Marvil Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Til dere fleste;Si ifra når dere kommer på VGS.. Ser ikke poenget med karakterer på ungdomsskolen, skal jo null og nix til for å få 5.. Jeg går på vgs. St.Olav i Stavanger. Så det så Derfor skrev jeg "dere fleste".. Har igjen muntlig eksamen i nyere historie i morgen, så er jeg finito med VGS, sett at jeg ikke stryker da.. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Er nå fornøyd med 3eren jeg fikk på mattetentamen. Det er fordi jeg vet at jeg ikke fortjener mer, har ikke jobba så mye med matte i år. Men er derimot VELDIG fornøyd med 4+ på norsktentamen og 5 i heimkunnskap, for andre gang Lenke til kommentar
notarget Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 takker, da har jeg 54,5 poeng og søke på til vidregående! Hva har du søkt på da? Kommer inn nesten hvor som helst med 4.2 også Bare media og kommunikasjon som jeg mener det var tøffest. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 6 på eksamen i nyere-historie. Gotta love it Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Derfor skrev jeg "dere fleste".. Så det men tenkte jeg bare skulle ta det med som en opplysning Lenke til kommentar
Flames Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 6 i samfunnsfag muntlig og 5 på engelsk skriftlig! Godt fornøyd jeg og Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hvordan er det det poeng-systemet fungerer? Er det bare summering av karakterene? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hvordan er det det poeng-systemet fungerer? Er det bare summering av karakterene? På Ungdomskolen virker det slik at du legger sammen alle karakterene og deler på antallat karakterer. (karakterer i fag du har hatt eksamen i legges først sammen og deles på to før du legger gjennomsnittskarakteren til i snittutregningen i stedet for både standpunkt og eksamen) Var iallefall slik læreren vår sa det, da jeg gikk på ungdomsskolen. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Fikk karakterboka i dag, snittet mitt ble 4 blank. Greit nok det, andre halvår av 9ende er liksom året der alle dropper en karakter i noen fag. Hadde 4.41 i snitt i første halvdel av 9ende. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hvordan er det det poeng-systemet fungerer? Er det bare summering av karakterene? På Ungdomskolen virker det slik at du legger sammen alle karakterene og deler på antallat karakterer. (karakterer i fag du har hatt eksamen i legges først sammen og deles på to før du legger gjennomsnittskarakteren til i snittutregningen i stedet for både standpunkt og eksamen) Var iallefall slik læreren vår sa det, da jeg gikk på ungdomsskolen. Det er for utregning av snittkarakter, ja, men jeg ville finne ut av det poeng-greiene. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Det er for utregning av snittkarakter, ja, men jeg ville finne ut av det poeng-greiene. Fikk dere ikke en bok som het noe som din vidergående opplæring eller noe liknenge på ungdomsskolen. Jeg fikk og mener å huske at det stod dær. Hvis du lurer veldig kan jeg nok finne boka igjen, men det er ikke sikkert at det systemet gjelder for mer enn Rogaland Fylke. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Vi fikk veldig lite informasjon om VGS på vår skole. Vi fikk et par besøk til en VGS i nærheten og et par tynne hefter. Kan sjekke om det står noe der, men det bør vel være noe om dette på nettet? En eller annen offentlig skoleside eller noe sånt. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Fikk karret meg til 52,5 poeng på videregående jeg. Aldri med 3MX, 3FY og 3KJ. *humre* Lurer på hva jeg ville ha fått om jeg faktisk -gjorde noe- på skolen... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Vi fikk veldig lite informasjon om VGS på vår skole. Vi fikk et par besøk til en VGS i nærheten og et par tynne hefter. Kan sjekke om det står noe der, men det bør vel være noe om dette på nettet? En eller annen offentlig skoleside eller noe sånt. Du kan jo sende en mail til inntakskontoret i ditt fylke og spørre. (Eller snakke med rådgiver på din skole, men det er vel lite sannsynlig siden det er ferie nå) Jeg sitter her med en oversikt over kontakinformasjon til de forskjellige inntakskontorene, men siden jeg ikke vet hvilket fylke du bor i kan jeg ikke gi deg mail adressen. Gidder jo ikke å ramse opp alle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå