Gå til innhold

Musikk: Vurder låta mi.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, lite variasjon, få instrumenter, panoreringen er litt kjedelig og virker å være uten noe særlig variasjon. Om du prøver å forandre litt på det blir låten mer spennende med en gang. Jeg liker den gritty basstromma og den hoppende "happy trance" leaden, men det blir ganske ensforming, og det biter ikke hardt nok på mine monitorer ihvertfall. Bruker du compression av noe slag? Det låter litt for "snilt" til å være en slik drivende og rå låt det høres ut som det skal være.

Hadde vært absolut diggbart med noen fete breakbeats :D

Slettes ikke dårlig vil jeg si. Selv har jeg 2 hardware synther, noen softsynther (bl.a. Vanguard, som jeg faktisk (gisp) betalte for, DR008 (også betalt for) ++), kassegitar m.m., men får jeg laget noe musikk? NEEIDA.. *sukk*

Lenke til kommentar
Selv har jeg 2 hardware synther, noen softsynther (bl.a. Vanguard, som jeg faktisk (gisp) betalte for, DR008 (også betalt for) ++), kassegitar m.m., men får jeg laget noe musikk? NEEIDA.. *sukk*

aaaaaaah! Kjenner til den! Har masse utstyr og programvare (som jeg har betalt for), og jeg har nesten ikke laget noe på et år. All inspirasjon er borte. :cry:

Lenke til kommentar

Det som pleide å hjelpe meg med inspirasjonen før var å gå en tur i skogen og oppleve å bli bombet av alle sanseinntrykkene en møter der. Men i disse dager er det så mye som opptar meg (forandringer i jobben, må flytte innen 2 uker m.m.), så det blir mer bekymringer enn kreativ tenking.

Men når jeg slår på f.eks. D50'n (MEX) og spiller litt, forsvinner verden rundt meg med en gang :) problemet er bare å få pakket det inn i sequenceren..

Et godt sted for tips og informasjon forresten:

http://www.harmony-central.com - klikk på foru knappen. Glimrende forum med bra miljø og kjempegreie folk som kan gi tips om alt fra totalt amatør til helproff på mange områder.

Lenke til kommentar

Vel, hvilken sjanger av musikk prøver du å lage? Synes beaten er altfor lite markert, samt at den er relativt kjedelig. Ikke noe basstone heller. Generelt litt for mye av det samme, lite nytt. Prøv å lage den mye mer sinna, og alt må være mer markert. Skal skrive mer detalgjert senere, men orker ikke nå.

Lenke til kommentar
Prøv å lage den mye mer sinna, og alt må være mer markert. Skal skrive mer detalgjert senere, men orker ikke nå.

takk for hintet. Er ikke like flink å få til sånn bass melodi som du snakker om. Men jeg skal prøve, har låta som wav fil, så kanskje jeg kan redigere inn noe.

peace

Lenke til kommentar

http://www.kvr-vst.com finner du bøttevis med gratis og prisede softsynther, effekter m.m. Jeg kjøpte DR008 og Vanguard gjennom dem, og kommer garantert til å kjøpe mye mer. Vanguard er en perfekt trance softsynth med gate og arpgeggiator samt en del patches designet av diverse trance gurus, noen av dem er skikkelig sinna :) Koster bare litt over 600,-, veldig billig.

Ellers bør du kanskje kjøpe et nummer av bladet Computer Music. Det blir gitt ut i england, og det følger med minst en softsynth og sampler (mener jeg det var), full utgave laget spesielt for bladet, på CD-r skiva som legges ved hvert nummer. Nå har butikken jeg kjøpte det i (Narvesen) sluttet å ta det inn, så jeg skal abonnere direkte fra england - du sparer en del på det, og de har norge på lista over leveringssteder.

Lenke til kommentar
( men du bør ha et godt lydkort til dette )

jo jeg vet. .

Men jeg velger denne løsningen for jeg vil kunne bruke et instrument uten å skru på en PC hele tiden. det er hoved grunnen til at jeg velger den meget dyrere løsningen.

Men takk for godt tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...