harald87 Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Kamera med god lcd skjerm og bra bildekvalitet? Finnes det? Gjerne et lite kamera også. Casio Exilim ex-z40 er jo super elegant, men bildekvaliteten er den bra? Ixus 500? Lenke til kommentar
M25 Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg lurte nettop på det samme Kjøpte ixus 500 og vil på det sterkaste anbefale det Godt lcd sjølv om den var liten og bildekvaliteten var super Valge stod mellom ixus 500 og sony w1, det er en av dem jeg ville valgt ikke casio z40 Lenke til kommentar
anders72 Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Har nettopp kjøpt Sony DSC W1. Det har 2.5" skjerm og bra bildekvalitet. I følge tester virker det overlegent de andre kameraene du nevner (har ikke testet dem selv). Problemet er at det finnes bare et fåtall kamera til salgs i Norge og nye kommer ikke før i august. Anders Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Har enten Canon A80 eller Sony DSC-W1 som kjøpskandidater slik det ser ut nå. Grunnen til at jeg vurderer A80 er den vridbare LCD skjermen, praktisk for å ta bilder når man ikke alltid kan plassere hodet bak kameraet. Men DSC-W1 ser ut til å få bra kritikk rundt om kring, men det som det blir kikket på er lyssvak LCD skjerm. Men er veldig usikker på hva som legges i dette, og hvor alvorlig det er. Mitt problem er at jeg ikke får sett på forskjellige kameraer før jeg kjøper i denne omgangen, siden det haster litt :-) Lenke til kommentar
raysv Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Hei, Det de mener med at W1 har en lyssvak LCD skjerm er at den kan bli vansklig å se i vansklig lysfohold. Jeg derimot kan ikke skjønne at dette skal være tilfelle med den, jeg har selv et Sony P120, og denne booster opp og ned lysstyrken på skjermen etterhvert som lysfoholdene forandrer seg, jeg har ingen problemer med den i sterkt sollys eller i mørke omgivelser, og tar jeg ikke helt feil så gjør W1 det samme. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Har sjekket litt tester på både P100 og W1, og det er ganske tydelig når man gransker full-size bilder at de til tider fjerner skarpheten i detaljer (f.eks. hår eller gress) ved høye kontraster. Men samtidig så er det veldig lite støy på bildene, f.eks. telefonledninger mot himmel osv. Får jeg også leste om dette i tester, så syntes jeg noen av de testbildene jeg fant virket litt "sløret" eller uskarpe i detaljene. Noen av dere som har kameraet som kan si noe om dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå