Gå til innhold

Fikk 6!

FenrisC0de

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bruker ikke eksamenskarakteren på snittet som man søker med ;)

men dog uansett et bra snitt ;)

Trodde man tok karakteren til eksamen og i standpunkt og las sammen disse og delte på to og la dette inn i snittet som karakteren i matte.

jeg mener å huske at det stemmer...

Gratulerer!

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Til dere fleste;

Si ifra når dere kommer på VGS.. :thumbup:

Ser ikke poenget med karakterer på ungdomsskolen, skal jo null og nix til for å få 5.. :ermm:

Jeg slenger meg på den. Har gått på ei linje med høyt inngangssnitt (Medier og Kommuniksjon) i tre år nå, og det eneste jentene på denne linja kan ha gjort på skolen må ha vært å være veldig snille og å smile veldig pent til lærerne, for når en sliter med annengradslikninger etter to måneder med det så er det noe som går tråkt. (Dette er da for ordens skyld VED SIDEN av mediafaga, historia, norsken og engelsken - så ingen kommer med den gamle "noen er ikke skapt for matte"-greia.)

Problemet er bare at den smile-greia funker på VGS også. Jaja, nå er jeg ferdig med driten, kom meg da fra det med firere og femmere og en 30 dager i fravær. (=

Lenke til kommentar
Ser ikke poenget med karakterer på ungdomsskolen, skal jo null og nix til for å få 5.. :ermm:

Merket det på fransk-karakterene i år... ALLE gikk ned minst en karakter (med et par unntak da). Mange som fikk 4 og 5, som såvidt stod eller strøk i fransk.

Lenke til kommentar

Her i Hordaland spiller det ingen rolle hva slags snitt du har ved inntak til første klasse på vanlig allmenn videregående. De har nemlig som regel at det skal være like mange av hver "karaktergruppe" på hver skole. Altså 1/3 av de med under middels karakterer, 1/3 av de med middels, og 1/3 av de med over middels.

Dersom du kan havner på en skole du ikke ønsket å komme på, kan du alltids bytte, men da må du finne en med i samme "karaktergruppe" som deg, så dersom du har et unormalt høyt snitt vil du ha få å kunne bytte skoleplass med. Ganske ironisk.

Slik var iallefall regelverket da jeg begynte på VGS i 2002.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...