Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til å spore telenor IP (priv.? bedrift?)

Anbefalte innlegg

Altfor kort emnefelt til å gi en beskrivende forklaring.. :no:

Problemet er:

Jeg har en IP adresse (whois info her). Jeg er nødt å finne ut om denne brukes av Telenor bedriften selv, en kunde som har Telenor som ISP, eller en bedrift som har Telenor som ISP.Som vi ser på whois info er det altså telenor som eier den. Men telenor eier vel de fleste IP adresser i Norge. Derfor lurer jeg på hva normale Telenor kunder får som opplysninger fra whois og bedriftskunder får som info. Jeg vil tro normale kunder får Online.no oppført i whois oppføringen?

Jeg har sterke mistanker om at det er PC-er innad i bedriften Telenor som bruker den IP'en, og ikke kunder av Telenor. Men det er altså dette jeg må finne ut.

Noen som har litt greie på dette?

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som kan hjelpe meg?

Er det mulig at alle ansatte i Telenors bygg på Fornebu har samme IP adresse når de surfer?

Er det ingen som vet hvilket navn/bedrift som ville stått oppført i en whois på en IP-adresse i en bedrift som har Telenor som ISP?

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har erfart er det unik IP på alle av Telenors egne maskiner, f.eks på fornebu. Etter hva jeg kan tolke ut av whois-info så er dette en adresse som benyttes av Telenor selv (kjenner igjen ip-rangen også, som er typisk intern Telenor).

Sjekket opp en vanlig TN-internett IP og whois får da bl.a. denne infoen:

role: TBS AS - Customer Internet Access

Håper dette var noe til hjelp ;)

EDIT: Hvis en bedrift blir hostet hos Telenor og eier eget domene så kommer denne infoen opp. Har de kun aksess uten domene får du bare vite at det er en Telenor eiet ip.

Endret av WaRFaiR
Lenke til kommentar

Tusen takk! Det var til stor hjelp!

Men saken jeg undersøker tyder veldig på at det dreier seg om mange maskiner som deler den samme IP adressen, noe jeg synes ville være litt rart siden Telenor har nok av IP-adresser tilgjengelig...

Er det noen som tilfeldigvis jobber på Fornebu som vet noe om dette (evt. kan sjekke)?

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...