kroekkete Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hei, når man laster opp en fil ved hjelp av <form enctype="multipart/form-data" METHOD="POST" ACTION="http://inter.net/minebatersql.php" NAME="minebaterskjema"> og <input type="file" name="userimage" size="40"> , når lagres egentlig filen i tempkatalogen på serveren? Er det i det øyeblikket man trykker på submit-knappen? I minebatersql.php, er dette riktig rekkefølge på prosessene? : Finne alle filvariablene (ext, navn, høyde, bredde osv) Sjekke om filen godkjennes av mine parametre, og, hvis ja: Hvis bildet er større enn ønsket størrelse, endre til riktig størrelse Gi bildet nytt, unikt navn Lagre bildet på server Lagre adresse til bildet i MySQL-tabell Jeg vet at det finnes mange ferdiglagde script der ute som kan gjøre dette for meg, men jeg har lyst til å lære det selv. (Det var da jeg begynte med dette jeg forsto hvor nybegynner i PHP jeg egentlig er...) På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Bildet lastes opp når bruker klikker på submit. Bildet blir slettet i det php skriptet er ferdig med å kjøre. For at bildet ikke skal slettes når skriptet er ferdig må du enten flytte bildet dit du egentlig vil ha det (det mest normale). Eller forandre navn på filen. Det høres ut som en grei plan det du har satt opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå