jossy Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hei. Jeg skal ha et X800 kort. Tror det blir X800XT kanskje. Men jeg ser at XT PE er bedre. Men 400kr dyrer. Er det verdt å betale 400kr mer for PE? Hva er det beste kjøpet i forhold til pris og ytelse? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Ati Sapphire X800XT 4595,- (bra bundle?) vs Ati PowerColor X800XT PE 4999,- (bra bundle?) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 I følge det jeg har hørt kommer det bare Pro og XT PE. Det vil si at de som står som bare XT er feilmerket. Se her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=254554&st=20 Her sier jbs: Står på toms hardware at det kun kommer Pro og XT Platinum: ATi will offer two models when the product line becomes commercially available. These will differ only in the number of pixel pipelines as well as the memory and core speeds. The first of these cards will be the Radeon X800 Pro, which uses 12 pixel pipelines and will see commercialization during the next few days. A few weeks later, ATi plans to launch the faster version sporting 16 pipelines, called the X800 XT Platinum Edition. The launch date for this second card seems to be in a state of flux at the moment, though, although the general timeframe should be sometime between the 21st and the 31st of May or maybe even later. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Begge er XT PE. Hvis XT kommer blir det eksklusivt til PCI-E. Jeg har ikke sett at kortet har blitt lanser fra ATI ennå. Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 hvist du kjøper asus så får du kjøling på minne og. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3154 (jeg skal ha den) Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Tomshardware testet XT PE i sin review, og det var klokket til 520/1120. The Inquirer hadde nettopp en sak om at XT ville være klokket til 500/1000 når det kommer i butikkene. Synes det absolutt virker som det er to forskjellige modeller jeg... Hvis ikke så har ATi tatt en spansk en når det gjelder benchmarkjuks hvis kun sistnevnte blir lansert.. Lenke til kommentar
jossy Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Så det ingen forskjell mellom XT og XT PE? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Så det ingen forskjell mellom XT og XT PE? Tror det vil være rettere å si at begge er XT PE. Det er altså bare skrevet feil, det finnes foreløpig ingen ren XT. Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Som de andre sier, XT er KUN for PCI-E og har IKKE blitt offisielt lansert ennå. ALLE, og da mener jeg absolutt ALLE, webshoper som selger XT selger egentlig XT PE. Så gå for den billigste du Lenke til kommentar
jossy Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg ser at Pci-e er ute på komplett nå Jeg venter på det jeg... Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg ser at Pci-e er ute på komplett nå Jeg venter på det jeg... Da må du nok vente til Juletider Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 tviler på at begge er xt pe.(Platinum Edition) hvorfor har de med forskjellige mhz da(500mhz-520)? vel,vet ikke dette sikkert.. Lenke til kommentar
jossy Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Ja, jeg ser jo at det er forskjell. Derfor jeg satt opp denne topicen. Når dere sier at XT PE er XT. Skal XT gå over til XT PE eller XT PE gå over til XT?? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Ja, jeg ser jo at det er forskjell. Derfor jeg satt opp denne topicen. Når dere sier at XT PE er XT. Skal XT gå over til XT PE eller XT PE gå over til XT?? Nå må dere ikke henge dere opp i hastigheten. Det kommer ikke XT for AGP. Kun PCI-e. Skal du ha ett AGP skjermkort have du valget mellom x800 Pro og x800 XT PE. http://www.ati.com/products/radeonx800/rad...ries/index.html AGP bus configuration (8X/4X/Universal AGP 3.0): RADEON X800 PRO and RADEON X800 XT PLATINUM EDITION. PCI Express™ bus configuration: RADEON X800 XT RADEON X800 XT PLATINUM EDITION. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 hvist du kjøper asus så får du kjøling på minne og. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3154 (jeg skal ha den) Eh, bare for å oppklare litt. Det er ikke "kjøling" på minnet på det kortet, bare en litt stor HSf som er over minnebrikkene (men med mellomrom). Grunnen til dette er at minnebrikkene ville blitt varmet opp av HSF'en, siden GDDD3 kjører veldig kjølig. Men bortsett fra det så er kortet veldig bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå