monzilla Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Ble trukket opp i nyere historie i dag på VKII allmenn, og jeg lurer på om noen av dere har noen gode studieteknikker? Har en nå som jeg bruker, men er litt i tvil på om den er så bra. På forhånd takk Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg pleier å lese et kapittel en gang, så lese det en gang til, mens jeg skriver ned viktige stikkord osv.. Deretter sitter jeg å forteller meg selv om stikkordene, utdyper dem (jeg prater med meg selv). Funker for meg. Nå er det heldivis lite rene lesefag på høgskoler, så det er ikke så ofte jeg gjør det. Lenke til kommentar
sim Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Det som sikkert er lurt i nyere historie er å tegne en tidslinje der du setter inn forskjellige viktige hendelser. På den måten vil du få mer oversikt, og kan se sammenhengen i historie. Noe som er svært viktig. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Skrive stikkordssetninger mens du leser, og etterpå så gjenforteller du hele greien ved hjelp av stikkordssetningene. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 takk for gode tips wish me luck.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå