Raijin Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Har funnet ut at jeg har lyst på en ny kjøler til pc'en. Har følgende oppsett: Abit IC7 Max3 P4 2.6C Corsair XMS Pro 4000 512 Sapphire 9600XT. Suntek midi tower med 300W PSU. Bør vel ikke koste for mye.. Nå vet jeg ikke hva som er dyrt/billig for en luftkjøler da... Men helst ikke over 2K. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 2000 for en luftkjøler? For den prisen får du topp vannkjøling til CPU... Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Altså, se i profilen min, den Zalmankjøleren som er der, den kan jeg trygt anbefale. Sjekk hva den heter NØYE. Dette er en ren kobber-versjon. Den finnes i en alu utgave og, og den kjøler ikke like bra! Og den er veldig stillegående og.. Lenke til kommentar
Goodtimes Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Har hørt mye bra om Mist Frostbite til p4, 2k for en luftkjøler var mye, for den prisen får du vannkjøling. Jeg skal ha meg Mist Frostbite snart, skulle gjerne gitt deg url men siden til microplex.no er ufattelig treig nå. -Magnus Edit: Frostbite Endret 11. juni 2004 av Magnus_ Lenke til kommentar
creation Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Altså, se i profilen min, den Zalmankjøleren som er der, den kan jeg trygt anbefale.Sjekk hva den heter NØYE. Dette er en ren kobber-versjon. Den finnes i en alu utgave og, og den kjøler ikke like bra! Og den er veldig stillegående og.. Kjøler nydelig på min AMD 2800+ (AMD-versjonen selvsagt) Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Ser nå at prisen på kjølere er betrakteligere mindre enn det jeg trodde... Har hørt at Mist skal være ganske bra. Er viktig at kjøleren også er stollegående. Klarer ikke å sove ved siden av en pc som høres ut som om jeg starter opp et jet fly... Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Tok en titt på den frostbite'en. Det står det at den er for 3.4 ghz og oppover. Jeg har bare 2.6... Vil den da funke på min cpu også? Noen som vet om den er stillegående? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Det står at vifta har støynivå på 25 dB så den er temmelig rolig. Ellers kan jeg anbefale denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CNPS7000ACU 92mm vifte og viftestyring. Stille og god kjøler. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Frostbite er rimelig stillegående ja, men kun når man skrur ned vifta et par hakk. Ellers lager 60mm vifta en litt for høyfrekvent lyd etter min smak. Og da kjøler den ikke lenger veldig bra (men godt nok, dersom du ikke skal overklokke mye). Jeg ville heller gått for Zalman 7000. Den har 92mm som lager større luftgjennomstrømning med mindre turtall = mer kjøling med mindre lyd! Husk også at jo kjøligere det er i kabinettet - jo langsommere kan du stille vifta på CPU-kjøleren. Vil derfor anbefale noen stillegående kabinettvifter i tillegg til CPU-kjøleren! Jeg glemte kanskje å si det, men en regulerbar viftestyring (Zalman til 29,- hos microplex.no f.eks.) er en selvfølge når du skal tune støy/temperatur til et levelig minimum. timtowtdi Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Hva er best av denne og denne? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Trenger jeg mange vifter i kabinettet? Har planer om å overklokke, og den eneste viften jeg har nå er den viften som fulgte med cpu'en fra intel... Kan noen anbefale kabinettvifter også`? Er den Zalman viften kompatibel med mitt hovedkort da? Den skulle visst være SVÆR... Og inkompatible med noen av dagens hovedkort... Endret 11. juni 2004 av Raijin Lenke til kommentar
jingt Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Trenger jeg mange vifter i kabinettet? Har planer om å overklokke, og den eneste viften jeg har nå er den viften som fulgte med cpu'en fra intel... Kan noen anbefale kabinettvifter også`? Er den Zalman viften kompatibel med mitt hovedkort da? Den skulle visst være SVÆR... Og inkompatible med noen av dagens hovedkort... Den fungerer perfekt med ic5-max3 . se test på ocshoot.no Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Tror jeg går for Zalman Viften. Noen som vet om noen gode kabinett og Skjermkort vifter? Endret 12. juni 2004 av Raijin Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Når det gjelder viftestyring, er dette noe bra da? Var svindyr, sammenlignet med de andre viftestyringene... Dyrere enn Zalman viften også... Da BØR den være bra. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Hmm..... Nå ble det stille igjen... Lenke til kommentar
likferd Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Når det gjelder viftestyring, er dette noe bra da?Var svindyr, sammenlignet med de andre viftestyringene... Dyrere enn Zalman viften også... Da BØR den være bra. Den viftestyringa du linker til kan bare slå av/på vifter ved gitte temperaturer. Den kan ikkje sette ned hastigheten på viftene.. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 likferd: Kan du anbefale en god viftestyring da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå