Gå til innhold

Omgjøring av DVD filmer??

Anbefalte innlegg

Hallo folkens. Som dere sikkert vet driver jeg mye med omgjøring. Jeg vil bare vite hva slags programmer folk bruker?? og hva dere synes om de forskjellige programmene??

Forresten har noen av dere brukt easydivx??Jeg har prøvd noen ganger, men jeg får ikke til lyd på de filene som jeg omgjør. Har noen kommet borti dette??

Jeg selv bruker Gordian Knot. Dette programmet er bare helt konge. Kan få tak i på http://www.doom9.org

Lager 100% perfekte divx filmer på 2 cd'er. Helt som en vanlig dvd plate. Dessuten blir det dødsbra hvis du kobler det videre til en tv.

Peace peolpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

EviLEddiE skrev (2002-04-15 18:41):

Divxdude: Synes du virkelig at Gordian Knot er lett å bruke? Da har du ikke prøvd RipItAll...alt det man trenger i et LETTFATTELIG grensesnitt (noe GK IKKE har) med funksjoner både for nybegynneren og eksperten.

Bruker også litt Xmpeg og EasyDivX, samt DVD2SVCD (med TMPGEnc, ikke CCE) til SVCD konvertering.

Jupp...bruker selv "Ripitall" og her meget meget fornøyd.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-15 19:10, B|Real skrev:

Det er bra at jeg ikke er "alene" om å bruke dette programmet...

Bare litt synd at http://www.ripitall.be.tf for øyeblikket er stengt av pga. for høy bruk av båndbredde. Håper at forfatteren (Psyche) finner et annet og bedre sted å ha sidene sine og programmet på...

Fikk hentet ned oppdateringen til versjon 1.25 rett før problemene med web-leverandøren begynte. Den store nyheten med 1.25 er støtte for DivX 5.

Lenke til kommentar

Quote:

EviLEddiE skrev (2002-04-16 11:33):

Quote:

On 2002-04-15 19:10, B|Real skrev:

Det er bra at jeg ikke er "alene" om å bruke dette programmet...

Bare litt synd at
for øyeblikket er stengt av pga. for høy bruk av båndbredde. Håper at forfatteren (Psyche) finner et annet og bedre sted å ha sidene sine og programmet på...

Fikk hentet ned oppdateringen til versjon 1.25 rett før problemene med web-leverandøren begynte. Den store nyheten med 1.25 er støtte for DivX 5.

*URK*

Da avbryter jeg denne rippinga som jeg har kjørende nå =P

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-16 13:06, DDuck skrev:

Bruker selv litt forskjellige programmer men Guardian knot med Xvid codec er veldig bra, har ikke brukt Ripitall så mye , men kan en legge på tekst med den ??

Ja, RipItAll har innebygget VobSub/DVobSub-pakken (for oppretting og justering av underteksting) og det produserer en IDX (inneholder alle timestampene der tekstingen skal vises + andre relevante innstillinger), en SUB (selve undertekstingene) og en RAR-fil (komprimert SUB-fil, da SUB-fila gjerne kan være på flere MB, hvis man har valgt å inkludere flere språk).

Quote:

On 2002-04-16 17:30, Draco skrev:

Til dere som har DVD2SVCD: kan noen sende meg Cinema Craft Encoder 2.50!?!?!?

Er du klar over at CCE er en MPEG2-enkoder som har en prislapp på ca. 1800$..? Jeg vil heller anbefale TMPGEnc (freeware), den er vel så bra som CCE. Men skal du absolutt ha CCE, får du heller ta et søk på Google. Får du ikke det til, send meg en privat melding så skal jeg gi tips angående de nøkkelordene du skal bruke.

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-04-17 12:12 ]

Lenke til kommentar

Quote:

olert skrev (2002-04-16 17:43):

Hva er vitsen med å legge divx på to CD-er da er det jo bedre med vcd eller svcd !!!!!

Det er jo den drøyeste påpstanden siden ... ever! Selvsagt vil du kunne lage bedre divx enn vcs/svcd når man regner med at man bruker samme plass. Divx bruker MPEG4 som er en videreutvikling av MPEG2 som vcd og svcd bruker. kompresjonen er bedre og man vil dermed kunne bevare mer data på mindere lagerplass. Dette vil nødvendigvis gi bedre kvalitet.

Selvsagt finnes det dårlige DivX'er, men det er som oftest overkomprimerte greier. Resultatet kan selvsagt heller ikke bli bedre enn kilden, d.v.s. TS'er og CAM's som er filmet i kinosalen vil alltid ha middels kvalitet uansett hvordan man komprimerer den.

Lenke til kommentar

Quote:

Divx bruker MPEG4 som er en videreutvikling av MPEG2 som vcd og svcd bruker. kompresjonen er bedre og man vil dermed kunne bevare mer data på mindere lagerplass. Dette vil nødvendigvis gi bedre kvalitet.

Ikke helt korrekt det her:

VCD (og SVCD såvidt jeg vet) bruker MPEG1

DVD bruker MPEG2

MPEG4 / DIVX er basert på tidligere kompresjonsteknikker som 1 og 2, men inneholder vel også specs for kompresjon av lyd/grafikk/data/etc...

Altså er VCD i utgangspunktet dårligere enn DIVX. SVCD er jo en forbedring av VCD så jeg regner med at forskjellene mellom denne og DIVX ikke er så stor. Vanligvis tar (S)VCD mindre plass enn DIVX. MEN, dette kommer selvfølgelig an på hvor mye komprimering som brukes: Mer komprimering ved ripping -> mindre kvalitet.

Lenke til kommentar

Quote:

Ikke helt korrekt det her:

VCD (og SVCD såvidt jeg vet) bruker MPEG1

DVD bruker MPEG2

MPEG4 / DIVX er basert på tidligere kompresjonsteknikker som 1 og 2, men inneholder vel også specs for kompresjon av lyd/grafikk/data/etc...

Dette er nok heller ikke helt korrekt...

VCD bruker MPEG-1, 352x288 (PAL)

SVCD bruker MPEG-2, 480x576 (PAL)

DVD bruker MPEG-2, 720x576 (PAL)

Oldskool-DivX (3.x) brukte en hacket versjon av MS MPEG-4, nye DivX (4.x, 5.x) skal være kodet fra grunnen av, men basert på MPEG-4, eller.no.

Poenget med SVCD/VCD framfor DivX, er jo at dette kan spilles av på en god del stasjonære DVD-spillere. Og det er jo diggere å sitte i sofaen å se på film, enn på kontorstolen...

Lenke til kommentar

Sant nok, sant nok....

Jeg drømmer om et slikt trådløst overføring av bilde og lyd-system. De solgte et på NextGenTels webshop før.

Noen som vet hvor det er blitt av?

Eller hvor det selges lignende løsninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...