Thombr86 Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Regner med at jeg blir en hybelboer snart, og da tenkte jeg at det var lurt med et TV-kort. En TV tar jo så mye plass, og jeg har en 21" CRT, og synes det er stort nok. Så spørsmålet blir: Hvilket PCI TV kort er et godt valg? Kortet bør ha vanlig antenne ingang, og gjerne ha støtte for kabel og satelitt. Prisen er egentlig ikke så viktig, men under 3000kr, over det blir for dyrt. Edit: Har sett litt på dette og dette. Endret 11. juni 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Huscht Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Jeg vil anbefale Leadtek winfast tv2000 expert. Et billig kort som fungerer helt topp! masse funksjoner og gode spesifikasjoner Artikkel: DinSide Endret 11. juni 2004 av Huscht Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Det hadde foresten også vert greit med MPEG encoding i hardware også. Slik at jeg kan ta opp programmer, uten at det kommer til å hindre meg i å gjøre andre ting på PC'en (les: spilling/se et annet opptak ++) En kompis har dette, og synes det er bra, noen andre som vil anbefale det? Edit: Virka bra det Leadtek kortet, men savner MPEG encoding. Edit2: Ser at nVidia har kommet med gode kort, men er de i salg enda? Endret 11. juni 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Huscht Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Capture format profile:Support friendly setting for MPEG-1/MPEG-2/MPEG-4/WMV/VCD/DVD video and MP3/WMA audio encoding format. Ville ikke brukt penger på noe annet enn dette kortet jeg, men du får velge det du syns passer dine behov best Leadtek Edit: Eneste jeg angrer på med dette kortet er at jeg ventet i over en mnd på å kjøpe det. Følte jeg måtte finne ut hva som var på markedet først... Endret 11. juni 2004 av Huscht Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Ville ikke brukt penger på noe annet enn dette kortet jeg, men du får velge det du syns passer dine behov best Nå kjøper eg TV-kort i stedet for TV, så hvis jeg bruker under 3000kr, så har jeg spart penger, får jo samtidig muligheten for å ta opp. Edit: og ettersom at det ikke følger med MPEG kort, så vil jo dette kortet bruke noe sinnskt med CPU kraft når jeg ser eller tar opp noe, eller? Er fersk på det med TV-kort Endret 11. juni 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Huscht Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hmm.. trodde ikke det skulle følge med et eget mpeg-kort, men jeg testet mitt akkurat nå og det bruker 1-4% cpu og 20-28mb ram i bruk.. noe som ikke akkurat er all verden. Har aldri hatt problemer med at det skal bruke for mye cpu eller ram Enig med deg som du sier; alt under 3000 er penger spart Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Kjøp det Hauophauge kortet det er svin bra! Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Kjøp det Hauophauge kortet det er svin bra! Hvilket et av de? Har linket til 2. Ett til 1300kr og et til 2700kr Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Hmm.. trodde ikke det skulle følge med et eget mpeg-kort, men jeg testet mitt akkurat nå og det bruker 1-4% cpu og 20-28mb ram i bruk.. noe som ikke akkurat er all verden. Har aldri hatt problemer med at det skal bruke for mye cpu eller ram Enig med deg som du sier; alt under 3000 er penger spart Det er vel når du kun ser på TV? Prøv å ta opp og komprimere realtime, da vil du antagelig ligge i 80%. Og nei, jeg vet ikke hvordan man gjør det, men jeg vet at det er dette som suger CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå