mest etablerte MMORPG-ene på markedet, kanskje DET mest etablerte, etter Ultima Online. EverQuest har hatt en trofast fanskare i mange år, og er fortsatt den dag i dag - fem år etter utgivelsen - det mest spilte MMORPG-et i verden.

Det har vel ingen direkte minus, kanskje sett bort ifra at du ikke har veldig stor sjanse mot andre spillere hvis du begynner rett på, uetablert nå, siden de fleste har altfor bra utstyr for levelen sin. I alle fall på de serverne jeg har, og dette fører til at nybegynnerne enten er helt forferdelig dårlige, eller usannsynlig gode. Det andre minuset er vel at grafikken i 70% av spillet er ganske utdatert. Du kan dog ta det rolig, da det får en "graphical-makeover" om et par uker, da den nye ekspansjonen "Omens of War" kommer ut.

Plussene ved EverQuest er mange. Du har en stabil økonomi, velbalanserte klasser og raser, mange muligheter innenfor eventyr og grupper, og sist men ikke minst, en fantastisk stor spillverden, med mange hyggelige mennesker og enormt store mengder med fiender i alle former.

Håper dette snur nesa di litt mot EverQuest. EverQuest 2 kommer nå i august, og sies å være grensesprengende på alle måter av påtelige kilder. Jeg kan ikke gjøre annet enn å varme opp med eneren før det kommer, og jeg anbefaler deg å gjøre det samme...

Lenke til kommentar

Har spilt Galaxies, det falt ikke helt i smak. Mest pga at det bare er 2 av kameratene mine som spiller det.

Shadowbane var egentlig ganske tøft under trialperioden, men det er sikkert pga at vi var så mange i gjengen som satt på LAN hos meg og spilte sammen.

Anarchy Online er vel det jeg har vært aller mest fornøyd med, det også fordi en god del av kameratene mine SPILTE det. Da de sluttet, sluttet jeg også.

Er så alt for mye å velge i om dagen :p

Lenke til kommentar

Er ikke no spesielt fan av MMORPGs, men men..

Av det jeg har testet (fullversjon og beta):

- Spilte litt Anarchy Online men gikk lei for prøvetida var over.

- Testa Lineage II betaen, og det var litt små morro men ikke nok til at jeg er villig å betale en månedspris...

- Ryzom er... uhm.. veldig Beta, men er ærlig talt ikke så veldig interessant så langt.

- Guild Wars (E3 testen) Morro! Hadde det veldig morro når jeg spilte det. Med tanke på at det ikke blir månedsavgift, så er dette garantert kjøp, med mindre det skjer noe helt dramatisk :)

Har ikke testa World of WarCraft (skulle bare ønske..) men kommer nok til kjøpe og teste iallefall litt (forhåpentligvis blir det no Trial opplegg ala Anarchy Online og Star Wars: Galaxies). Blizzard kan det der med å lage spill, og jeg liker veldig godt WarCraft verdenen. Er nødt til å prøve :)

Lenke til kommentar

Star Wars Galaxies er vel det jeg liker best.

Anarchy Online, Lineage II , City of Heroes, FFXI har jeg holdt på å spilt. City of Heroes kommer på en sterk 2nde plass men det har 0 content. Eneste du gjør er å slåss og levle ...men fy flate kor grensesprengende mappene og slåssinga her. Her er det virkelig WOW element..bare synd det er eneste du kan gjøre er å slåss.

SWG vinner helt klart... de kommer med så gode oppdateringer og snart kan du ha ditt eget stjerneskip ... nei helt klart SWG :)

WoW ser kjedelig og dårlig ut ... nye screensa er helt forferdelig. Du kan heller ikke styre fuglene du fly med selv ..mye begrensninger :( Slåssinga så helt forferdelig ut

MxO når det kommer ut er jo en seff da !

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar

Liker Ultima Online best! Har prøvd litt Shadowbane, Star Wars Galexies, Everquest og Anarchy Online. Bare UO som falt i smak for meg. Desverre har det offisielle UO blitt ødelagt av mange endringer som er helt bak mål.

Heldigvis har folk laget egne servere som er gratis å spille på. De fleste tilbake til den tiden som var før de siste store endingene.

Lenke til kommentar
Jeg har spillt Anarchy Online, Final Fantasy XI og City of Heroes. Selv om de to andre var ganske bra, er Anarchy Online klart best etter min mening.

Hva trekker ned på City of Heroes ?

Jeg har spilt siden release dag 1 og det er jo ett fantastisk spill men noe mangler . Dette er totalt ulik ett mmorpg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.

Så lurer på hva du synes siden jeg kan ikke forklare det :)

Lenke til kommentar

Skal vi se, jeg har jo spilt flere. For å ramse;

Ultima Online - Flott spill, banebrytende på sin tid. Dessverre håpløst foreldet nå.

Anarchy Online & Shadowlands - Kjempebra spill, dessverre fått litt dårlig rykte på seg. En anelse mye "bugs" i det, samtidig som at "twinking" er altfor utbredt. Det er lett å få på seg utstyr som ikke er beregnet på din level.

Asheron's Call 2 - Spilte ikke dette mer enn i en måned, og det falt ikke særlig i smak. Det hadde kanskje litt lite å stille opp med, i forhold til f.eks EverQuest, som jeg har nevnt tidligere.

Star Wars Galaxies - Utrolig flott spill, med mange grensesprengende aspekter og flotte vrier på ting. Det som trekker ned, en liten utfordring og for mye "grinding". Det tar virkelig ikke lang tid å bruke opp alle skill-pointsene dine, og mestre det du vil. Dessuten så prøver alle å bli jedi's nå, slik at det har blitt megainflasjon.

Lineage II open-beta - Dette spillet hadde så utrolig lite nytt, og det var så latterlig lett å komme opp i "levlene". Det var dog verre å bli skikkelig god. Dette gav meg veldig lite nytt, og har som mange andre MMORPG-er, seg i å bli slått av gamle slagere som EverQuest og:

Dark Age of Camelot - Ekstremt flott spill. Flott vri det med RvR-kamp, og det oppfordrer til mer konkurranse og "vennskap". Dette spillet, når det kom ut, hadde alt det jeg mente EverQuest manglet, slik som oppdatert grafikk og utrolig mange klasser. Jeg spilte det aktivt i nesten et år, før jeg sakte gikk tilbake til EverQuest igjen. Dette er dog en veldig verdig konkurrent til EverQuest, og et "must-try" for de som liker middelalderen.

Har også prøvd flere, men nå har jeg ei stor, god sol å komme meg ut til, så jeg får prøve å skrive litt mer senere.

Lenke til kommentar

City of Heroes er ihvertfall noe nyskapende men problemet er at det har 0 content.

Morroheten forsvinner etter 2 uker da du skjønner

"Skal jeg virkelig sitte og vie så mye tid på å drepe NPC`s ?"

Spillet har 0 content..eneste du kan gjøre er å drepe , groupe og levle....spillet er uhyggelig kult da likevel pga combat og effektene så det er synd du ikke kan gjøre noe mer.

PvP kommer ikke før 2005 ..det er virkelig ille :/

SWG vet jeg at jeg alltid kommer til å drive med og de er flittig til å gi oss content hele tiden. Motoren er skapt for det ... har lissom ei bok bare om områdene i SWG. Er så mye tid brukt på å skape det.

CoH kan vel bli bra i framtida men nå er det altfor lite til å holde spilleren interresert.

Lenke til kommentar

Anarchy Online har jeg alltid vært av og på i måneder over de siste åra fordi jeg synes det er det beste som har vært på markedet, men etter jeg spillte Guild Wars demoen har jeg ikke kunnet gått tilbake til noen av de vanlige mmorpg spillene. Argh.. så lenge å vente.

City of Heroes er et greit spill for å introdusere folk til sjangeren og få dem hekta, men ikke mer.

Dark Age of Camelot syntes jeg var morsomt ei lite stund før mangelen på variasjon slår inn. Realm vs Realm konseptet er alt dette lever på, som er ganske godt gjennomført. Men både det og kampsystemet som i sin tid var revolusjonerende blir nå gradvis introdusert i de konkurerende spillene.

EVE Online var anerledes og friskt, men altfor mye grinding da det krever måneder før en kan gjøre det som spillet er laget for: å konkurere med andre spillere. Men om du får tak i en konto som allerede er bygd opp er det antaglig dritstilig.

Shadowbane er rett og slett jalla. Som en slags DAoC Light med samme variasjonsproblemer.

Star Wars Galaxies er om mulig det mest oppskrytte spillet i sin sjanger hittil og sjøl om jeg ville at det skulle bli bra så var det uungålig at det skulle gå som det har gått. Om jeg skulle valgt et ord for å beskrive det så hadde det vært "overfladisk". Alt hørtes bra ut på papiret og alt så autentisk ut. Til gjengjeld er crafting systemet det eneste det har klart å gjøre bra.

Lenke til kommentar

Med andre ord liker du ikke MMORPGS ? :)

SWG er ikke oppskrytt det har alt en rollespiller vil ha .. de har gjenskapt Star Wars verdenen til det fulleste.

Du kan jo gjøre ALT i det spillet.

Anarchy Online er helt forferdelig har ikke ord for det engang.

Lenke til kommentar
Med andre ord liker du ikke MMORPGS ? :)

SWG er ikke oppskrytt det har alt en rollespiller vil ha .. de har gjenskapt Star Wars verdenen til det fulleste.

Du kan jo gjøre ALT i det spillet.

Anarchy Online er helt forferdelig har ikke ord for det engang.

Du har vel ikke tilfeldigvis spilt Anarchy Online den første måneden etter release, eller blitt hjernevasket av noen trangsynte kompiser? Anarchy Online er definitivt et godt alternativ til dagens MMORPG-er, til tross for en hel del barnesykdommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...