caspar Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Jeg kjøpte et Casio Z40 kamera og var strålende fornøyd... Men, etter å godt til sentrum 17. mai med kameraet i bæreveske (samsonite) i 15 minutter så virker ikke LCD skjermen lengre... Sendte det til komplett.no og fikk følgende svar: "Kameraet avvises da det er slag/støtskade i LCD skjerm." Skal ikke et digitalt kamera som ligger i en bæreveske tåle noe som helst? Forbukerrådet anbefalte å sende en klage. Nå får vi se om komplett.no viser god kundeservice. Det gjorde de ihvertfall ikke pr telefon... Noen tips fra "O Store Forum"? Mvh Caspar Endret 11. juni 2004 av caspar Lenke til kommentar
M25 Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Prøv med mange e-postar og sleng drit om dem på alle pc/foto foruma du veit om Det har folk gjort før og det hjelper Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hvis det er garanti på produktet så skal vel det i utgangspunktet erstatte alle feil uansett årsak. Antar det er Komplett som har avvist reklamasjonen. Du ikke å gå via Komplett, du kan heller prøve å snakke med serviceavdelingen hos: CASINUS AS. LIAVEGEN 1 5132 NYVORG Tlf: +47-55-197990 Email: [email protected] Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Alle feil uansett årsak??? Dekkes kun av garanti om feilen kan spores tilbake til produksjon. Forsikring dekker andre ting Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Alle feil uansett årsak??? Dekkes kun av garanti om feilen kan spores tilbake til produksjon. Forsikring dekker andre ting Noen produsenter dekker alle feil, uansett årsak. Andre har selvfølgelig noen klausuler. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 har jobba i elektronikkbransjen i 5 år, har ALDRI vært borti noen produsent som dekker skader uansett årsak! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Noen produsenter dekker alle feil, uansett årsak.Andre har selvfølgelig noen klausuler. Og kan du gje oss eksempel på denne velvilligheiten frå enkelte produsenter? Legg også merke til at Den norske kjøpsloven er ofte sterkare eller lik "vanleg" garanti frå ein god del leverandører. Men ting som eg trur ikkje går på garanti uansett kor mykje du klager eller syter: Slagskade og vannskade. Ein anna ting er om produsent er villig som goodwill å ta den inn til reperasjon utan kostnad for kunde. Forsikringsordningar må ikkje blandast inn i dette då du faktisk betaler for denne "service". mvh JanEirik Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Skal ikke et digitalt kamera som ligger i en bæreveske tåle noe som helst? Det kommer jo ann på hva som faktisk har skjedd kameraet. At kameraet har vært i en veske gir deg ikke automatisk garanti på alle feil. Er skjermen knust enden utvendig eller innvendig, så er det helt og fullt brukeren sin feil. En veske kan gi beskyttelse, men kjører en bil over kameraet, for eksempel, så har en slik veske lite å si. Satt på spissen, men du skjønner hva jeg mener. Kameraet kan ha fått en støtskade uten at du har merket det. 17. mai i sentrum i en hvilken som helst norsk by, er ganske hektisk, og da skal man være veldig forsiktig med de kamera man måtte ha med seg. Ellers har heller jeg aldri vært borte i noen produsenter som gir garanti uansett årsak til feil. Her blandes det med diverse forsikringer man kan kjøpe ved siden av, som dekker alt som garantien ikke dekker. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Og kan du gje oss eksempel på denne velvilligheiten frå enkelte produsenter? På kameraer har jeg ikke noen eksempler, men: - Headset fra Koss har livstidsgaranti - blir byttet/reparert uten spørsmål. - Elementer til enkelte høyttalermerker blir byttet uten spørsmål. Andre produkter garanterer seg med å si at garantien dekker ikke feil som skyldes uforsvarlig eller utilsiktet bruk, ytre skader eller mangelfullt vedlikehold. Her må man nok dessverre bruke sin innboforsikring ved uhell. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Feilpostet. Flyttes til riktig kategori, og lik tråd i den kategorien stenges da denne har oppnådd flere svar. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 har samme problem. Bare med et Z4 Noen anbefalte reperasjons steder i Norge? Takk for svar Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Hvis det er garanti på produktet så skal vel det i utgangspunktet erstatte alle feil uansett årsak. Antar det er Komplett som har avvist reklamasjonen. Du ikke å gå via Komplett, du kan heller prøve å snakke med serviceavdelingen hos: CASINUS AS. LIAVEGEN 1 5132 NYVORG Tlf: +47-55-197990 Email: [email protected] Er dette de samme som Camera & Videoteknikk? On topic: Jeg har også EX-Z40. Jeg var uheldig og fikk en brist i skjermen. Skifte av skjermen kosta 1200 kroner ink frakt, på ovennevnte verksted, og det er jo ikke så gærnt? Sånn i tilfelle det ikke går i orden..... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Det finnes altså ingen bedre/billigere alternativer i Oslo-området? Camera & Videoteknikk og Casinus er i samme bygg, det er Camera & Videoteknikk som utfører reperasjonen. Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Etter min mening har Komplett elendig kundeservice, så jeg er uansett ikke overrasket over at de ikke vil gjøre noe med denne saken, selv om jeg er fullt klar over at det sannsynligvis er brukerens feil i dette tilfellet. Komplett = Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Hvis det er garanti på produktet så skal vel det i utgangspunktet erstatte alle feil uansett årsak. Antar det er Komplett som har avvist reklamasjonen. Du ikke å gå via Komplett, du kan heller prøve å snakke med serviceavdelingen hos: CASINUS AS. LIAVEGEN 1 5132 NYVORG Tlf: +47-55-197990 Email: [email protected] Garanti har ikke noe utgangspunkt. Det de fleste garantier dekker er produksjonsfeil, enkelt og greit. Enkelte har kanskje litt bedre garanti..men ikke mye. Å si at garantien til de aller fleste dekker alt, det er fullstendig på jordet.. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Eneste jeg vet dekker skader som følge av fukt og til en viss grad slagskade er olympus på MJU serien, siden de mener kameraet skal tåle det. (sier de selv ihvertfall) Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Skal ikke et digitalt kamera som ligger i en bæreveske tåle noe som helst? Forbukerrådet anbefalte å sende en klage. Nå får vi se om komplett.no viser god kundeservice. Det gjorde de ihvertfall ikke pr telefon... Det har da for faen ingenting med kundeservice å gjøre.... de kan vel ikke være 100% sikre på at du ikke har dunket kameraet.... Jeg hadde ikke trodd deg ihvertfall.... jeg klarte også å ødelegge skjermen på mitt Z40 kamera, men måtte ut med 1200,- kroner i rep. uten å mase på butikken først--- ikke deres feil at du og jeg er uforsiktige.... Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Om du får beskjed fra en tekniker at skjermen er defekt pga slag/trykk skade så er jo ikke det noe tekniker sier fordi han har provisjon på å avvise reklamasjoner, halo?? At Komplett i såfall avviser en reklamasjon er betegne som GOD og RIKTIG service, da de tar ansvar for firmaets økonomi og overlever i et tøft marked slik at du har et sted å henvende deg om du senere skulle ha behov for enten produkter de tilbyr eller andre tjenester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå