Andre88no Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg har bravo abbonomanget til nextgentel og jeg får ikke mer enn 1/3 av det jeg betaler for. Jeg har testet linjen på itavisen.no og når jeg laster ned fra dc++ eller internet så ligger det skjeldent over 11kb/s. jeg bruker ad-aware og det den fant slettet jeg. Jeg har hatt det sånn som dette i 5 måndeder no. Jeg har vært i kontakt med nextgentel men de spurte bare om jeg hadde nedlasingsprogrammer på og jeg sa att jeg ikke hadde det, og da visste de ikke så det var ikke noe hjelp å få fra de! Noen som hvet hva det er? Eller hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 11kb/s men du bør snakke med nextgentel og forlange den speed"en du har krav på. be dem komme til deg og skjekke dette,dette har du krav på.man betaler vel ikke for noe som ikke funger Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 sjekk linja di på http://www.itavisen.no/speedometeret.html?...51fc39e131619da Lenke til kommentar
pine Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Slå av alt du kjenner til som bruker båndbredde, og se om aktivitetslampa på modemet går. Du kan også laste ned software som dumenter for å finne ut om det går pakker ut og inn når du ikke bruker nettet. Noen uker siden skjedde noe liknende til meg. Jeg deler nettet med brodern, og han ble infisert av ett eller annet, AV fant det ikke, heller ikke ad-aware. 7 min etter at vi oppkoblet, startet prossessen å sende ut max pakker til et eller annet. Surfing, or alt mulig nettbasert ble rett og slett umulig. En rask netstat, viste at han hadden en prosess som koblet seg mot en adresse i estonia. Slettet det og pofff, alt ble i orden igjen. Lenke til kommentar
pine Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Får ikke slettet. Dobbelposta. Endret 11. juni 2004 av pine Lenke til kommentar
Holmesdale End Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg har testet linjen på itavisen.no Og hva fikk du? Det skriver du ingenting om. Bare at du har 11kbps ved nedlasting fra dc++ (som ikke er noen indikator på hvor rask linje du har) Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Problemet er nok etter alt å dømme lokalt. Da du kontaktet NGT sjekket de naturligvis opp i om du fikk feil hastighet fra dem, eventuelt om det var andre problemer av den typen. Logg deg iallefall på ruteren din, og les av hvilken hastighet du får. Se Relativt.net om du lurer på hvordan dette gjøres. Hvis den hastigheten som vises der er helt feil i forhold til ditt abb. råder jeg deg til å ta kontakt med NGT på nytt, slik at dem får feilmeldt linjen. Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg skrudde av alt som kunne bruke noe av linjen og jeg fikk 447 kbit/s og det har jeg hatt leeenge no. Men når jeg laster ned så går det i 11kb/s Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Problemet er nok etter alt å dømme lokalt. Da du kontaktet NGT sjekket de naturligvis opp i om du fikk feil hastighet fra dem, eventuelt om det var andre problemer av den typen. Logg deg iallefall på ruteren din, og les av hvilken hastighet du får. Se Relativt.net om du lurer på hvordan dette gjøres. Hvis den hastigheten som vises der er helt feil i forhold til ditt abb. råder jeg deg til å ta kontakt med NGT på nytt, slik at dem får feilmeldt linjen. Ja de skjekket og sa att det ikke var noe nproblemer med linjen. De la bare skylden over på meg Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Problemet er nok etter alt å dømme lokalt. Da du kontaktet NGT sjekket de naturligvis opp i om du fikk feil hastighet fra dem, eventuelt om det var andre problemer av den typen. Logg deg iallefall på ruteren din, og les av hvilken hastighet du får. Se Relativt.net om du lurer på hvordan dette gjøres. Hvis den hastigheten som vises der er helt feil i forhold til ditt abb. råder jeg deg til å ta kontakt med NGT på nytt, slik at dem får feilmeldt linjen. Ja de skjekket og sa att det ikke var noe nproblemer med linjen. De la bare skylden over på meg Logg deg iallefall på ruteren og sjekk. Ta kontakt med NGT igjen, og forklar det du har gjort slik at dem kan feilmelde linjen, og/eller eventuelt bytte ruter. Lenke til kommentar
Macgyver81 Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 hva ruter du har da ? Direkte kablet fra ruter til maskin ? orginal kabel ? Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 hva ruter du har da ? Direkte kablet fra ruter til maskin ? orginal kabel ? Jeg har netopia. Alle ledninger er strukket opp sånn som de skal og det er de som fulgte med Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Problemet er nok etter alt å dømme lokalt. Da du kontaktet NGT sjekket de naturligvis opp i om du fikk feil hastighet fra dem, eventuelt om det var andre problemer av den typen. Logg deg iallefall på ruteren din, og les av hvilken hastighet du får. Se Relativt.net om du lurer på hvordan dette gjøres. Hvis den hastigheten som vises der er helt feil i forhold til ditt abb. råder jeg deg til å ta kontakt med NGT på nytt, slik at dem får feilmeldt linjen. Ja de skjekket og sa att det ikke var noe nproblemer med linjen. De la bare skylden over på meg Logg deg iallefall på ruteren og sjekk. Ta kontakt med NGT igjen, og forklar det du har gjort slik at dem kan feilmelde linjen, og/eller eventuelt bytte ruter. Prøver men finner ikke brukernavnet og passordet mitt Lenke til kommentar
Bombefar Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Når regningen kommer nekter du å betale. Funket med BKK Lenke til kommentar
HuGo_ Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) hmm.. her lukter det ugler i mosen.. har du testet å laste ned noe fra microsoft sine sider evnt.. for hvis du bare har kjørt ned fra dc++ så er det jo klart at hosten du laster ned fra muligens ikke kan gi deg mer enn 11kb/s bare så det er klart liksom Endret 11. juni 2004 av HuGo_ Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 hmm.. her lukter det ugler i mosen.. har du testet å laste ned noe fra microsoft sine sider evnt.. for hvis du bare har kjørt ned fra dc++ så er det jo klart at hosten du laster ned fra muligens ikke kan gi deg mer enn 11kb/s bare så det er klart liksom Det er ikke bare fra dc++ det går sein det er alle steder jeg laster ned fra. Jeg har ikke prøvd å laste ned noe fra microsoft sine sider(bortsett fra windows update), hva skal jeg laste ned der ifra da? Lenke til kommentar
SupahMan Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Vært borti akkurat det samme selv. hadde tele2 og var maks plaga med at linja ofte var helt elendig kontra det vi betalte for. Vi brukte sikkert over 1000 kr i supporttelefon bare for å finne ut... Vi fikk bl.a beskjed om å hente ned noen filer fra UIO hver dag i ei uke, og så screenshotte hastigheten vi hadde... De sendte til og med en telenor mann bortover.. han dro opp en pesselendig gammel bærbar pc, så litt på modemet mens han drakk kaffe.. så mumla han noe om at her var det noe feil...SURPRISE... trodde jeg skulle sprekke... En ting du kan prøve er: kjør/run menyen: /pathping f.eks www.vg.no Der kan du se om noen av switchene/routerne fram mot kåken din bidrar til delay... Alltid slik at når man ringer support, sier de første gang at de skal se på det, men det de gjør, er å skrive en notis på dataen, og om du ringer igjen, setter de bare en strek bak notatet, at du har ringt igjen.. om du ringer nok, våkner de forhåpentligvis til liv... Vi klarte sånn etterhvert å få refundert en del penger, men alt i alt, tapte vi masse... SI at du skifter ISP om du ikke får det du betaler for...på dagen. Flere som tilbyr bra linje, uten etablering, så du trenger ikke tvilholde på nextgentel... Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Vært borti akkurat det samme selv. hadde tele2 og var maks plaga med at linja ofte var helt elendig kontra det vi betalte for. Vi brukte sikkert over 1000 kr i supporttelefon bare for å finne ut... Vi fikk bl.a beskjed om å hente ned noen filer fra UIO hver dag i ei uke, og så screenshotte hastigheten vi hadde... De sendte til og med en telenor mann bortover.. han dro opp en pesselendig gammel bærbar pc, så litt på modemet mens han drakk kaffe.. så mumla han noe om at her var det noe feil...SURPRISE... trodde jeg skulle sprekke... En ting du kan prøve er: kjør/run menyen: /pathping f.eks www.vg.no Der kan du se om noen av switchene/routerne fram mot kåken din bidrar til delay... Alltid slik at når man ringer support, sier de første gang at de skal se på det, men det de gjør, er å skrive en notis på dataen, og om du ringer igjen, setter de bare en strek bak notatet, at du har ringt igjen.. om du ringer nok, våkner de forhåpentligvis til liv... Vi klarte sånn etterhvert å få refundert en del penger, men alt i alt, tapte vi masse... SI at du skifter ISP om du ikke får det du betaler for...på dagen. Flere som tilbyr bra linje, uten etablering, så du trenger ikke tvilholde på nextgentel... Her blåser vi saken opp til store dimensjoner. Han her har kontaktet NGT én gang, hvor de opplyser om at han får korrekt hastighet, og ber han sjekke opp i om det kan være noe med hans maskin. Nå har han gjort dette, og jeg har rådet han til å kontakt NGT igjen for å opplyse dem om at han har gjort som han ble enig med kundeservice om. Å begynne å true med å la være å betale faktura eller si opp blir nesten helt usaklig. Lenke til kommentar
SupahMan Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 mulig det:) iallefall. kjør /pathping <ei web sie> i kjør menyen. Ellers burde han sjekke om NAT/firewall kan blokkere for hastigheten. Å bruke nedlastingsprog som målestokk for hastighet går aldri an, men kan jo selvfølgelig gi en pekepinn over lengre tid. Lenke til kommentar
hart Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Har du har forsøkt å resette router/modem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå