Nicklas Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Hei ! Jeg bare lurte på om noen kunne si emg hvordan jeg sentrerer hele siden min ? Siden når jeg bruker <center> i starten og slutten av dokumentet så blir alt sentrert .. jeg vil bare ha layoutet sentrert. Håper noen kan hjelpe meg fort Endret 11. juni 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 sett alt som skal sentreres inne i en div, som du gir egenskapen: #wrap { margin: 0 auto; text-align: left; } og så kan du liksågod heller bruke <center> i body, for å sentrere siden i IE5: body{ text-align: center; } Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Oki, kan du ta en titt HER ? Jeg tok på text-align: left; og satt på center i starten og slutten av dokumentet, men menyen er fortsatt helt til venstre. Det er vel fordi jeg har på float: left; men hvis jeg tar vekk det så kommer menyen på toppen av selve innholds boksen. Noen forslag til hva jeg kan gjøre ? ( Skjønte ikke alt av det du sa jeg polecat sp kanjse du allerede har sagt det ) Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 bytte ut <center></center> med <div id="wrap"></div> ? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Tok meg tid til å renskrive koden din litt. Linken finner du her. Håper det kan gi deg en litt bedre forklaring. Ta en titt på den koden og sammenlign med din gamle, og se hvor mye som kunne "forenkles". Spør om det er noe du ikke forstår. EDIT: Feil link. Endret 11. juni 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) OKi ! Tusen takk, nå ble den jo MYE bedre ! Hmm.. detter er det jeg lurer på hva er: 1. <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> 2. * { margin: 0; padding: 0; } 3. body { background: #000; text-align: center; color: #FFF; font-family: "Trebuchet MS", Arial, Verdana, sans-serif; } ( Hvorfor er det 2 color ? ) 4. h1 { display: block; padding: 120px 0 0 0; overflow: hidden; height: 0 !important; height /**/: 120px; background: url('http://nostdal.net/lotheladus/testing/banner2.jpg') top center no-repeat; border: 2px solid #FFF; } ( Hva er det på linje 2, 4,5,6 og 8 ? ) 5. .hidden { visibility: hidden; } Har aldri hørt eller sett det før Endret 11. juni 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Style.css Edit; Hm, han edita noe selv.. Endret 11. juni 2004 av Marvil Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 1. Forklarer vel hvordan filen skal leses. Noen andre kan sikkert forklare det bedre. 2. Universalregel. Setter padding og margin til 0 på alt der det IKKE er definert noe annet. 3. Bakgrunnsfarge og farge på font. 4. Dette er en måte for å kunne vise headeren din som h1-element. Paddingen gjør at teksten som skrives mellom taggene ikke vil vises, fordi den egentlig starter UNDER 128px, og siden den er satt til overflow: hidden, vil ikke teksten vise. Grunnen til at height er angitt to ganger, er at height nr2 er IE5- hack. IE5- "teller" nemlig ikke med padding i når den regner ut den totale høyden. 5. En slags mod for den overnevnte. Dette fordi det tydeligvis ikke funker helt med bare padding i visse FireFox versjoner. Bombe... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Oki... men hva var det du gjorde for å få menyen inn til hoved boksen ? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Oki... men hva var det du gjorde for å få menyen inn til hoved boksen ? Begge divvene har float: left og ligger "avgrenset" innenfor #wrap, som er midtstilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå